Lory (v. alcantara) @ training in de bak!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lieskehh

Re: Lory (v. alcantara) @ training in de bak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 10:33

Ik zal ook maar even reageren over de sperriem :D

De sperriem zit in het echt eigenlijk nog te los maar ik heb dat liever als te strak.
Hij zit dus echt niet te strak voor haar :n

Bedankt voor de leuke reactie en de handige tips :)

upendo: ja indd mijn houding is echt bagger en zet daardoor indd mijn handen soms wat te vast wat een gespannen en niet fijn beeld geeft heb je gelijk in..
Dat zonder beugels ga ik zeker keer uitproberen :j

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:40

Wat een geweldig sjouwende pony, gaaf!
Maar ik ga wel met de reacties mee dat het er wat gespannen uitziet. Ik krijg van de foto's het vermoeden dat je het liefst op de linker hand rijdt, want op die hand "buigt" ze (voor jouw gevoel) het makkelijkst. Maar kijk uit dat je niet continu op links rijdt met stelling naar binnen, want je ziet nu al aan de foto's op de rechter hand dat ze hier niet zo makkelijk stelling aanneemt.
Daarnaast lijkt het alsof de pony continu boven haar tempo loopt. Je maakt het haar makkelijker om van voren meer te ontspannen door het tempo te verlagen. Dan kan ze makkelijker gaan dragen.
Ik denk dat je weer even helemaal terug moet naar de basis.

Maar nogmaals; fijne pony, zuinig op wezen ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:41

Jullie vormen een leuke combinatie :)

Waar ik naar zat te kijken, is je zadel. Klopt het dat deze van voor enorm hoog ligt op Lory?
(als je het zadel kaal legt op haar rug, hoeveel ruimte heb je dan nog?)
Ik denk, dat je nog netter gaat zitten, als je meer in een zadel zit, wat wat vlakker op je pony ligt. (is mijn ervaring)

Verder heb je genoeg tips gekregen van andere bokkers :)
Probeer haar inderdaad meer lucht van voren te geven, zodat niet haar hals zo opgepropt komt, en haar mondhoek niet hoeft te lachen.
m.a.w. meer halslengte, en een zachtere hand trainen. Zowel jij als je pony.

ik vind het een hele leuke combinatie om te zien! en ik wil je helpen, met de punten die ik zelf zou veranderen :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:51

Leuke pony!

Er is al wat commentaar gegeven, maar ik doe ook even een gooi :) Zonde van je houding, en met name je beenligging. Je steekt je been naar voren af, dat maakt het beeld niet mooier en is ook voor je pony minder fijn (je gewicht is niet evenredig verdeeld in het zadel als jij je been naar voren afsteekt).

Probeer haar bewust wat rechter te rijden, eigenlijk op alle foto's (behalve de laatste) loopt ze met stelling naar binnen en over de buitenschouder weg. Hierdoor wordt ze scheef en dat geeft problemen als je oefeningen zoals wijken wilt gaan rijden.

Zelf zou ik het voorwaartse meer naar beneden rijden, ronder, zoals op je laatste foto. Ze loopt nu wat hoog ingesteld (ziet er wat strak uit) en dat kan prima zijn, maar je moet wel kunnen schakelen in de hoofd/halshouding (dat ze los laat, ook als je haar lager instelt, gelijk tempo blijft lopen en niet 'in stort'). Anders bestaat de kans dat ze erg strak wordt van voor, van het achterbeen af gaat lopen (hoe actief dat ook is) en je problemen krijgt met nette overgangen terug rijden en oefeningen. Of met sturen :+

Succes!

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 10:09

Bedankt voor de leuke reacties en handige tips :)

rindin: je hebt helemaal gelijk je ziet het ook helemaal goed, ik rij indd op de fijne hand en daar vraag ik teveel stelling en op de andere hand trekt ze haar hoofd naar buiten.
Heb gister les gehad en ging echt super we hebben veel op rust getraind en heel veel overgangen etc.

engeltjeS:
Je hebt gelijk het zadel ligt voor iets te hoog, heb het bontje eronder uit gehaald waardoor het nu beter ligt :j Verder bedankt voor de reactie.

Marieke_K:
Mijn beenligging is echt bagger baal er echt van, mijn instructrice wil nu eerst met rust gaan rijden en daarna gaan kijken naar mijn houding.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:19

Wat een heerlijke combinatie!
Prachtig, daar mag je supertrots op zijn!!

Zoals al gezegd is, werk aan jouw eigen ontspanning, wordt wat rustiger in je hand, en probeer het neusje er wat meer uit te rijden. :)
Zodat ze wat ruimte krijgt, en daardoor ook andere spieren gaat activeren in haar hals/kaak. Want je ziet nu duidelijk verkeerd spiergebruik net achter de kaak.

Als ze op de andere hand haar hoofd naar buiten trekt, probeer dan hetvolgende eens :
Op de linkerhand rechterstelling, en op de rechterhand linkerstelling, en dan achtjes gaan rijden!
Zo wissel je telkens op de middenlijn die stelling om. Na verloop van tijd zal je voelen dat je paard echt om je heen zal buigen, zo maak je ze heerlijk los aan beide kanten. :)

Heel veel succes ermee, je bent op de goede weg!
Super! :D

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:05

Wat een mooie werkwillige Haf met sterke ruime achterhand,wees zuinig op die goede achterhand.
Als jij je handen wat minder streng zou laten inwerken en deze wat meer weg zou steken naar voren dan kan de voorhand ook beter meekomen,je bent nu aan het terugrijden.

Haf wil werken,jij trekt de handrem aan,beetje zonde!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:49

Leuke haflinger zeg, ik vind het er goed uit zien, als je haar nog meer in de ontspanning hebt, dan heb je er echt een topper aan :D!

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 13:24

Weer bedankt voor de reacties :)

Jolliegirl: ik zal er is op letten haar wat meer lengte in haar hals te geven, miss gaat ze indd haar spieren dan op een beter manier gebruiken :j En zal je tip ook eens opvolgen :)

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:38

Wat een achterbeen, die loopt lekker :)
Wel vind ik dat je echt te streng bent met je handen, en dan vooral met je binnenhand, probeer daarop te letten.
Ik vind dat ze daardoor ook net wat te diep gaat lopen en er niet zo ontspannen uitziet in haar hals.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:40

Joolien schreef:
Gaaf ding, wat kan ie lopen hoor. Zorg ervoor dat je je lichaam mooi recht houd, nu draai je soms helemaal in en zet je je binnenhand vast waardoor je paard ook scheef wordt en over de schouder weg neigt te lopen. Als je stelling vraagt, binnenhand naar binnen toe, niet naar je toe halen, dan krijg je valse stelling.

Correct me if I'm wrong, maar ik heb altijd geleerd om stelling te vragen met een licht geopende binnenhand ipv een naar binnengerichte ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:43

TurtleLove4 schreef:
Joolien schreef:
Gaaf ding, wat kan ie lopen hoor. Zorg ervoor dat je je lichaam mooi recht houd, nu draai je soms helemaal in en zet je je binnenhand vast waardoor je paard ook scheef wordt en over de schouder weg neigt te lopen. Als je stelling vraagt, binnenhand naar binnen toe, niet naar je toe halen, dan krijg je valse stelling.

Correct me if I'm wrong, maar ik heb altijd geleerd om stelling te vragen met een licht geopende binnenhand ipv een naar binnengerichte ?

Klopt, dat komt in een later stadium. Als je een paard beter aan de hulpen hebt kun je lichter worden in je hulp. Maar als je nog meer sturing nodig hebt zul je meer moeten begeleiden en daarom meer contact nodig hebben. Maar dan nooit terugwerken maar altijd opzij.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:49

Ok bedankt, daar heb ik wat aan :)

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:30

bedankt voor de reacties :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 09:40

Leuke pony heb je onder je lopen!
Ik heb de reacties van de anderen gelezen, en daar ga ik in mee.
Pony wil soms nog iets over de loodlijn kruipen, dus iets meer uitschuiven kan geen kwaad en dat is ook goed voor de rugspieren van je pony, hij gebruikt hem nu niet echt. Ik neem aan dat je een goede instructeur hebt, dus het zal helemaal goed moeten komen! :j
Veel succes nog samen!