PASSIE 18 + hahahaha!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Re: PASSIE 18 + hahahaha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:13

Mijn merrie doet dit ook bij andere merries... _O- Tja, ik zou zo snel niet weten wat je eraan moet doen.

Heerlijke foto's! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:18

Jeetje, dat heeft ie goed voor zichzelf geregeld Martine!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:21

het leven van een dekhengst maar dan zonder de zware training! heeft ie goed geregeld indd!

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:21

Citaat:
de ruin bij ons doet het niet en de ruinen die wel dekken staan in een groep op een stuk land apart, krijgen die ook geen gezeur onderling.

daarnaast is er nog een grotere groep merrie's, ook met 1 ruinen die haalt het ook niet in zijn hoofd

edit:wat is er natuurlijk aan een ruin?

Schijnbaar genoeg, anders zou het niet gebeuren!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:25

_brunette schreef:
Citaat:
de ruin bij ons doet het niet en de ruinen die wel dekken staan in een groep op een stuk land apart, krijgen die ook geen gezeur onderling.

daarnaast is er nog een grotere groep merrie's, ook met 1 ruinen die haalt het ook niet in zijn hoofd

edit:wat is er natuurlijk aan een ruin?

Schijnbaar genoeg, anders zou het niet gebeuren!

Er wordt gesproken over de natuur....

naar mijn weten zijn er in de natuur geen ruinen

maar goed, fijn dat er kuddes zijn waar de ruinen elkaar niet aanvliegen en de merrie's niet kapot gaan

ik ben blij dat het bij ons op stal anders geregeld is

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:29

wat een mooie ruin!

Maar ik kan hem ook geen ongelijk geven, dat hij zijn kans pakt. Ik zit voor de gein vaak naar de paarden in de kudde of in de paddock te kijken. Maar die merries..... wat een sloeries kunnen dat zijn zeg..... Af en toe echt om je kapot te lachen. Die staan dan echt met hun kont voor de mannen hun neus te zwaaien, van doe er wat mee. En 2 dagen later zie je die ruinen nog denken... he.... daar hebben we die leuke dame weer... Maar dan heeft dame in kwestie geen zin meer en dan krijgt de heer in kwestie toch een klap voor zn harses. Heb echt vaak dubbel gelegen van het lachen als ik dan die beteuterde koppies zag :D

OP mijn vorige stal hadden we echt zo'n sago merrie staan. Mepte iedereen voor zn harses. Totdat ze hengstig was, dan rande ze zo ongeveer elke ruin aan die voorbij kwam, ook echt helemaal haar kont tegen de tralies duwen enzo. Zodra het over was, waren de heren nog heel enthousiast om haar te zien maar werden ze weer in elkaar gemept. En het grappige was, dat die sukkels er elke keer weer in trapte _O-

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:55

Ooooh Mulan ouwe snoeperd hahaha!
Dat hoofd ook op de laatste foto, hij heeft het in ieder geval naar z'n zin :')

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 06:56

Hubba hubba mulan! :D
Die heeft het beter bekeken :P

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 07:32

jeetje wat een typische bokt reacties weer. Wat moet ze dan? Haar paarden volledig in de beenbescherming op aparte weilandjes zetten als de zon een keertje schijnt? Vind het juist goed dat de paarden gewoon lekker als groep op de wei kunnen staan, er daar komt dit soort gedrag nu eenmaal bij.

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:11

jameyskatje schreef:
jeetje wat een typische bokt reacties weer. Wat moet ze dan? Haar paarden volledig in de beenbescherming op aparte weilandjes zetten als de zon een keertje schijnt?

Er zijn veel mensen die dat doen ja. Ik heb ze ook op stal. Mensen zijn bang dat hun geliefde paard en soms ook hun investering (duur paard) gewond raakt. Ze gaan maar een paar uurtjes per dag volledig ingepakt of soms helemaal niet naar buiten. En sowieso nooit samen met een ander paard. Die paarden hebben eigenlijk nooit sociaal contact. Hooguit een snuffeltje door de tralies naar de buurman of vrouw. Ik vind dat ook sneu voor die beessies maar ja weetje... Ik zeg 'Leven en laten leven.' Laat iedereen dat lekker zelf bepalen!

Hoe dan ook, ik vind dit onwijs grappige en mooie foto's en prachtige paarden iig!! +:)+

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:47

jameyskatje schreef:
jeetje wat een typische bokt reacties weer. Wat moet ze dan? Haar paarden volledig in de beenbescherming op aparte weilandjes zetten als de zon een keertje schijnt? Vind het juist goed dat de paarden gewoon lekker als groep op de wei kunnen staan, er daar komt dit soort gedrag nu eenmaal bij.

helemaal mee eens..

Mulan goed voor elkaar hoor..

Het zijn geen slachtrituelen..
Dit is allemaal vrijwillig zoals je ook relaxt ziet op de foto..
Is het nou een ruin die aan het jagen en op elke merrie springt en het allemaal niet wordt gewardeerd door mede kudde genoten dan past hij dus niet in de kudde maar dit gebeurd zo te zien aan de merrie geheel vrijwillig :P

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:52

hahaha ge-wel-dig!! En wat een mooi dier!

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:52

Ik zou wel een beetje uitkijken..
Wij hadden ook een ruin en een merrie samen staan, en die ruin dook er iedere keer boven op.
Die merrie heeft toen een gat in haar baarmoederwand (?) gekregen.
Heeft best een tijd geduurd voor ze er weer boven op was. Ze is er onwijs ziek van geweest. Het had ook anders af kunnen lopen..
Zou dit dus toch wel even in je achterhoofd houden..

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:55

Ongelukken kunnen altijd gebeuren. Of ze nou individueel of met een kudde staan, garantie heb je nooit.

Zolang de merrie het oke vindt, zie ik het probleem niet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:08

xXxXsasxXxX schreef:
Ik zou wel een beetje uitkijken..
Wij hadden ook een ruin en een merrie samen staan, en die ruin dook er iedere keer boven op.
Die merrie heeft toen een gat in haar baarmoederwand (?) gekregen.
Heeft best een tijd geduurd voor ze er weer boven op was. Ze is er onwijs ziek van geweest. Het had ook anders af kunnen lopen..
Zou dit dus toch wel even in je achterhoofd houden..

Tja, dat kan ook gebeuren als je de merrie echt wil laten dekken. Die merrie is echt niet dom, die zou het echt niet toelaten als ze het niet goed zou vinden. Of iig, niet zo makkelijk.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:13

wat n mooierd, die mulan! <3
idd, gewoon de natuur :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:00

Zou ik ook niet blij mee zijn. Paarden van nu kan je niet meer met wilde paarden vergelijken en inwendig is er zo de boel beschadigd. Dan nog niet te spreken van andere schade.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:07

Voordeel is dat je het hele gestel van je ruin niet hoeft schoon te maken, dat doet hij op deze manier lekker zelf ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:08

Leuke foto's, kom je niet vaak tegen ;). Onze kudde is ook gemengd en mijn beide heren hebben ook nog wel eens de neiging op de gewillige merries te springen :P . Als de meisjes er geen zin in hebben kunnen ze dat ook héél duidelijk maken :D. Onze kudde is heel stabiel en fijn omdat er zo'n duidelijke leider is. Als er een nieuwe merrie in de kudde komt, houdt hij haar de 1e 3 dagen apart van de groep, dekt haar en leidt haar daarna zonder enig probleem de kudde in.

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:18

Dat koppie haha <3 :')
Mooie paarden! :D

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:19

Tja ook bij ruinen blijven de hormoontjes borrelen, vrij natuurlijk gedrag. Of hebben mannen met een knoop in het zaakie ook geen behoeftes meer?? Je kunt de handel wel weghalen,dat houd niet per direct in dat de drang naar voortplanting ook verdwijnd.

Ik vind het leuke en mooie foto's van paarden die prima in hun velletje zitten +:)+

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:22

Maar wat ik mij afvraag, werkt de wiewie van een ruin nog wel? In ehh 'erecte' toestand? Ik had al eerder gereageerd dat die oude bok van mij, ook met regelmaat op een merrie in de groep dekt, maar bij mijn weten is zijn wiewie in plasstand en gebeurd er niet veel mee, het duur ook niet langer dan een minuut.
De merrie is dan hengstig en daagt hem uit :P

Plus, dit is toch een prima verhouding? Als een grote ruin nou op een kleine pony-merrie telkens zou rijden dan is het een ander verhaal. Wat een gezeur zeg ><

Plus, een castratie is iets anders dan sterilisatie. Als je een man zou castreren, dan zal -in theorie- de behoefte zo goed als wegzakken. Ik meen zelfs dat een gecastreerde man niet eens meer een erectie kan krijgen, je ontneemt hem van zijn testosteron aanmaak en neemt 1 of beide ballen weg. Een sterilisatie is dat er een 'knoopje' in de zaadleiders komt, zaadvocht kan er nog wel uit, zaadjes niet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:26

Tuurlijk werkt die nog.. :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:27

La-Woman

Ik heb geen idee weet wel dat er bij ons op stal een ruin stond die nog steeds "zaad" lozing kon krijgen.
Waarschijnlijk is dat dood witvocht maar voelt toch aan.

Ook andere dieren die geholpen zijn blijven gevoelens houden.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:29

Hahaha geweldig! En kijk je paard eens trots kijken!
Dat heeft hij mooi gefilkt haha