Gaan er meer bokkers naar Concours Hagestein

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:33

Oh dan wordt het lekker druk! Gezellig is dat wel :D
Heb er zelf nog nooit gereden, wel is een keer wezen kijken. Vond het wel een mooi terrein!
Nu nog hopen op een beetje mooi weer :P

Stravero

Re: Gaan er meer bokkers naar Concours Hagestein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 18:34

Woehoe startlijst online! Ik moet om 9 00 9 20 en met mn andere paard 11 00 11 20 :)

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:20

Ja, ze staan er, ik sta nu op de gezegende plek van 8.15 of zo iets, wat ik echt niet ga redden qua vervoer. Heb al gemaild of mijn plek naar beneden gezet kan worden!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:49

Ik heb hele fijne tijden 10 voor en 10 over 2.
Behalve dan dat om 8.30 al het springen begint (Duurt gelukkig tot 1 dus hoop achteraan in de rubriek te zitten)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:23

Hmm, het weer is alleen voor zaterdag goed, verder regent het nog aardig deze week ;(

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:24

Toch denk ik dat het gras na de warmte en droogte van afgelopen week wel even een paar buitjes kan hebben, zodat de ondergrond juist niet al te hard is. Zolang het zaterdag dan maar weer droog is.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 20:41

Vorig jaar was het ook glad, het is wel goed terrein maar had toen voor schroeven maar achter nog geen ijzers dus ging erg glibberen met mn paardje! Nu wel vierkant op ijzers dus het moet geen probleem zijn :)

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:36

Ik sta helemaal vooraan in de B wat erg onhandig is qua hulp van kennisje, ik kom nooit in mijn eentje op mijn jonge paard :+
Ik heb gemaild of ik ergens aan het einde kan starten want anders wordt het wel ietsje lastig.

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:12

Ik heb helemaal geen ijzers, dus ik hoop dat het niet al te veel gaat regenen deze week, anders zie ik het somber in...

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:19

Ik moet ook al redelijk vroeg in het programma. Voordeel is wel dat de ringen dan nog niet vertrapt zijn, als het slecht weer blijft dan :P
Verder vind ik later starten fijner, dan hoef je ook niet heen en weer te rijden enzo

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:36

Mja dat maakt voor mij al niet uit denk ik want de B is sowieso s'middags dus dan zijn de ringen toch wel vertrapt :P Hoop dat het kan, opzich maar weinig B starts dus neem aan dat ze me wel ergens richting onderaan kunnen zetten..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:47

Dat viel me ook op dat er weinig mensen in de B starten :oo
Hoeveel mensen mogen er door naar de Utrechtse? Bijna allemaal volgens mij _O-

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:02

Hoe is de bodem daar? Is het echt een modder grasbodem of meer zand met gras? Kan het wat regen hebben of is het meteen een bende?

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:07

Het is een goede bodem. Het kan aardig wat regen hebben.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:08

Dan wacht ik toch maar even met afzeggen... Lijkt me verder namelijk een erg leuk concours, maar ik ben nogal bang voor slechte bodems aangezien Ullie vorige maand na Gorkum ook met dikke benen stond van het aantikken.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:47

Elk jaar word er alles aan gedaan om de bodem in top conditie te brengen! Ze zijn al weken van te voren bezig ermee.
en elk jaar krijgen ze het weer voor elkaar, zelfs vorig jaar met al die regen op de dag zelf las de grasmat er prima bij :)
Ton agterberg laat er niet zomaar gras over groeien ;)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:49

Venthe schreef:
Elk jaar word er alles aan gedaan om de bodem in top conditie te brengen! Ze zijn al weken van te voren bezig ermee.
en elk jaar krijgen ze het weer voor elkaar, zelfs vorig jaar met al die regen op de dag zelf las de grasmat er prima bij :)

Was het weer vorig jaar net zo erg als nu dan? En waren ook de middag rubrieken nog goed te doen?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:05

SplashIsLief schreef:
Dat viel me ook op dat er weinig mensen in de B starten :oo
Hoeveel mensen mogen er door naar de Utrechtse? Bijna allemaal volgens mij _O-

Ja dat zag ik ook al, dat wordt dik oneerlijk tegenover de werkhoven-starters want wij kunnen nu dus niet minder dan 36 plaatsingspunten halen (18+18 als je 2x laatste wordt) en in werkhoven rijden er 28 dus als je daar 2x laatste wordt heb kun je niet minder dan 56 plaatsingspunten halen. Oftewel, wij hebben nu een veel grotere kans om geselecteerd te worden dan mensen die alleen werkhoven rijden :P
Want de selectie wordt gedaan op je beste 2e plaatsingen, die tellen ze op en dat zijn je plaatsingspunten.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:10

CleovG schreef:
Venthe schreef:

Was het weer vorig jaar net zo erg als nu dan? En waren ook de middag rubrieken nog goed te doen?

Ja toen was er ook veel regen van te voren, en op de dag zelf was er de hele dag door van die dichte miezer afgewisseld met buien.
De firma agterberg en antoinette beginnen al weken van te voren met het maaien enz. van de grasmat. Het word niet voor niets het heilige gras genoemd ;)
2 jaar geleden was het al een hele week vreselijk warm en droog, en toen hadden ze zelfs een heel beregenings systeem aangelegd.
Ze doen er echt alles aan wat binnen hun macht ligt dat is zeker

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:05

Ze voorspellen voor vooral woensdag enorm veel regen, en donderdag en vrijdag blijft het ook niet droog. Ik hoop echt dat het goed gaat zo...

wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:39

Als er 1 plek is waar je echt goed kan rijden ondanks dat het een hele week regent, dan is het wel Hagestein! Het is niet zomaar een weilandje van een boer waar je in rijdt, het is een grasmat waar ze maanden mee bezig zijn om het perfect in orde te hebben _/-\o_

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:24

Wat wonderfull zegt!
Vandaag ton agterberg gesproken en de grasmat ligt er nu perfect bij! Die kon wel een buitje gebruiken.
Hou de fb pagina in de gaten daar komen zeker foto's van de grasmat op te staan!

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:52

Ik doe ook met in het Z2, voor de selectie.

Vorig jaar was het ook heel slecht weer heel de week en het land was prima! (had ik het van de week nog met Inkie over, zij doet ook mee!)

moon_dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:56

Superlise,

Het is toch zo dat de eerste 10 alleen maar doorgaan? Of ben ik helemaal verkeerd. Voor ons is dit jaar de eerste keer KNHS wedstrijden, maar iedereen heeft een eigen interpretatie van de regels. Zo zeggen er velen (ook die bij de KNHS werken) dat je in elke kring selectie mag rijden. De kringen zelf denken daar weer heel anders over. Behoor je tot kring A moet je ook selectie rijden in kring A.

In sommige regio's kun je kiezen uit wel vijf selectiewedstrijden.

In Utrecht maar uit 2 en die moet je volgens ''de kenners'' alle 2 rijden. Dus als je Hagestein doet, moet je ook Werkhoven doen.

Maar nogmaals, volgens mij zijn jullie ervaren in deze wedstrijden....dus graag reactie als het anders is. :o

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:10

Ik heb altijd bij Kring Zuid-West Veluwe gereden, die bij Gelderland hoort. Daar zijn per kring 3 selecties met 1 selectieproef, de beste twee tellen en de beste zoveel mogen dan door naar de regio.
Nu in Utrecht, daar zijn 2 selecties met twee proeven, vier in totaal dus, en de beste twee tellen. Als je dus op de eerste selectie beide proeven erg hoog eindigt, zou je theoretisch de tweede selectie niet hoeven rijden.
Wat het deelnemen buiten de regio betreft: in Gelderland mocht je niet deelnemen aan de selecties als je niet in die regio lid bent. Tenzij het opengesteld werd door de organisatie, wat bij het springen vaak gebeurde. Hier mag het blijkbaar wel, ik weet ook niet precies hoe dat zit.