Als je een paard in alle rust beleerd kan het echt wel.
ts vind het er al netjes uit zien

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lovemyhorse1 schreef:ts,ziet er goed uit voor een jong paard.
En iedereen die zegt dat het slecht is voor een paard om er zo vroeg mee te beginnen moet je sch#t aan hebben.
Ik begin ook altijd met erop zitten in maart als ze dat jaar 3 worden.
Heb er heel veel zadelmak gemaakt en er is er nog geen één slechter van geworden.
Eerste 2 weken 4 keer per week erop en daarna 2 keer per week erop en dan maximaal 20 minuten en het liefst nog korter.
Als ze het goed doen stoppen met rijden.
Als ze 4 worden gaan ze 4 a 5 keer per week onder het zadel en dan ook nog maar max 20 minuten.
Dit is mijn mening hierover.
rowo schreef:lovemyhorse1 schreef:En iedereen die zegt dat het slecht is voor een paard om er zo vroeg mee te beginnen moet je sch#t aan hebben.
Maar dan moet je geen topic op bokt openen
Citaat:Leuk dier hoor![]()
Was de moeder ook zo een grote?
Nee, de moeder was ook niet bepaald groot, heb het gevoel dat WW groot fokt.
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/596771
LETS schreef:Citaat:Leuk dier hoor![]()
Was de moeder ook zo een grote?
Nee, de moeder was ook niet bepaald groot, heb het gevoel dat WW groot fokt.
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/596771
De moeder is wel groot, ongeveer 1.73 gok ik (die 1.67 was toen ze 3 was op de merriekeuring)! En ze fokt ook groot.
Leuk hoor, dat je er al opzit! Gewoon rustig mee verder gaan.
rowo schreef:Sorry TS... maar volgens mij heb je nog niet veel met jonge paarden gedaan. Wat heeft het voor een nut om 1x per maand op je paard te gaan zitten? Daar zit totaal geen toegevoegde waarde aanGooi um dan na het zadelmak maken voor een half jaar op de wei en ga er dan 2 of 3x per week weer op zitten.
@ Nien1984: de hengsten van de HK? Dat is totaal niet relevent voor dit topic?
Ayla_4Ever schreef:Wat een super leuk paardje! Ga lekker je eigen weg. Heel bokt kan wel commentaar leveren, maar JIJ bent de gene die elke dag met het paard in contact is. Ziet er trouwens leuk uit!
Succes!