Cobe doet zijn ding ... jagen ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bijoulover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:08

wat een leuk paardje heb je! <3

xhenkexspons

Re: Cobe doet zijn ding ... jagen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:29

Wat een leuk paard zeg! :D
Leuk bezig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:06

Dank jullie wel :D

Vandaag ook weer bezig geweest met clickertraining (dit 'chase the tiger' doe ik ook zo, vandaar dat hij soms zo plots ophoudt, omdat er dan een click is gekomen en hij dus op beloning wacht :) ), beest gaat nog graag gaan werken heb ik het idee :D :):)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:10

Ik denk dat als je gaat cutten met dit paard je hem helemaal blij maakt.. Alleen oppassen dat hij geen hap van de koe neemt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:40

:+ Ik ben eens bij een teampenning-wedstrijd gaan kijken .. Volgens mij is [***] het ideale paard om de koetjes die agressief worden tegen de paarden buiten te krijgen :Y)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:36

Autch :=
Daarom dat je het inderdaad niet zomaar moet gaan proberen omdat het je wel leuk lijkt :+ En verder weten wat je aan je paard hebt en altijd op je eigen positie blijven letten (al is dat moeilijk om dat in het spel te doen, heb zelf ook wel momenten 'verkeerd' gestaan... ). Je ziet mij in het 2e filmpje ook rond 2:40 het spel afbreken en tegen [***] zeggen "uh, blijven opletten" (kan je niet horen want heb het geluid eraf gehaald omdat je toch alleen maar wind hoorde :P ), toen voelde ik me waarschijnlijk wat in het nauw gedreven, dat hij te dicht op mij kwam. Op het einde van het eerste filmpje geef ik hem ook nog even een aanwijzing/duw dat hij niet zo op mij moet lopen, en dan zie je hem ook mooi schuiven. Dat soort dingen moet je kunnen, op elk moment kunnen afbreken (en dat je paard dan ook echt stopt en niet nog gewoon doorgaat), je paard opzij & achteruit zetten indien nodig. En uiteraard altijd blijven opletten, een ongelukje is snel gebeurd :=

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:05

anneliesdj schreef:

Tja, eigenlijk zie je dit al tamelijk in het begin van de film aankomen. Ik hou vaak mijn hart vast als ik vooral jonge meiden met paarden door de wei zie rennen en verbaas me er soms over dat het goed gaat, Signalen worden eenvoudigweg niet gezien of serieus genoemn

Vandaar dat ik persoonlijk chasing the tiger dan beter vindt, als je druk wil doen, omdat je hem met een lange zweep met voorwerp aan het uiteinde laat focussen op het voorwerp ipv op jou en afstand kunt bewaren.
Stoppen als hij te dichtbij komt en zorgen dat je altijd de regie goed in handen houdt, is wel een voorwaarde.
Net als onderkennen wanneer de adrenaline teveel omhoog komt en het tijd is voor een rustige oefening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:59

Dat is inderdaad het voordeel van Chase The Tiger, die van mij was puur op dat ding gefocussed :j Al kan je daardoor ook wel problemen krijgen natuurlijk, want als je paard niet op jou let ... :+ En ookal ging het prima, soms had ik toch het idee dat het allemaal heel snel ging en hij toch wel dichtbij kwam, maar achteraf op de beelden gezien viel dat eigenlijk best mee ... In ieder geval kon ik er wel mee stoppen wanneer ik wilde, als ik stilstond zodat hij het ding had was het ook meteen klaar. En dat is wel handig :+

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:46

[***] schreef:
Ondanks dat het er misschien niet altijd geweldig uit ziet is dit wel iets wat goed doordacht is, niet iets wat ik zomaar eventjes heb geprobeerd. Hij heeft dus een degelijke basis grondwerk en weet dat hij uit mijn ruimte moet blijven etc. etc. /// Ik raad alleen niet aan om het zomaar even te proberen "om te zien wat de reactie van mijn paard is", lijkt me niet zo handig :+
Heel goed +:)+ dat je dit er even bijzet, we hebben net een topic voor de kiezen gehad van iemand die dacht dat het zomaar kon dit soort spelletjes.
Je weet precies wat je aan het doen bent, en dan is dit fun natuurlijk voor beide :j