Rijden op lieve net beleerde shet Beauty!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Re: Rijden op lieve net beleerde shet Beauty!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:37

Dat het geen watjes zijn, en ze best wel wat kunnen hebben, betekend niet dat TS te lang is. Ook daarmee Zit je een pony in de weg! :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:44

Als ik heel eerlijk ben vindt ik de foto's van jouw met de shet geen fijn beeld, je bent vrij lang op zich zou dat nog niet zo'n punt hoeven zijn maar ik vindt je houding/zit niet zo best dat je je pony echt ontzettend in de weg zit. En zeker voor een jonge shet die dan nog maar net beleerd is. Als je dat allemaal bij elkaar optelt zou ik het niet meer doen. Je zusje zit best netjes maar goed dat is natuurlijk ook maar een foto, maar verder past ze ook nog wel netjes.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:50

geen kommetaar op het rijden, daarvoor zijn de meeste tips wel gegeven, maar wel iets anders: De foto waarop de vos pony met de onderkant van haar hoofd aan de bovenkant van een paal aan het jeuken is: Ik ga er vanuit dat de halsters af zijn als je dr niet naast staat, maar let alsjeblief op, want als ze zo jeuken kunnen ze met het halster achter de paal blijven hangen, en dan heb je grote kans dat ze in paniek raken en/of niet meer los komen. En dan kunnen echt rare dingen gebeuren!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:58

Stop eens met dat gezeik over lengte!!
Ik ken een man van over de 2 meter die ijslanders rijd, geen gezicht misschien, maar wat maakt het uit.

Je zit er een paard niet mee in de weg, dat is ons beeld wat wij er van hebben.
Het lijkt wel of het paarrdijdend volk over steeds meer kleinere dingen valt. Een paard is van orgine een last en trekdier en kijk eens naar de volkeren waarbij soms echt te zware en lompe mensen op zeer kleine pony's rijden, niet een uurtje... nee dagen lang!!!
bv het mongoolse volk

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:42

En omdat ze dat in Mongolie doen past de TS op deze Shet? :n

Het is een mooie Shet, je bent inderdaad wel te lang, het kan wel voor af en toe een kwartiertje ja, hopelijk lukt het snel om je zusje de beginselen te leren, zodat die alles kan overnemen qua rijden :)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:48

Ts geeft zelf al an dat ze weet dat ze te lang is, waarom blijft iedereen dat dan herhalen?

leuke fotos hoor. veel succes verder met de pony :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:46

annebe schreef:
Het lijkt wel of het paarrdijdend volk over steeds meer kleinere dingen valt. Een paard is van orgine een last en trekdier en kijk eens naar de volkeren waarbij soms echt te zware en lompe mensen op zeer kleine pony's rijden, niet een uurtje... nee dagen lang!!!

In zulke landen bestaat Brooke Hospital for Animals, niet voor niks is er zo een initiatief nodig. Als rijk Westers land gaan we toch alsjeblieft geen voorbeeld nemen aan pony's die in de hitte dood neervallen.

TS, leuke shet. Over je lengte is al veel gezegd. Blijf nadenken en hou het welzijn van de pony goed in het oog.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:53

Ts zit beter op de shet dan menig ander ruiter die prima op het paard passen, waar maak je je druk om, een shetlander is in verhouding een van de sterkste rassen ter wereld, de meeste mensen vinden ze ozo qute en lief, wake up, een shetlander voelt zich het beste als die aan het werk is ipv alleen als grasmaaier te dienen. Ts is zich blijkbaar goed bewust van waar ze mee bezig is dus, ze is lang maar zolang ze netjes erboven kan blijven stoort ze de pony echt niet. Ik zie hier op bokt ook foto's van op hoog niveau rijdende dames die met hun benen in de spreidstand zitten omdat ze vijftig kilo te zwaar zijn, en iedereen maar joelen dat ze zo geweldig zijn. Niemand die het in zn hoofd haalt om te zeggen dat de paarden nog veel beter zouden lopen als ze dat gewicht niet mee hoeven te torsen, zitbeenknobbels, sommige paarden kunnen ze niet eens voelen.
ShauniBef schreef:
Dat het geen watjes zijn, en ze best wel wat kunnen hebben, betekend niet dat TS te lang is. Ook daarmee Zit je een pony in de weg! :)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:29

Gut...ik verlang naar het oude bokt...al die wijsneuzen tegenwoordig!
Je weet gelijk al bij zo'n topic dat elk dingetje wordt opgespeurd en er wordt gemuggezift :roll:
En maar herhalen, herhalen, herhalen...vroegah was gewoon lol met je knol!
Het meisje zit er geen uren op!!

TS: Leuke shet en wat onwijs leuk dat alles al zo goed gaat!
Lekker van genieten hoor met je zusje!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 13:35

Iedereen bedankt voor het commentaar en de complimenten.
Beauty is idd een hele leuke pony, ze doet het al top.
Ik rijd nu gewoon een kwartiertje voor mijn zusje of als we iets nieuws gaan doen probeer ik dat ook even.
Te zwaar ben ik volgens mij niet, 45 kilo weeg ik.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:41

Welnee meid, trek het je niet aan, geniet er gewoon van!
Ik vind het zelfs een verstandige keuze om voor de veiligheid van je zusje te kiezen!
Van een kwartiertje met jouw gewicht, bezwijkt hij niet hoor ;)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 13:50

Dankjewel. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:55

Gini schreef:
annebe schreef:

In zulke landen bestaat Brooke Hospital for Animals, niet voor niks is er zo een initiatief nodig. Als rijk Westers land gaan we toch alsjeblieft geen voorbeeld nemen aan pony's die in de hitte dood neervallen.

Brook hospital werkt niet in mongolie hoor...
Als er ergens écht paardenvolk rondloopt, is het wel op de mongoolse steppes :j, dat heeft niks te maken met pony's die in de hitte dood vallen :?

Het is gewoon weer het eeuwenoude liedje, jammer weer.

TS: leuke pony's!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:03

klomp schreef:
Gut...ik verlang naar het oude bokt...al die wijsneuzen tegenwoordig!
Je weet gelijk al bij zo'n topic dat elk dingetje wordt opgespeurd en er wordt gemuggezift :roll:
En maar herhalen, herhalen, herhalen...vroegah was gewoon lol met je knol!
Het meisje zit er geen uren op!!

TS: Leuke shet en wat onwijs leuk dat alles al zo goed gaat!
Lekker van genieten hoor met je zusje!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 14:05

Dankjulliewel :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:09

bigone schreef:
Ts zit beter op de shet dan menig ander ruiter die prima op het paard passen, waar maak je je druk om, een shetlander is in verhouding een van de sterkste rassen ter wereld, de meeste mensen vinden ze ozo qute en lief, wake up, een shetlander voelt zich het beste als die aan het werk is ipv alleen als grasmaaier te dienen. Ts is zich blijkbaar goed bewust van waar ze mee bezig is dus, ze is lang maar zolang ze netjes erboven kan blijven stoort ze de pony echt niet. Ik zie hier op bokt ook foto's van op hoog niveau rijdende dames die met hun benen in de spreidstand zitten omdat ze vijftig kilo te zwaar zijn, en iedereen maar joelen dat ze zo geweldig zijn. Niemand die het in zn hoofd haalt om te zeggen dat de paarden nog veel beter zouden lopen als ze dat gewicht niet mee hoeven te torsen, zitbeenknobbels, sommige paarden kunnen ze niet eens voelen.

Dat zeg je goed ja, IN VERHOUDING. Dus de ruiter die er op zit, moet ook IN VERHOUDING zijn met de Shet. Anders kan elke gek er wel op gaan zitten.
En waarom zou een Shet zich het prettigst voelen als hij aan het werk is? Dat is echt klinklare onzin, en per dier verschillend. Niet alle Shetten over een kam scheren.

Maar goed, ik vind de TS in dit geval niet te groot voor een kwartiertje rijden, al moet ze niet meer groeien.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:13

Super leuke shet, en het gaat volgens mij prima zo. Je bent zo slank, je weegt volgens mij helemaal niets. En als je er ff op gaat voordat je zusje gaat rijden kan het echt geen kwaad.

Let wel ff op die paal he, zei bokker hiervoor al. Ik heb een keer erbij gestaan dat mijn oude pony met zijn halster over iets vergelijkbaars heen schoof en bleef hangen. Nou stond ik daar bij dus kon ik wat aan doen, maar doe de halsters af als je weg bent. Of misschien hebben ze geen halsters om, dat kan ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:15

Leuke shet zeg, ik heb veel liever dat zo´n pony goed ingereden wordt door een wat grotere ruiter dan door een klein meisje en dat het dan een draak wordt. ;)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 14:40

Ik ben het helemaal met je eens MarlindeRooz. :) Ze is wel een klein draakje, maar dat kleine draakje in haar kan mijn zusje al wel aan :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:27

stef schreef:
Gini schreef:

Brook hospital werkt niet in mongolie hoor...
Als er ergens écht paardenvolk rondloopt, is het wel op de mongoolse steppes :j, dat heeft niks te maken met pony's die in de hitte dood vallen :?

Je quote de verkeerde. Ik heb absoluut niks tegen TS en de pony. Ik val absoluut niet over haar grootte. Dat is nou eenmaal zo dat wanneer je een shet inrijdt, je vaak ervarenheid en lichtgewicht in 1 zoekt en dan kom je toch meestal op een wat te groot meisje uit. Ik ben echt geen mierenneuker op dit gebied. Ik heb in mijn leven ook al zat op veel te kleine pony's gereden.
Maar dat wil niet zeggen dat ik ieder argument dat pleit voor bovenstaand standpunt zo maar gevalideerd vindt. Er moet wel nog een beetje logica en realiteit inzitten he. Het is niet omdat er ergens anders ergere toestanden zijn, dat dat alles maar goedpraat. Ik haal trouwens nergens Mongolië, volgens mij gebruikte annebe dat voorbeeld en dit heb ik bewust niet overgenomen.
Verder klinkt paardenvolk heel romantisch natuurlijk. Mensen die harmonisch samenleven met hun paard. Paarden zijn daar gebruiksvoorwerpen, ze dienen voor transport. Ze zullen hun paarden dus niet verwaarlozen, maar ze gaan wel tot het uiterste. Welzijn van het paard staat daar niet als laatste punt op de agenda, maar ook zeker niet als hoogste. Zulke situaties dus gebruiken om luxe-situaties in Nederland goed te praten vind ik not done.

Mijn ontopic reactie was en is: leuke pony TS!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:32

wat leuk ! moest wel lachen, de pony van mijn vriendin heet ook beauty en is zwart en ook zelf ingereden :P haha, leuke pony meis!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 20:56

Toevalling zeg! :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:24

Hou toch op over dat ze wat lang is voor de pony. Ze heeft al meerdere keren duidelijk gemeld dat het alleen is om te kijken hoe de pony is.

Leuke foto's TS! :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:28

Gini schreef:
annebe schreef:

TS, leuke shet. Over je lengte is al veel gezegd. Blijf nadenken en hou het welzijn van de pony goed in het oog.

IK heb het niet over india en dergelijke landen waar brooke nodig is omdat mensen gewoon niet het geld hebben om voor hun dieren te zorgen, jij trekt het helemaal uit zijn verband!
Hier gaat het om lengte versus gewicht.

nazdarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:36

inmiddels weet jij dat je er een beetje groot voor bent,
maar je bent niet dik, dus neem aan ook niet zwaar
het kan prima zo, om even los te rijden voor je zusje.

je beugels lijken inderdaad kort, maar dat leek ook altijd bij mij, maar voor mijn gevoel waren de beugels super lang.