Hella, 5jarige Winningmood x Calvin @ 5jr Lommel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Hella, 5jarige Winningmood x Calvin @ 5jr Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:11

Ik zie helemaal geen techniek bij het paard, springt de eerste van de dubbel als een hert, verliest zijn ritme gigantisch en gaat onderhand uit stilstand over de 2e. erg jammer paard doet het veelste braaf.
Daarbij is er helemaal geen ritme, ook niet tussendoor. Paard wordt erg tegen de hand, het ziet er alles behalve vriendelijk en lekker uit. Ik zou liever paar x BB hebben gesprongen of oefenparcours en dan aan zo'n competitie. Paard wordt zo wel kapot gereden en dan is het vreemd als ze er mee stoppen.. Paard wordt nu overvraagd in mijn ogen. erg zonde want het is een mooi paardje.
Paard springt wel en doet het wel, waarschijnlijk omdat ze graag niet haar krachten zou misbruiken heb zelf ook zo'n braaf ding, zou graag er al meer wedstrijden mee rijden maar laat hem liever rustig aan alles wennen (die is 4jaar en 9 mnd onder het zadel).

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:25

Tips zijn al gegeven, verder vind ik het erg netjes voor zo'n jonkie, nog wel wat ongecontroleerd.
Ik neem aan dat ze ook onervaren is en als dat zo is ; kijk het eerste halfjaar alleen maar naar rondkomen, controle etc, dan gaat het nog niet om winstpunten.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:58

Het paard is voorzichtig zat..
Ik heb geen andere filmpjes bekeken, alleen deze.

Ik vind dat je het parcours dressuurmatig beter kon afwerken, niet constant de eerste afstand pakken en mooi blijven wachten. Al helemaal met zo'n paard die zo hoog springt is het belangrijk dat je het parcours uit rust neemt anders heb je op een gegeven moment een bang paard en kom je het Z niet door.
Dus een keer in de wending mooi sluiten zodat ze meer op het achterbeen komt, zonder de galop te verliezen en vanuit deze wending een wachtende afstand rijden.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:21

Vanaf de dubbelsprong vind ik het er wat rustiger uit zien, het tempo zou wel wat lager kunnen (iets meer gesloten, geen lager ritme), maar daar zul je met een 5 jarige nog mee moeten oefenen :)
Hij is voorzichtig genoeg, komt wel goed met jullie! :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:08

paardje springt echt super!
ik vind het wel jammer dat je zo slordig rijd, gejaagt, niet letten op de afstanden etc...
er is nog veel werk aan zowel de ruiter, als het paard.
maar het paard heeft potentioeel tot meer , nog veel suc6! ;)

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 17:04

Zoals ik al zei; kijk eerst eens naar andere filmpjes: normaal rijd ik zo gejaagd niet, maar ze sprong veel te hoog, dan kunnen ze de achterkant niet meer halen en dan hoef ik niet meer dan 2 sprongen te springen, ik weet ook wel dat dit geen optimale wedstrijd was.

Bovendien start ik normaal ook de B, daarbij heb ik al 40 winstpunten behaald (ik weet wel niet of de regeling in Belgie idem is als in Nederland), alleszins ik heb 10 x meegedaan en was 10x foutloos en echt netjes genoeg, anders had ik het ook niet meegedaan, maar normaal staat deze selectie ook niet zo hoog, en heb zelf al aangegeven dat dit een moment te vroeg was..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:47

ik heb andere filmpjes gezien en vind dat ook niet een heel fijn beeld. Paard wordt daar ook erg tegen de hand.
daarbij moet ik wel zeggen dat het wel minder gejaag is hoor, maar vind het nog niet echt een lekker beeld. Snap niet zo goed waarom een paard wat zo jong is en kort onder het zadel zoveel mee moet op wedstrijd.
edit:
en ik zou met zo'n jong paard liever zien dat je rechter aan rijd, paard is nog niet volleerd, snapt waarschijnlijk nog een hoop niet, dan ziet het er al netter uit als je recht aanrijdt.
Denk dat het ook te hoog gegrepen was voor het paardje. Hoop dat het niet te vaak gebeurd.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:46

Word een goed paard, met de juiste begeleiding!
Aan het tempo moet vooral worden gewerkt, en komt nog een beetje ruw over. En probeer voor de sprong niet te veel been te geven, het lijkt namelijk dat je dit doet.

Let wel op met dit soort paarden, doordat ze zo voorzichtig zijn kunnen ze snel in de stop komen. Dus ben er voorzichtig mee!