Madeira @ les

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: Madeira @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 19:04

Patriesja schreef:
Hey meis,

Wat een leuke foto's weer!!
Mag ik eerst even een compliment maken over je figuur.
Wat een verschil zeg :) Echt een toppertje ben je!!!

De punten waar je aan kan werken geef je zelf al aan en verder ziet het er super relax uit...
Jullie genieten duidelijk van elkaar!! En wat een heerlijke foto van Diezel!!

Xxx

Dankjewel!! Wat een súper lief berichtje :+: !

Dankjewel Romanoff :+: !

@Suikermeisje, via vergroting inderdaad :) kan wel braille, maar doe het liever met vergroting/spraak.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:30

Je zit ook veel beter op je paard, zie op een paar wel dat je rechterschouder naar achteren is en dat je dan waarschijnlijk niet helemaal met je paard mee zit. Kan ook toevallig zijn maar let daar maar eens op. Aanleuning is lastig. Nu inderdaad iets te vrijblijvend, dan loopt de energie die je er vanachter instopt er weer uit terwijl je eigenlijk wil dat je paard die energie gebruikt voor meer beweging. Ik vergelijk het met een twijgje. Als je alleen aan de achterkant duwt, schuift het naar voren weg. Als je aan de voorkant tegenhoud krijgt je alleen spanning, waarna het voor of achter wegschiet. Maar als je het tegenhouden doseert, buigt het twijgje omhoog terwijl het toch vooruit kan schuiven. Het twijgje wordt dan ook korter. De energie blijft erin. Maar dat is een gevoelskwestie wat je niet opeens kan hebben. En daarbij is het soms ook lastiger omdat een paard niet de juiste spieren heeft ontwikkeld. Dat kost dus tijd. Bij foto 6 vind ik dat ze haar hals wat buigt, mogelijk dat ze op haar teugel gaat steunen omdat je net afwend, maar ze heeft net iets meer buiging in haar hals dat je haar daar aan de voorkant zou kunnen begrenzen en dat ze dan je hand meeneemt. Je krijgt dan een verende verbinding.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 20:07

Hey Marianne, bedankt voor je aanvulling! Het is inderdaad zo dat ik heel soms iets naar 1 kant toehang, ik werd ook gelijk gecorrigeerd steeds door mijn instructrice. Ik ben gauw geneigd de teugels los te gooien, vind dat zó irritant van mezelf, maar ik heb dan nog steeds het 'contact' gevoel terwijl dat er dus niet is... heel raar.. ik probeer het wel te verbeteren, in draf gaat het beter en in galop af en toe ook maar soms gaat het juist helemaal mis..

Fromage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:04

Ik vind dat je het supergoed doet! Probeer in de galop een beetje te ontspannen, je trekt namelijk je benen ook op, waardoor je snel gaat stuiteren, misschien nog iets om naartoe te werken :) Vee succes nog en veel leuke ritjes gewenst! :j

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 12:17

Fromage schreef:
Ik vind dat je het supergoed doet! Probeer in de galop een beetje te ontspannen, je trekt namelijk je benen ook op, waardoor je snel gaat stuiteren, misschien nog iets om naartoe te werken :) Vee succes nog en veel leuke ritjes gewenst! :j

Da's inderdaad iets waar we ook in de les mee bezig zijn, vind het nog steeds best lastig. Vanavond weer les, ben benieuwd :)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:01

Waauw, ten eerste : je ziet er super uit Paulien. Diep respect.

En ik.vind de foto's geen verkeerd beeld geven. Keurig hoor! Top wat jullie samen
hebben opgebouwd.. Ga zo door meid!

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:48

Knap dat je zo kan rijden, respect! ;)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:05

Jeetje meid jou heb ik een tijd niet gesproken!

Kom ik zomaar een topic van je tegen en kan eigenlijk niet anders zeggen dan ; WAUW! :wow:
Wat zijn jullie voorruit gegaan zeg, ongelofelijk! Het vertrouwen straalt er vanaf en volgens mij zit jij zelf ook een stuk beter in je vel, je ziet er zelf ook heel goed uit in ieder geval!
Wees trots op jezelf en Madeira hor, super combinatie :j

Je rijd haar heel netjes en die puntjes op de i komen vanzelf wel! Ben trots op jullie hor :)

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:08

heel knap dat je zo kan rijden, respect! (:

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 21:33

Bedankt allemaal! :D Vanavond ook les gehad, het gaat steeds beter tussen ons. Bedankt ook voor alle tips! :)