Ik ben het helemaal met fraske eens. Als ik ook de foto zie van ''klein hengstje'' vraag ik me af hoe oud die is. Hij lijkt namelijk net een jaar, misschien nét 2.. En hij wordt al gereden. Het is misschien wel eens een ervaring om mee te maken, maar ik denk dat ik ook af en toe misselijk zou worden als ik daar tussen zou staan en zo een dingen zie.
frenia
Geplaatst: 21-06-12 23:02
fraske: degene met goede paarden, schatten die paarden ook naar waarde en gaan daar heel goed mee om hoor. idd, wel minder soft als vaak bij ons het geval is, maar daarom niet slecht.
er gaan hier even veel mensen slecht met hun paarden om en ik vind op zulke fairs het gros van de paarden er echt stùkken beter uitzien dan je hier vaak op markten tegenkomt
fraske
Geplaatst: 21-06-12 23:08
oh maar dat geloof ik ook echt wel en wil ook niet alles als slecht afschilderen , en hier gebeuren ook helaas heel veel nare dingen maar ben bang dat een hoop mensen er zo'n "romantisch" beeld bij hebben
Daarom ook mijn vraag eigenlijk die ik een paar posts geleden had gesteld. Op deze foto's zie ik eigenlijk niet echt schokkende beelden. Grote paardenmarkt hier in NL heb ik erger gezien zeg maar Daarom vroeg ik ook hoe TS het in het echt had ervaren. Mijn beeld van zo'n horse fair is namelijk alleen maar wat ik hier op de foto's zie.
Ik vind het eigenlijk ook wel interessant om te zien hoe andere culturen met hun paarden omgaan. En deze cultuur is heel anders dan hoe de (meeste?) mensen in NL zijn. De manier hoe ze met dieren omgaan zal dan wellicht ook anders zijn.
Sluit ik me bij aan Sieltjuh! Ik zag ook wat foto's waarbij is zoiets had van, moet dat zo? Maar inderdaad wat Lois zegt, volgens mij zorgen die mensen prima voor hun paarden, hebben alleen andere opvattingen over sommige dingen denk ik.
Ik vind het een prachtige fotoreeks Lois! Volgens mij heb je de sfeer van daar mooi vastgelegd
leuke foto reportage Lois. foto's zijn idd moment opnames maar toch zie ik toch heel veel fotos van Appleby voorbij komen waar kinderen op jaarlingen zitten. Maarja volgens hun zal het wel niet kwaad kunnen... ik ben in ieder geval blij dat het overgrote deel van NL anders met paarden om gaat.
lizzy_lisa
Geplaatst: 22-06-12 08:10
Leuke foto`s! Zo kunnen wij ook een beetje mee genieten
Lijkt mij echt gaaf!
Uhhhhhhh Dees niet zo goed op de foto`s letten hé Jij zal dat ook weer eens niet zien
missje
Geplaatst: 22-06-12 09:14
mooie foto's alleen ga ik er nooit heen. zou me er helemaal naar voelen
Bizar! Ik heb vaak genoeg gypsy weddings gekeken, maar ja, op tv.. die fotos bevestigen alles Ik zou zo niet met mijn paarden omgaan maar dit is een heel ander cultuur idd, als hun naar een dressuur proef van edward gal kijken zitten ze vast ook keihard te lachen waarom iemand zijn paard zo laat dansen Misschien vinden ze het ook wel zielig voor een dressuurpaard, zo te moeten lopen terwijl hun paarden alle 'vrijheid' hebben(?) Wie weet
heel leuk overzicht, oke het gaat hier misschien niet zoals in nederland. Maar zo heeft iedereen andere gewoontes. Al bij al lijken me die mensen geen dierenbeulen of zoiets dergelijks. Ik ben ook tegen het feit dat ze al op zo'n jonge leeftijd erop gaan zitten, maar helaas gebeurt dit..