Pensioen of Slacht: nieuwe thuis gevonden voor Boyo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 11:54

mariska32 schreef:
Bumblehorse schreef:
Eigenlijk vind ik de slacht een betere oplossing, ik wil niet dat Boyo ergens nog een ongeluk kan veroorzaken waarna hij dan waarschijnlijk toch zal doodgemaakt worden.
Hij wordt trouwens ook altijd uitgesloten in de kudde (door elk paard op een kleine uitzondering na)

je eigen gevoel moet je nooit uitschakelen.....
bovendien is er met een paard die uitgesloten word in de kudde eigenlijk altijd wat mis,lichamelijk of geestelijk.

Dat zeiden mijn instructeurs ook al, maar ze zijn niet echt voor de slacht waar ik dan wel eerder voor ben...

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 11:55

Anoeska schreef:
Dus je hebt een paard gekocht bij Stal Doorstap (niet de meest betrouwbare...) en daarna heb je 'm nooit bij de VA laten keuren. En nu zit je met een paard waar je niet mee om kan gaan. Ik ben normaal niet banketstaaf met paarden, maar om nu meteen de stap naar de slacht te maken, vind ik nogal wat.

Misschien ben jij gewoon niet handig genoeg voor dit paard, misschien pak je het gewoon verkeerd aan, of misschien is er wel iets mis met 'm.

Zijn er niet nog een aantal stappen te nemen voor 'm zomaar naar de slacht te doen?

Vergeten te melden dat mijn instructeur hem reed en zelfs niet in training wou nemen, en hij is enorm bekwaam.

saskiakefie

Re: pensioen of slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:56

Weet je volgens mij heb je de beslissing al gemaakt. ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:56

saskiakefie schreef:

Amen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:57

Als je je er het best bij voelt, zeker een eind aan maken. Maar voor mij blijven dit nog steeds gewoon maar 2 personen (al dan niet ervaren) die niet met een bepaalde pony om kunnen gaan. Ik zou dan als eigenaar nog wel een poging willen wagen. Het eens op een hele andere manier proberen (jullie deden NH dacht ik te lezen, misschien gewoon eens wat anders proberen) of toch eerst eens langs een goeie veearts voor een check.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:57

saskiakefie schreef:

Dat was ook mijn gedachte.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:59

Eigenlijk heb je zelf de keuze al gemaakt als ik je posts zo doorlees. Als hij echt zo onbetrouwbaar is en je absoluut niet wilt dat er nog op gereden wordt is de dood de enige oplossing. De kans dat zo'n dier anders weer in de handel terecht komt is anders altijd aanwezig.. Succes, en veel wijsheid met het maken van een beslissing.
Persoonlijk zou ik bij dit dier toch een gedegen medisch onderzoek laten doen om dingen te bevestigen of juist uit te sluiten..

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:00

Er wordt je aangeboden om het paard over te nemen, hem een kans op leven te geven, maar volgens mij heb je zelf al besloten dat je hem naar de slacht wil brengen ..

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:00

Ik ga mee met Aukelizzy..

Ik vind het jammer dat je je keuze hebt gemaakt zonder het paard eerst te laten onderzoeken.. zonde.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 12:02

saskiakefie schreef:

Ik denk het ook, al hoopte ik vast dat iemand het me eruit kon praten.
pff, echt zonde eigenlijk...

Anoeska, je mag hem altijd komen bezoeken :j

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:03

Bumblehorse schreef:
Ik ben begonnen met NH, heb hem niet laten controleren door een arts.
Heb geprobeerd zijn verleden te achterhalen, niet evident aangezien stal doorstap de enige vorige eigenaar is die ik ken...
Maar ik weet wel dat hij daar een keer verkocht is en teruggebracht.
stal doorstap vermelde trouwens dat hij wild was, en ik wou in eerste instantie ook enkel NH met hem doen, dus dit gebrek was niet echt een questie.

Ik weet niet of jij het nog een kans wilt geven maar er zijn talloze andere opties om uit te laten zoeken waarom je paard zo reageert.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:03

Ik bedoelde het helemaal niet banketstaaf, alsof ik het allemaal beter zou kunnen. Maar ik wilde alleen aangeven wat ik zou doen. Sorry, als het verkeerd overgekomen is. Ik zou het dier alleen niet zonder enig onderzoek naar de slacht doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:04

Ik heb ook al aangegeven om eerst onderzoek te doen.
Dit heb je nog niet gedaan.

Ga goed nadenken of je hierin wilt investeren..
Of dat het voor jou al einde verhaal is.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 12:04

Ik kan hem natuurlijk nog altijd laten onderzoeken...

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:04

ik ben het er helemaal mee eens dat dit paard eerst onderzocht moet worden bij een GOEDE DA.
indien niet te behandelen korte metten.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 12:05

Anoeska schreef:
Ik bedoelde het helemaal niet banketstaaf, alsof ik het allemaal beter zou kunnen. Maar ik wilde alleen aangeven wat ik zou doen. Sorry, als het verkeerd overgekomen is. Ik zou het dier alleen niet zonder enig onderzoek naar de slacht doen.

Ik bedoelde het ook niet alsof je het beter zou doen, als iedereen gewoon eens kon kijken hoe hij was, zou het toch gemakkelijk zijn, dat bedoelde ik eigenlijk. :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:05

Bumblehorse schreef:

Tsja, daar had je ook aan kunnen denken voordat je dit topic opende ;)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:05

Bumblehorse schreef:

Sowieso!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:06

Bumblehorse schreef:

Dan zou ik wel naar de holistische dierenarts gaan die meet hem helemaal door.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:06

Bumblehorse schreef:
Citaat:
Wat heb je voor stappen ondernomen om te bekijken waar de oorzaak ligt?

Ik ben begonnen met NH, heb hem niet laten controleren door een arts.
Heb geprobeerd zijn verleden te achterhalen, niet evident aangezien stal doorstap de enige vorige eigenaar is die ik ken...
Maar ik weet wel dat hij daar een keer verkocht is en teruggebracht.
stal doorstap vermelde trouwens dat hij wild was, en ik wou in eerste instantie ook enkel NH met hem doen, dus dit gebrek was niet echt een questie.

Kan niet echt de conclusie uittrekken dat je alles gedaan heb.

Wat betreft instructie iedereen mag zich instructie noemen.... ik ken jouw instructie niet. Maar ik neem niet zomaar les van iemand die Z rij en niks kan.
Misschien moet je toch nog iets beter je best moet gaan doen ik heb er geen goed gevoel bij dat het paardje tot zijn recht komt

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:07

Wat weet je eigenlijk van de achtergrond van dit dier? Hoe is hij gereden?

CLoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:10

stal door stap is idd niet de meest betrouwbare stal
maar als je hier schrijft dat hij voor slacht geschikt is en daar(op de website) dat het stukken beter gaat weet je zelf geloof ik niet wat je wil!!!!
als er mensen zich aanbieden om hem op te vangen( die waarschijnlijk hem wel een kans gunnen ipv slacht)ga je zeggen dat je dit niet wil??
waarom stel je dan je vraag op bokt??

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:12

saskiakefie schreef:
Bumblehorse schreef:
Dan zou ik wel naar de holistische dierenarts gaan die meet hem helemaal door.

Persoonlijk zou ik het dier eerst eens door een goede reguliere kliniek laten onderzoeken voordat je je het alternatieve circuit in gaat.....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:13

Waarom laat je dat dier niet onderzoeken? Voor hetzelfde geld is er iets heel simpels aan de hand wat makkelijk te verhelpen is. In mijn ogen is de slacht nu wel de makkelijkste weg. Wat kan het voor kwaad om een keer een DA te laten kijken? Ik persoonlijk zou niet met mezelf kunnen leven als ik mijn paard zou laten slachten zonder enig gedegen onderzoek.

Je weet bij aanschaf van een paard dat er dierenartskosten aan kunnen komen, gun dat paard dan ook meen eerlijke kans. Die krijgt ie nu niet voor mijn gevoel. :o Mijn paard was ook staatsgevaarlijk maar ik moest en zou weten waar het vandaan kwam. Ik heb de oorzaak met behulp van een goede kliniek kunnen achterhalen en het probleem is helemaal opgelost. Ik heb nog nooit zo'n fijn paard gehad.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 12:14

CLoS schreef:
stal door stap is idd niet de meest betrouwbare stal
maar als je hier schrijft dat hij voor slacht geschikt is en daar(op de website) dat het stukken beter gaat weet je zelf geloof ik niet wat je wil!!!!
als er mensen zich aanbieden om hem op te vangen( die waarschijnlijk hem wel een kans gunnen ipv slacht)ga je zeggen dat je dit niet wil??
waarom stel je dan je vraag op bokt??

Gemeen...

Ik wil gewoon niet dat er nog op gereden wordt.
Ja, daar zei ik inderdaad dat het beter ging, en op dat moment ging het ook beter tot enkele weken geleden hij weer enorm bang werd van iets wat eigenlijk geen aanleiding had op hol sloeg en je hem daarna zelfs niet meer kon halen in de wei.
dit heeft hij ook op de grond.