Prachtige 3-jarige palomino onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Prachtige 3-jarige palomino onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 00:33

Ik zie wat je bedoeld, is me op de foto niet opgevallen maar in het echt zit ie absoluut niet zoals het eruit ziet. Daar heeft ie echt zo'n kwabje :=

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:35

super leuk beesje

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:36

Ook dat ja... dan heb je de pony overstuur, een huilend kind er naast en vervolgens boze ouders op je dak... :')

Lijkt me dat de meeste shets worden ingereden door een kleine lichte volwassene? Of een ouder kind met veel rijervaring, maar dan zit je ook al gauw aan de 1 meter 50. Blijft gewoon lastig met een shet...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 00:38

Voor het inrijden van twee van mijn ponys had ik het perfecte meisje, klein en kundig. Helaas is ze nu veel te groot geworden maar haar draag ik echt op handen := zij was al zo volwassen met rijden, dacht echt zelf na over hoe ze zat en wat ze deed en wat dat bij de pony deed. _O_ maar helaas kinderen groeien ;(

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:53

Vind het eigenlijk wel een leuke combinatie, een jonge pony heeft nou eenmaal een slechte balans en voor z'n smal ding is het erg lastig om als ruiter te balanceren (klein of groot).
Wel vind ik de combinatie nog wat te vroeg, ik zou de pony nog even laten staan en ergens met 4 jaar weer oppaken, dan is de balans vanzelf al wat beter.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 01:46

HOUDEN!!!!! en heel snel voor de wagen beleren. :~

Wat een gezeik zeg, dat is de reden waarom ik niet veel meer op topics buite de HK zit... Waar gaat het over, sperriem of niet ? Dun bit of niet, een halfcheeck is absoluut niet scherp!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 02:03

Sappos, Max ziet er goed uit, heeft een meer vvolwassen uitdrukking :j Fijn dat hij het zo goed doet.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 02:21

Zucht, typisch bokt..
voor het plaatje is ze inderdaad te groot.
Toch loopt de pony wel op zijn eigen benen, en zoals ik begrijp is deze ruiter maar voor korte termijn.
Zo te zien gaat het goed, en zal ze ook niet erg lang er nog op hoeven rijden, waarna je misschien een wat kleinere ruiter kan vinden.
Het enige wat ik een beetje vreemd vind, is wat jij zegt, meisje is 165 en 43 kg.
Ik ben zelf 161 en 48 kg. Toch hebben we het zelfde postuur..
Of zij is zwaarder, of onze weegschaal doet het niet goed. :+

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:06

ja janediene dat laatste dacht ik dus ook. Dat klopt niet helemaal. Maar ach is maar een getalletje.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:20

ik vindt t een lieve pony voor zijn 3 jaar en langs de weg... superbeessie!!
waarom zeiken jullie dat meisje weer af? lastig om voor zo'n kleintje een ruiter te vinden die erbij past en hem in moet rijden dus goed moet kunnen rijden. pony lijkt er geen last van te hebben, trekt niet in de mond en er zit een zacht bitje in...

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:02

weet je zeker dat er haflinger in zit??

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 10:09

Janeediene het is echt een sprietje hoor := zelf heeft ze het telkens over benen afhakken omdat ze te lang is :+

stalnijmegen ja echt waar vader is een haf maar hij heeft er niets van weg. Qua grootte is ie welsh mountain maar qua type meer welsh b. Heel smalletjes nog. Hoop dat hij van de zomer wat uitzwaart

De rest dankjewel.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:11

Sorry hoor, maar hoezo is dit typisch bokt?
De ruiter is gewoon veel te groot.
Ik vind het eerder bizar dat er soms mensen nog te lang worden gevonden voor een haflinger omdat ze bij wijze van spreken onder de buik uit komen terwijl dit blijkbaar ineens wel weer prima gaat.

Verder, ziet er goed uit hoor. Pony loopt netjes al.

modirlief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:17

ik ben het hiermee eens! die keel riem,zit ie niet een beetje te strak?
verder een heel mooi beetstje,super!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 10:20

Nog een reden waarom ik dit meisje erop zet. Hij was tot 6 weken terug hengst en echt super super hengst. Sleurde je zo mee, geen rem niets. Met dat in mn achterhoofd durfde ik er geen klein, jong meisje op te zetten. Wat als ie uit zn dak zou gaan? Wat als het ruitertje t te spannend zou vinden en hem te vast zou houden waardoor hij weer in paniek raakt. Ik vind het bij het beleren belangrijk dat ik iemand heb die ik voor 100% vertrouw. En diegene moet mij weer vertrouwen.
Ik zeg nu wel heel blij dat ie 2-3x per week gereden wordt maar in juni heb ik een aantal wedstrijden dus het kan maar zo dat ie dan die maand gewoon weer stilstaat. Verder staat hij 24/7 buiten met 3 hengsten en een ruin, overdag lekker op t gras, en hij wordt geen 2 dagen achter elkaar gereden dus krijgt wel genoeg tijd nog om jong te zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:21

Ik vind het voor het begin er redelijk uitzien. Ik heb met mijn 1.78 en 60 kilo ook op c pony's gereden om ze in te rijden, werden ze echt niet minder van. Ze waren daarna tenminste wel te berijden voor de ruitertjes die erop passen. Ze moeten ergens beginnen. Er zijn maar weinig hele kleine en licht volwassenen die zulke pony's inrijden. Dan moet je inderdaad verstandige keuzes maken.
Het is niet voor altijd ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:32

Wat een mooi beestje!
Ik snap je keuze voor een wat grotere kundige ruiter, hoewel het zicht wel even wennen is. Voor de pony maakt het in principe niet veel uit of hij begint onder een langere, gemiddelde of kortere ruiter: hij moet zijn balans toch nog zien te vinden en op eigen benen gaan lopen.

Veel plezier er nog mee!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:42

Ik zie een ruiter die een jong paard moet inrijden liever te lang dan een passend plaatje met een ruiter die niet met jonge dieren om kan gaan.

Erg mooie pony, maar waarom dat bit?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 10:47

Wat is er mis met dat bit? Zacht in de mond en ligt mooi stil. Ik heb hem de eerste keer met een dubbelgebroken bit gehad en dat vond ie vreselijk dus gelijk deze ingehangen omdat dit mooi stil ligt.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:19

Pentax schreef:
Vind het eigenlijk wel een leuke combinatie, een jonge pony heeft nou eenmaal een slechte balans en voor z'n smal ding is het erg lastig om als ruiter te balanceren (klein of groot).
Wel vind ik de combinatie nog wat te vroeg, ik zou de pony nog even laten staan en ergens met 4 jaar weer oppaken, dan is de balans vanzelf al wat beter.

Ik ga hierin mee. Leuke pony.
Alleen zit de amazone er scheef op. Vooral goed te zien op 1e foto en de laatste seconden van het filmpje. Erg lastig, vooral met een jonge pony die zelf nog niet in balans is, maar daarom des te belangrijker. Eerlijk gezegd vind ik de foto's er niet zo heel ontspannen uit zien, en dat lijkt me toch wel het voornaamste.
Succes met je knappe beestje.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:22

wat een leuk dier!
ruiter kan best,zonder sperriem is juist prima
alleen het zadel moet stukje naar achteren toe,achter de schoft en achter de schouder.
kan zijn dat ie dan straks niet goed de voorbenen kan wegzetten en dat is zonde voor je gangen.

maar leuk dier hoor! :D
Laatst bijgewerkt door ellepel op 19-05-12 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:24

mooi beestje!
De ruiter is veel te lang en te zwaar voor die ielige pony die ook nog eens erg jong is.
Maar goed....dat is typisch Bokt begrijp ik ;)

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:29

mooie leuke pony, ruiter is alleen veelste groot en te zwaar. Beetje onverstandig om zo'n ruiter op zo'n paard te zetten. Ze kan hem beter aan de lange lijnen werken... Reken maar dat zo'n ruiter met zo'n gewicht en lengte wellicht niet goed is voor je jonge pony en voor de bevordering van zijn groei. Verder leuke knappe pony.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:34

Wat een mooie pony zeg, heeft hij nou een maanoog? <3
Wat jammer dat je daar geen betere foto's van hebt.
Verder is er al genoeg gezegd over de ruiter/zadel dus daar zul je mij niet over horen.
Laatst bijgewerkt door Splendesco op 19-05-12 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 11:35

Hij heeft inderdaad 1 blauw en 1 bruin oog :)