Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:03

vencedor schreef:
Hij zegt dat hij er nu voor de eerste keer opzit dus dier zal al wel zo gereden zijn van te voren. Paard houdt zich inderdaad in zijn rug vast maar geloof niet dat helemaal aan de ruiter ligt. Leuk dat je een tweede wedstrijd paard hebt.

dan nóg kan een paard vw-nw lopen. en als dat niet kan, dan liever met zn neus in de lucht als zo opgekropt en met weg gedrukte rug

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 18:03

Heleennn schreef:
En óf je zit erg ver achterin je zadel, óf je zadel is te klein.

Zadel van een stalgenoot.. de mijne past niet op hem :)

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 18:04

Joanne1987 schreef:
vencedor schreef:
Hij zegt dat hij er nu voor de eerste keer opzit dus dier zal al wel zo gereden zijn van te voren. Paard houdt zich inderdaad in zijn rug vast maar geloof niet dat helemaal aan de ruiter ligt. Leuk dat je een tweede wedstrijd paard hebt.

dan nóg kan een paard vw-nw lopen. en als dat niet kan, dan liever met zn neus in de lucht als zo opgekropt en met weg gedrukte rug

Kom maar :) je woont in de buurt en je bent meer dan van harte welkom om het te laten zien :)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:04

Denk dat het zadel te klein is voor je bibs. Verder zou ik een paar zitlessen nemen om onafhankelijk van je hand te kunnen rijden, ik zie veel te veel hand op alle foto's.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:05

blubdevis schreef:
vencedor schreef:

hehe.. iemand met verstand! paard is zijn hele leven met een slof op super spanning gereden!.. dus dit is zijn standaard loop houding..

Maar voor de mensen die denken dat ze het ´beter´ kunnen, je bent van harte welkom om m meteen vw-nw te rijden :) Durf daar toch heel wat geld op in te zetten dat ze dat niet gaan lukken :)

Als dat zo is, daar heb ik ervaring mee, vooral lekker lang en laag laten lopen en niet veel aan de teugels zitten, gewoon goed blijven drijven en zachte ophoudingen maken, daar heeft ie meer aan dan wat je nu doet. :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:05

blubdevis"
[quote="Joanne1987 schreef:
vencedor schreef:

Kom maar :) je woont in de buurt en je bent meer dan van harte welkom om het te laten zien :)[/quote]

hahaha grapjas... jij hebt hier toch die beroemde instructeur???

en tevens, dit zadel ligt ook niet goed...

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:06

blubdevis schreef:
vencedor schreef:

hehe.. iemand met verstand! paard is zijn hele leven met een slof op super spanning gereden!.. dus dit is zijn standaard loop houding..

Maar voor de mensen die denken dat ze het ´beter´ kunnen, je bent van harte welkom om m meteen vw-nw te rijden :) Durf daar toch heel wat geld op in te zetten dat ze dat niet gaan lukken :)

Ik weet niet of ik in je buurt woon maar ik zou je best willen helpen, natuurlijk lukken dingen niet meteen ( soms wel ) maar ik denk dat dit paard wat anders nodig heeft dan wat je nu doet :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:07

Dit gaat een beetje de verkeerde kant op denk ik... Blijven oefenen op die ontspanning zou ik zeggen :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:08

ITP -> RIJ-ITP.

Daarnaast is het geven van rijtechnisch commentaar toegestaan. Wil je geen commentaar op je foto's, dan kun je beter geen fototopic openen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:08

Als dit paard echt standaard in deze houding loopt, dan zou ik hem eerst eens een flink aantal keer vw-nw longeren. Daar zal hij zeker baat bij hebben.
Ben je op de laatste foto aan het wijken? Dat zou ik even achterwege laten. Eerst maar eens flink aan de slag met de basis.

Esmee_RS

Re: Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:10

Nu zijn we nogsteeds nieuwsgierig naar je o zo bekende instructeur :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:10

Wat een stoer paard! Probeer je handen op gelijke hoogte te houden en een stuk verder naar voren te plaatsen. Op deze manier kom je in een neerwaartse spiraal, paard krult zich op en ruiter reageert daarop door zn handen op zn bovenbenen te zetten :) Zat het zadel bij je paard? Voor je lange bovenbenen mag je denk ik wel een maatje groter :)

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 18:11

Maar kan iemand mij dan ook uitleggen hoe ik erachter kom, zonder er ooit op gezeten te hebben, dat dit paard deze extreme houding aanneemt? Want daar zou ik dan ook wel advies in willen..

Verder, mensen die nog lopen ze zeiken over zun houding en mijn houding, graag PM en aub kom langs en doe het beter..

Tjonge jonge.. dit was het laatste foto topic op dit topic

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:11

Het is natuurlijk te verwachten dat je dit soort reacties krijg. Ook al kan je dan 100x zeggen, dat je er voor het eerst op zit, dat maakt voor bokt niet uit! Als er tips en adviezen gegeven worden, kan je er wat mee doen of je laat ze voor gelezen. De opmerking, kom er zelf maar eens op dan, vind eigelijk een beetje voor een 12 jarige. En als je vind dat je een goede instructeur heb, dan hoef je dat toch niet geheim te houden, als jij er maar tevreden mee bent.

Het is een mooi paard, had persoonlijk de foto,s voor mezelf gehouden. Zou graag na een aantal weken de vooruitgang willen zien. En een ontspannen paard.

Embe

Re: Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:15

Waarom dan zulke foto's meteen een topic inslingeren? Dan kan je niet anders verwachten dan kritiek op je houding en ruggebruik van het paard. Als je verstandig bent en het allemaal heel goed weet (zo komt het over nl.) ga je fijn trainen en laat je over een paar weken (maanden) het resultaat zien: een fijn ontspannen vw-nw over de rug gereden, happy paard.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:17

Dius dat paard is altijd opgekropt gereden? Wat dat betreft ben je al heel ver: jij kunt het zonder!
Wel zie ik dat het paard 'trots' gebouwd is. Zulke paarden vinden het moeilijk om echt heel laag te lopen. Probeer zelf heel ontspannen te gaan zitten, dan kan het nog wel een halfjaar duren voor hij met zijn neus over de grond loopt, maar hij doet het tenminste!!
Probeer daarbij goed voorwaarts te blijven rijden. Succes!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:17

koop je altijd een paard dan zonder proef te rijden? of heb je tijdens de testrit ook met die slof gereden? en ook al is dat geweest met slof, dan nog kun je hem uitschuiven

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:19

Jongens jongens jongens... Wat kunnen jullie weer allemaal goed door het scherm kijken zeg.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:20

longeren op ontspanning is zeker een goede tip, zo zit je het paard niet in de weg met je lijf of handen en kun je ook goed zelf zien wat hij doet en hoe hij z'n benen er van nature goed onder zet of juist niet en dan kun je dat weer toepassen als je gaat rijden, het vervelende is dat je het paard nu geen plezier/goed doet met nog meer druk te leggen op het hoofd,nek,rug en mond (als hij indd kapot is gereden met hulp teugels) daarnaast hoef je (als je in de B start niet aan de teugel of opgericht) dus zou me nu concentreren op de lange lijnen van het paard zodat je straks wel met ontspanning een wedstrijd rijd. ik hoop dat als je wel met lange teugel moet rijden in de proef dat hij dan ook wel ontspant en naar beneden komt......als ik het zo zie gaat dat nog problemen geven....

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:22

Vealosz schreef:
Jongens jongens jongens... Wat kunnen jullie weer allemaal goed door het scherm kijken zeg.

Sorry, het komt door de reacties van TS. Kan helaas nav zijn reacties en de geplaatste foto's geen positieve kritiek geven, alleen het advies om veel, heel veel naar ontspanning te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:22

Ok normaal ben ik altijd van de harde commentaren maar kom op, dit is de eerste keer dat TS het paard rijdt. Het ziet er misschien nog niet soepel uit, maar wie verwacht dat met de eerste keer rijden.
Blub, over een paar weken weer een nieuw topic, dan ben ik benieuwd naar de vooruitgang :) Veel longeren, misschien wel met enkele lijn(zie profiel onderin), dan nodig je het paard uit om de rug los te laten en te gaan zakken.

(Jij had toch ook dat paard met die rare plekken op de rug? Hoe is het daar mee?)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:27

Dit heb ik gestuurd, en ik hoop dat jullie er mee eens zijn, zo niet en eventueel aanvullingen..?

Er zijn vast mensen die het beter kunnen uitleggen of beter weten als mij :D Maar ik ga een poging doen om het uit te leggen. Als je zo je fotos ziet, dan zie je dan zijn nek krult, zijn rug gespannen is, en hij gewoon 'uit elkaar' valt toch? het paard moet een eenheid worden, dat betekent, dus, ontspannen, verzameld en die achterbenen er onder. Nu is hij zegmaar in 3en verdeeld.. Ik heb er even een foto van je bij gepakt waar je het duidelijk kan zien,
(die foto zet ik in het topic, op eeen of ander manier wilt dit bokt niet meewerken. -O-
Afbeelding

Hier kun je zien, dat de achterhand, het midden, en de voorhand niet goed samen gaan, de kont staat zegmaar erg strak en stijf, de achterbenen 'slepen ' over het zand, het midden is zijn rug, die houd hij steef en drukt hij aan, (ook het zadel zit niet zo lekker ) Dan heb je het voorste punt, daar loopt hij in de krul, maar niet in de 'ontspanning' die je wilt hebben, die ontspanning krijg je door hem lang en laag te laten lopen, dus flink de benen eraan, en zachte ophoudingen maken zodat hij om laag 'wil' gaan. Het moet voor hem verleidelijk zijn om zijn gehele lichaam te gebruiken. Hij moet 'sterk' worden in zijn achterbenen, want daar zit zijn motor om de moeilijke oefeningen van de dressuur te doen.
Lang en laag, als hij zijn gehele lichaam gebruikt, voel je ook echt zijn achterbenen 'tot leven 'komen, het voelt net alsof ie zn kont hoger optilt. :D Dan als hij dat door heeft, kun je hem rustig wat meer op pakken, meerdere oefeningen doen, en zo beland je uiteindelijk in de B :).
Wijken etc, denk er niet aan! Ga lekker voltes rijden ,slangebogen, en super veel overgangen, stap, draf, draf, stap, stilstaan, draf, als hij de stap en de draf dan voor elkaar heeft, begin je met de galop. En zo maar door :) Maar over het algemeen scheelt het heeel erg veel als je een goede instructeur hebt in plaats van bokt. :+ Succes!!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:29

Cayenne schreef:
Ik kreeg een pb dat TS niet van commentaar gediend is :)
Het is gewoon opbouwend advies gebaseerd op foto's.
Ik snap het probleem dus niet. Iedereen heeft les nodig, zelfs wanneer je volgens jou ZZ-zwaar rijdt.
Je raakt nooit uitgeleerd.

Inderdaad, er word toch gewoon advies gegeven. :j

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:30

Citaat:
Maar over het algemeen scheelt het heeel erg veel als je een goede instructeur hebt in plaats van bokt. Succes!!

Daar is wat mij betreft het laatste woord mee gezegd :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 18:39

luister naar de tips van AustriaTrick, ik vind dat zij het super heeft uitgelegd! :)
ook vind ik, dat als je een topic opent met foto's, je niet alles moet gaan ontkennen en overal tegenin moet gaan dat je een top instructie hebt enz.. de mensen hier willen je juist advies geven..