Shoot Change (v. Ovidius) & Eclipse (v. Westpoint)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Shoot Change (v. Ovidius) & Eclipse (v. Westpoint)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:26

jasmijnlove schreef:
Change heeft een echt gebruiksaanwijzing.

Zo'n jong paard krijgt alleen een gebruiksaanwijzing als de ruiter zich niet aan het vermogen van het paard aan kan passen. Verzet geeft aan dat er iets mis zit, niet dat het paard geen zin heeft oid.

Ik ga mee met Yamcha. Je hand is streng & paard kan simpelweg niet ontspannen of de rug gebruiken zo.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:30

En als je geen commentaar wil, moet je geen foto's op bokt zetten :')

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:58

Wat kan iedereen toch op bokt zeiken. Change had zijn dag niet zoals ze al zei. Kan gebeuren, heeft elk paard/pony wel eens last van. En ze rijd echt niet met strenge hand. Misschien wat jullie vinden op de foto wel, maar dat is een moment op name omdat Change zijn dag niet had. Er is werkelijk geen mens die mijn kan wijs maken dan er hier iemand is die nooit streng is in zijn hand. En dat zijn paard nooit een slechte dag heeft. En ik weet dat ze hele goede begeleiding heeft, dus ik snap niet wat iedereen ligt te zeiken.

En over dat hoofdstel wat boeit het dat het niet goed zit. Het is de eerste keer dat ze hem op had. Doe niet als of jullie altijd alles zo goed doen en nooit fouten maken.

En elk paard heeft een gebruiksaanwijzing alleen is die van Change wat moeilijker te snappen dan dat van een gemiddeld paard.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 20:11

jasmijnlove schreef:
Mensen hou is op met overal commentaar opgeven. Change3x rijd Change met echt geen strenge hand. Change heeft een echt gebruiksaanwijzing. Ze hebben les en alles dus. Ik vind niet dat jullie kunnen oordelen door de foto's te zien. Als jullie alles allemaal zo goed weten wil ik jullie wel is op Change zien rijden zien we er nou zo "goed"rijd.

Schat super foto's en trek je er lekker niks van aan!

Dankje schat. (l). Ik denk niet eens dat Change hun op hem laat, hij is heel kieskeurig. :D.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 20:13

nowylover schreef:
Wat kan iedereen toch op bokt zeiken. Change had zijn dag niet zoals ze al zei. Kan gebeuren, heeft elk paard/pony wel eens last van. En ze rijd echt niet met strenge hand. Misschien wat jullie vinden op de foto wel, maar dat is een moment op name omdat Change zijn dag niet had. Er is werkelijk geen mens die mijn kan wijs maken dan er hier iemand is die nooit streng is in zijn hand. En dat zijn paard nooit een slechte dag heeft. En ik weet dat ze hele goede begeleiding heeft, dus ik snap niet wat iedereen ligt te zeiken.

En over dat hoofdstel wat boeit het dat het niet goed zit. Het is de eerste keer dat ze hem op had. Doe niet als of jullie altijd alles zo goed doen en nooit fouten maken.

En elk paard heeft een gebruiksaanwijzing alleen is die van Change wat moeilijker te snappen dan dat van een gemiddeld paard.

Kind, je neemt me de woorden uit mijn mond, Amen!

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:19

Graag gedaan schat!! Stiekum doen we aan telepatie :P. En wanneer komen jullie weeer eens naar nunspeet desnoods blijf je maar slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:41

Jemig, jij bent echt ongelooflijk..... tuurlijk joh, jij hebt gelijk...... je trekt je paarden absoluut niet in de bek 8)7

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:42

En dan zie je die ava erbij, auw :\
Een hoofdstel kan wel degelijk kwaad doen als die verkeerd zit ;)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:43

Misschien kunnen jullie dat beter via PB afspreken?

En we geven haar tips over hoe het hoofdstel goed zit, niet dat ze hem goed moet doen.
Paarden hebben nooit een slechte dag, die kunnen niet denken van ow vandaag ga ik eens lekker bokken of staken, nee dat doet de ruiter.
De ruiter heeft invloed op zijn paard en dát is de reden dat het niet goed gaat die dag.
Natuurlijk kan een paard wat frisser zijn door het weer, maar als ruiter hoor je daarmee om te gaan en niet dat als reden geven dat het slecht ging.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:44

Milan_lover schreef:
En dan zie je die ava erbij, auw :\
Een hoofdstel kan wel degelijk kwaad doen als die verkeerd zit ;)

Idd :=
Zach die ava ook al, je kunt vanaf hier zien dat dat paard in zijn mond getrokken word :=

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:17

_Amigo schreef:
Misschien kunnen jullie dat beter via PB afspreken?

En we geven haar tips over hoe het hoofdstel goed zit, niet dat ze hem goed moet doen.
Paarden hebben nooit een slechte dag, die kunnen niet denken van ow vandaag ga ik eens lekker bokken of staken, nee dat doet de ruiter.
De ruiter heeft invloed op zijn paard en dát is de reden dat het niet goed gaat die dag.
Natuurlijk kan een paard wat frisser zijn door het weer, maar als ruiter hoor je daarmee om te gaan en niet dat als reden geven dat het slecht ging.

Naja, ik laat je maar praten. :j. Ik ken.mijn paard beter dan jou dus ik weet of hij een goede.of slechte.dag.heeft, dat ligt meestal aan het weer. Maar zullen we maar ophouden?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:19

nowylover schreef:
Graag gedaan schat!! Stiekum doen we aan telepatie :P. En wanneer komen jullie weeer eens naar nunspeet desnoods blijf je maar slapen.

Zo snel als het kan, gezellig! Jah, want altijd als ik aan het rijden ben zie jij het beeld voor je! :j

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:23

_Amigo & Milan_Lover . Ik trek meneer en mevrouw niet in de mond, zou ook sneu zijn, lijkt mij ook niet fijn hoor, de hele tijd dat getrek in je mond. Nee, ik weet niet waar jullie dat vandaan halen, maar ik laat het hier bij en verzoek jullie vriendelijk dit topic te verlaten en ook niet door te gaan in PB.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:25

Change3x schreef:
Ik zal wel niet goed gekeken hebben, ookal heb ik dat wel. :j. Vond al dat hij er niet fijn op liep, dus daar zal het dan wel aan gelegen hebben. Ik kijk er morgen wel even naar. :D

Oke, even serieus he. Want op Horse-Nation schijn je niet te willen reageren. Maar men praat nu alles van jou goed, terwijl je gewoon met je neus op de fouten gedrukt moet worden. We mogen niets zeggen want jouw instructrice weet het vast beter? Als zij het allemaal zo goed weet, waarom is je paard dan zo ontiegelijk sterk? Dan had dat allang verholpen moeten worden, slimmerik :)
En zo zijn er nog wel meer dingen, en je bitloze hoofdstel zit gewoon niet goed. Take it or leave it, je kan ook gewoon fatsoenlijk doen en durven inzien dat je een fout hebt gemaakt en deze verbeteren ter willen van je paard.
In plaats van dat je alles afschuift op je instructrice, op dat je al 600 paarden hebt ingereden, en zo kan ik nog wel even een half uurtje door gaan. Wat is er zo moeilijk om een fout in te zien? Stort de wereld al in omdat je een mens bent die fouten kan en mag maken? Nou, vaarwel dan.

En néé, dit heeft niets met 'bokt' te maken. Want als jij gewoon het respect heb om op Horse-Nation op mijn nette bericht te reageren, was er niets aan de hand geweest. Maar blijkbaar is dat te veel moeite. Maar dat is het ook met je bitloze hoofdstel goed doen x'D

Ik wens je heel veel succes verder, en ik hoop dat je een keertje in ziet dat ook jij fouten kan, maar ook MAG maken.
:)

P.s., gezien je een nieuwe bericht hebt geplaatst. Je bit gaat wel erg ver in z'n mondhoeken .... Uiteraard moment opname, mar het is niet de eerste keer dat ik (We) het zien. ;3

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:37

Moderatoropmerking:
Houden we het hier wel gezellig dames ( en de evt. heren) Commentaar graag netjes blijven onderbouwen, hoewel ik vind dat, dat tot nu toe netjes gebeurd.
TS commentaar en tips horen bij een foto topic, je mag hier best feedback opgeven maar wel graag op de juiste manier.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:40

xDenies.

Ik vind het goed om fouten te maken, daar leer je van en van leren word je steeds beter. Change is sterk omdat hij steeds meer spiertjes krijgt, en dressuur is nou niet echt iets wat hij leuk vind en dan gooit hij al zijn kracht in de strijd, net zoals ik niet van wiskunde hou. :j. Maar het gaat keer op keer iets beter en dat is erg fijn! Ik schep zeker niet op, ik hou niet van arrogante verwaande mensen en zou dat zelf ook niet zijn, dan gaan mensen je als slecht zien. Ik schuif niets op mijn instructrice af en zou ook niet weten waar je dat vandaan haalt, ik rij het paard tenslotte zelf en moet het ook zelf doen, mijn instructrice helpt me alleen erg goed en weet hoe ik iets fijn en simpel op kan lossen. :). Bedankt en dat gaat ook zeker lukken, we doen het rustig aan en 25April springen we voor de eerste keer.B, heb er zin.in! :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:43

Change3x schreef:
_Amigo & Milan_Lover . Ik trek meneer en mevrouw niet in de mond, zou ook sneu zijn, lijkt mij ook niet fijn hoor, de hele tijd dat getrek in je mond. Nee, ik weet niet waar jullie dat vandaan halen, maar ik laat het hier bij en verzoek jullie vriendelijk dit topic te verlaten en ook niet door te gaan in PB.

Ik heb helemaal niets over in de mond trekken gezegd, had het ook niet over jou ava ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:44

Het is echt de grootste onzin dat hij sterk is omdat hij meer spieren krijgt en hij dressuur niet leuk vind. Vind het dan ten eerste nogal oneerlijk tegenover je paard dat je dressuur blijft rijden, maar ik zal ook wel weer de enigste persoon op de aardbol zijn die zoekt naar iets waar paard en mens plezier in hebben. En daarnaast, je maakt je paard zelf zo sterk. Een paard is namelijk in het begin zacht in z'n mond en kaken, zoals we ook al op horse-nation hebben verteld, en de ruiter vormt en kneed en maakt het paard tot het is wat het is. En nu loop je ergens tegen aaan en krijgt je paard de schuld :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:45

Milan_lover schreef:
Change3x schreef:

Ik heb helemaal niets over in de mond trekken gezegd, had het ook niet over jou ava ;)

Mijn excuses dan! Ik dacht dat je het over mijn ava had. Volgende keer zal ik beter opletten.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:46

Change3x schreef:
xDenies.

Ik vind het goed om fouten te maken, daar leer je van en van leren word je steeds beter. Change is sterk omdat hij steeds meer spiertjes krijgt, en dressuur is nou niet echt iets wat hij leuk vind en dan gooit hij al zijn kracht in de strijd, net zoals ik niet van wiskunde hou. :j. Maar het gaat keer op keer iets beter en dat is erg fijn! Ik schep zeker niet op, ik hou niet van arrogante verwaande mensen en zou dat zelf ook niet zijn, dan gaan mensen je als slecht zien. Ik schuif niets op mijn instructrice af en zou ook niet weten waar je dat vandaan haalt, ik rij het paard tenslotte zelf en moet het ook zelf doen, mijn instructrice helpt me alleen erg goed en weet hoe ik iets fijn en simpel op kan lossen. :). Bedankt en dat gaat ook zeker lukken, we doen het rustig aan en 25April springen we voor de eerste keer.B, heb er zin.in! :D

Dat vind ik een beetje onzin?
Als je pony meer spieren krijgt, dan is het wel de bedoeling dat hij de goede spieren krijgt, en geen spieren die hem sterk in de hand maken, dan doe jij iets verkeerd, de pony vormt zich naar de ruiter, niet andersom.
Zonder dressuur kun je niks, geen passen veruimen, geen passen verkorten, schakelen, sturen, dat hoort er allemaal bij en dat heb je dus ook nodig om te springen.
Dressuur is niet saai, dat maak je er zelf van ;) Als je genoeg afwisseld met de oefeningen en niet steeds hetzelfde doet, blijft je pony allert en goed aan de hulpen.
Iig. succes de 25ste.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:49

xDenies schreef:
Het is echt de grootste onzin dat hij sterk is omdat hij meer spieren krijgt en hij dressuur niet leuk vind. Vind het dan ten eerste nogal oneerlijk tegenover je paard dat je dressuur blijft rijden, maar ik zal ook wel weer de enigste persoon op de aardbol zijn die zoekt naar iets waar paard en mens plezier in hebben. En daarnaast, je maakt je paard zelf zo sterk. Een paard is namelijk in het begin zacht in z'n mond en kaken, zoals we ook al op horse-nation hebben verteld, en de ruiter vormt en kneed en maakt het paard tot het is wat het is. En nu loop je ergens tegen aaan en krijgt je paard de schuld :)

Change is ook zacht in de mond, alleen hij maakt zich sterk door zijn gewicht in de strijd tr gooien, en 5OO kilo, dat is niet niks. Ik laat hem dan liever iets met zn koppie de lucht inlopen dan dat ik er aan moet zitten trekken. Helaas, ik spring liever ook alleen maar dressuur is nou eenmaal de basis! =(

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:51

Change3x schreef:
xDenies schreef:

Change is ook zacht in de mond, alleen hij maakt zich sterk door zijn gewicht in de strijd tr gooien, en 5OO kilo, dat is niet niks. Ik laat hem dan liever iets met zn koppie de lucht inlopen dan dat ik er aan moet zitten trekken. Helaas, ik spring liever ook alleen maar dressuur is nou eenmaal de basis! =(

Maar waarom word hij dan sterk? Een paard dat zacht in de mond is trekt niet hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:55

En dan nog kun je een paard dat zich sterk maakt op een heel zachte manier rijden, hoor :) geruk en gepluk is nooit nodig :n
En als een paard niet van dressuur houdt, dan doe je iets niet goed. Ik denk dat je echt heel kritisch zou moeten gaan kijken wat er anders kan.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:55

_Amigo.

Ik spring haast nooit, soms alleen voor de afwisseling. Spieren heeft hij op de juiste plek. Wat ik belangrijk vind, is dat hij over de rug loopt op een makkelijke manier, en met losrijden lang en laag, vind Change trouwens heerlijk! Veel overgangen, temo wisselingen & figuren rijden, komt die achterhand er ook steeds meer onder , wat jij ook al zegt. Change kan goed lopen, maar hij hij moet er even inkomen & als we eenmaal echt bezig zijn gaat het ook lekker, maa r dan moet ik het ook echt willen, anders doet hij het ook niet. & lengte in de hals, dat vind ik ook belangrijk, al dat opgekropte gedoe, bah, daar kan ik niet tegenaan kijken, zijn we het eens? :). Bedankt, zou moeten lukken!
Laatst bijgewerkt door Change3x op 04-04-12 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:58

Maar een paard wat op de over de rug en de achterhand loopt, hangt niet in de hand ;)