Hij is... Rijp voor de slacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:59

Wow, kippenvel gewoon.
Halverwege je verhaal prikten de tranen al in m'n ogen, totdat ik door kreeg dat dit een positief einde kreeg :D
Super zeg. Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:00

Wauw wat een mooi verhaal, ik denk dat als ik in jou positie precies het zelfde zou doen!

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:01

wat een mooi gebaar :j ,veel succes nog met je prachtige paard ....
ik blijf je volgen hoor....

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:01

wauw... kippenvel en tranen in m'n ogen...
hoe kan dit toch tot 2 keer toe gebeuren..
geweldig !

ik volg mee :)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:02

Wauw!!! Mooi geschreven! Zo zie je maar weer. Hij ziet er gelukkig uit sinds hij weer terug is zo op de foto's!
Nou nu nooit meer weg doen :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 15:03

Kentaro schreef:
Wát een geluk dat de manege je nog heeft gebeld of je afscheidt wilde nemen!! Anders had hij deze geweldige kans nooit gekregen!

Ik verkoop mijn paarden altijd onder contract. Kortom als ik ontdekt had dat zij hem naar de slacht hadden gebracht zonder mij hiervan op de hoogte te brengen (noodslachting uitgesloten uiteraard) dan had een dwangsom neer kunnen en mogen leggen. Helaas werkt een contract niet altijd, en kun je dergelijke verdrietige situaties niet altijd voorkomen. Het liefst had ik hem enkele jaren geleden al teruggekocht, maargoed als de verkopende partij niet wíl verkopen ben je snel klaar ;( Er is volgens mij geen contract dat daar iets aan kan veranderen...Maar ik ben er inderdaad héél dankbaar voor dat zij die moeite hebben genomen, en dat ik hen heb kunnen overtuigen om dit paard nog één kans te kunnen geven.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:03

Wat een verhaal. En wat een geluk dat je werd gebeld of je nog afscheid wilde nemen. Ik vind dat je het super hebt gedaan saampjes en hoop dat hij nog lang bij je is!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:03

En wie zit er weer te janken.. Ik :+

Mooi verhaal meid, je mag jezelf nog wel 100x op de schouder kloppen! :) Geniet ervan zolang het kan!!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:04

Ik dacht echt dat je hem moest laten inslapen!!

Wij hebben hetzlefde een beetje met een oud manege paard dat de laatste 5 jaar er beter uitziet met zijn 23 dan toen we hem kochten. Helaas niet meer geschikt om te rijden wel af en toe te mennen (stapritje, vindt hij erg leuk!), maar een genot om elke ochtend in volle galop het land te zien in gaan, gevolgd door een hoestbui (stoflongen), en zo soepel als een surfplank door de bochten.

Ik hoop dat je zeer veel plezier aan hem beleeft, en hem zo toch nog weer een fijn leven geeft, ook al weet je niet voor hoe lang!!

bonnielau

wauw! Wat ben jij een topper zeg! Velen zouden de makkelijke weg volgen...

Hoop dat het alleen maar in opbouwende lijn gaat voor jullie!

BiBiQ

Pinda_Dipje schreef:
Kentaro schreef:
Wát een geluk dat de manege je nog heeft gebeld of je afscheidt wilde nemen!! Anders had hij deze geweldige kans nooit gekregen!

Ik verkoop mijn paarden altijd onder contract. Kortom als ik ontdekt had dat zij hem naar de slacht hadden gebracht zonder mij hiervan op de hoogte te brengen (noodslachting uitgesloten uiteraard) dan had een dwangsom neer kunnen en mogen leggen. Helaas werkt een contract niet altijd, en kun je dergelijke verdrietige situaties niet altijd voorkomen. Het liefst had ik hem enkele jaren geleden al teruggekocht, maargoed als de verkopende partij niet wíl verkopen ben je snel klaar ;( Er is volgens mij geen contract dat daar iets aan kan veranderen...Maar ik ben er inderdaad héél dankbaar voor dat zij die moeite hebben genomen, en dat ik hen heb kunnen overtuigen om dit paard nog één kans te kunnen geven.

Hier dus paarden verkocht met contract, maar dat is dus niet positief geëindigd voor 1 van de 2.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:05

Wauw wat een mooi verhaal.ik ga jullie volgen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:05

Tjeetje, wat naar. Ik weet van de manege waar ik zelf rijd dat ze het echt wel goed kunnen hebben als manegepaard (veel aandacht, buiten komen, niet teveel lopen) maar kan me voorstellen dat je er zo niet echt een fijn beeld van krijgt :n

Heel veel succes en beterschap, ik volg :D

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:06

Misterylady schreef:
Halverwege je verhaal prikten de tranen al in m'n ogen, totdat ik door kreeg dat dit een positief einde kreeg :D

Dat had ik dus ook. :j

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:06

Jij weet wel hoe mensen te kunnen laten schrikken :-)

Ik zag de titel en dacht: nee, nu het de laatste tijd zo goed met hem ging!

Maar gelukkig gaat nog altijd alles goed, ben ik erg blij om en blijf deze keer zeker en vast weer meelezen.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:08

Prachtig! Wat goed zeg dat je je paard hebt kunnen redden! Heel veel succes de komende tijd!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 15:08

bo0tje: Wat verdrietig om te horen, helaas heb ik hetzelfde ooit moeten ervaren en sindsdien verkoop ik dus alleen nog maar onder contract. Als mensen het daar niet mee eens zijn, heel jammer... Dan komt er wel weer een andere koper. Het dekt de risico's een beetje, maar nooit volledig jammer genoeg.

Utrolig: Wat fijn dat jullie ook een manegepaard een fijne oude dag hebben kunnen bezorgen, geweldig!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:08

zit je verhaal met een brok in mijn keel en met tranen in mijn ogen te lezen...
wat een geweldig mooi dier, een hele mooie persoonlijkheid...
een paard naar mijn hart..
petje af voor wat je doet...als ik in jouw situatie zou hebben gezeten
zou ik waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan...
wil graag je verhaal blijven volgen...!! petje af voor wat je doet..!!

medlam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:10

Helemaal super, wat goed van je dat je zo doorzet. Ik hoop dat je nog lang kan genieten van je paardje!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:11

Tranen over mijn wangen,want wat mag dit paard van geluk spreken dat hij jou op zijn levenspad is tegengekomen.....onvoorwaardelijke liefde voor elkaar voor altijd,daar mag menig geen een voorbeeld aan nemen......

Sodeletuut

Re: Hij is... Rijp voor de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:14

Wat een prachtig verhaal zeg, ik wens jullie nog heel veel geluk toe samen!! :)

Donnaa

Re: Hij is... Rijp voor de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:17

Wauw, heb de tranen in mijn ogen staan!
Wat hebben jullie veel meegemaakt! Hopelijk mogen jullie nog lang van elkaar genieten!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 15:17

tesseke schreef:
Jij weet wel hoe mensen te kunnen laten schrikken :-)

Ik zag de titel en dacht: nee, nu het de laatste tijd zo goed met hem ging!

Maar gelukkig gaat nog altijd alles goed, ben ik erg blij om en blijf deze keer zeker en vast weer meelezen.

Sorry :o
Maar dat was misschien ook wel een beetje mijn bedoeling om mensen licht te shockeren met de titel, en eigenlijk was er ook niets aan gelogen natuurlijk. Hippisch Nederland in de huidige vorm had dit paard ook direct de stempel "SLACHT" gegeven. En daar proberen we stiekem een klein beetje verandering in te weeg te brengen, niet omdat ik iets tegen slacht heb hoor, zeker niet... Maar ik vind het een doodzonde als paarden met een gezonde levenskans tóch de dood in gejaagd worden. Al is het maar één paardeneigenaar die aan het denken wordt gezet, één paardeneigenaar die toch nog een second opinion aanvraagt voor zijn of haar paard... of één mens dat dankzij het lezen van dit verhaal misschien zelf de stoute schoenen aantrekt en hetzelfde doet. Ik zal nimmer iemand veroordelen die andere keuzes maakt dan mij, zolang men zich realiseert dat sommige paarden je leven nog jaren kunnen verrijken als je hen wél een kans geeft.

Lagune heeft mij in laten zien dat er een eye-opener nodig is, voor mezelf... Maar misschien ook wel voor anderen. Het zou absoluut de kers op de taart zijn als hierdoor een klein balletje mag gaan rollen <3

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:19

Wauw, diep respect voor jullie allebei!!
Fantastisch dat het zo goed gaat, wou dat meer mensen zoveel voor hun dier zouden doen!
Héél veel succes en plezier samen!

Je verhaal is overig voor mij nog een extra bevestiging dat ik door moet vechten voor mijn oude mannetje die op de pensionstal waar hij stond vreselijk afgevallen is.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:20

Wow, super dat je hem nog een kans geeft!!
En hij knapt lekker op zo te zien.