Nieuw paardje Bianca *Westfaler merrie van 3 jaar*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:38

Vind sommige reacties wel wat raar..is er soms een leeftijdsgrens aan verbonden dat je je paard nog wel of niet meer, mag verkopen?? Vreemd..vaak zijn oudere paardjes/pony's juist heel fijn om je eerste paardrij ervaring en verzorging mee op te doen. Hoe vaak er niet in een advertentie wordt gevraagt om een paardje dat kan lezen en schrijven? Vaak zijn ze nog goed ter been en goed gezond, maar is er niet genoeg tijd meer om ze hun beweging te geven. Ideaal toch als zo'n ouder dier weer een 2e kans krijgt?

TS succes met je nieuwe paard, hopelijk krijg je hem weer mooi in conditie. Enne ik vind je keuze om je 21-jarige te verkopen, geen probleem!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:44

Misschien moet je volgende keer ff je halve verhaal achterwege laten, het is en blijft bont he :o
Ben echt super benieuwd hoe ze gaat opknappen.
Ben echt nu al gek op haar hoofdje <3

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:47

PercyLeen schreef:
Diep triest dat je oude merrie van 21 nu de handel in gaat. Ik heb daar ook geen woorden voor, alsof je je auto hebt ingeruild. Be proud of it.

TS handelt ook gewoon in paarden....waarom mag een handelaar dat wel en zij niet?

Ik zou het niet kunnen maar dat is een ander verhaal ;)

Pleunie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:51

Het is hopen dat ze snel opknapt!
Maar dat zal wel lukken (hoop ik) aangezien het vorige paard van de handelaar ook goed is opgeknapt!
Ze heeft wel extreem lieve oogjes! <3

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:54

Beetje jammer van sommige reacties, TS heeft al eerder een paardje leuk opgeknapt dus denk dat ze wel weet hoe ze dit aan moet pakken. Leuke uitdaging en ik hoop dat er wat leuks uit komt!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 20:48

Ik weet haast wel zeker dat het een leuke dame word.
Alleen om haar rustige karakter vind ik dr al geweldig.

En de ouwe merrie, we hebben er gewoon niks mee.
Ook nooit mee gehad slechts de merrie gehad om mee te fokken en kinderen op te laten rijden.
Maar ze stond al 2 jaar stil (al en toe longeerwerk gedaan), dus denk dat ze daar beter terecht komt.

En waarom zou ik hem niet geloven.
Hij heeft zn beloftes altijd waar gemaakt, en mocht er iets met het paard aan de hand zijn kunnen we haar zo terug doen en krijgen we een ander paard :j

Ooooh ja nogmaals bedankt voor alle leuke reachties!
En ik snap best dat als je een verleden of een band hebt met een paard je dr niet zo zou verkopen.
Maar niemand bij ons heeft dat met dit paard, dus de keuze was niet zo moeilijk..

Don_Zhivago

Re: Nieuw paardje Bianca *Westfaler merrie van 3 jaar*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:58

Moderatoropmerking:
ik wil jullie vragen om de discussie over de ruil van de oude merrie achterwege te laten. TS heeft duidelijk afspraken gemaakt met deze man. En wij (jullie) zijn niet degene om daar verder over te oordelen.
Graag vanaf nu weer reageren op de foto's van het nieuwe paard.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:00

Dankje Don :j

Samsa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:25

Aah tis sonde et beestje :( goed dat jullie haar hebben genomen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:49

branka16 schreef:
Ik weet haast wel zeker dat het een leuke dame word.
Alleen om haar rustige karakter vind ik dr al geweldig.

En de ouwe merrie, we hebben er gewoon niks mee.
Ook nooit mee gehad slechts de merrie gehad om mee te fokken en kinderen op te laten rijden.
Maar ze stond al 2 jaar stil (al en toe longeerwerk gedaan), dus denk dat ze daar beter terecht komt.

En waarom zou ik hem niet geloven.
Hij heeft zn beloftes altijd waar gemaakt, en mocht er iets met het paard aan de hand zijn kunnen we haar zo terug doen en krijgen we een ander paard :j

Ooooh ja nogmaals bedankt voor alle leuke reachties!
En ik snap best dat als je een verleden of een band hebt met een paard je dr niet zo zou verkopen.
Maar niemand bij ons heeft dat met dit paard, dus de keuze was niet zo moeilijk..

hoe kun je nu helemaal niets hebben met een paard?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt....een paard is een paard en ieder paard heeft wel iets leuks.

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:55

heel veel succes gewenst

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:12

Thx Samsa en Natasja!

Ik denk dat we er een leuk paardje aan gaan hebben :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:18

Ik zou persoonlijk ook geen oud paard kunnen inruilen voor een jongere, ook al ziet die er dan behoorlijk slecht uit.
Ik zou dit dier er bij hebben genomen en mijn oude beestje lekker op zijn oude adres laten staan, en er eventueel een goed adres voor hebben gezocht.
Nu krijg ik de indruk dat je de jonge voor weinig hebt gekregen of zelfs hebt ingeruild.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:27

Het voelt inderdaad erg dubbel, maar ik ga wel mee inde reacties. Ik snap je beslissing ook niet helamaal. Is dat veulen niet een leuk project voor jezelf? Kun je mooi zien hoe hij op groeit en hem zelf inrijden en dán verkopen.
Je weet ook inderdaad nooit 100% zeker of zo'n oudere merrie daar wel echt blijft wonen..

Ik vind je nieuwe paardje er ook niet super uit zien. Ziet er meer uit als een 1,5 jarige die net een flinke groeispurt heeft gehad en nog totaal geen bespiering heeft. Dat zou voor die leeftijd nog geen ramp zijn maar kijk wel uit dat je hem ook niet gaat vetmesten want dan belemmer je zo'n jong paard heel erg in zn groei. Heel veel succes! Ik hoop dat het wat wordt en als je mijn advies wilt hebben, laat hem sowieso nog lekker een jaar op het land staat zodat hij zich wat beter kan ontwikkelen voor je erop stapt.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:43

Moderatoropmerking:
ik wil jullie vragen om de discussie over de ruil van de oude merrie achterwege te laten. TS heeft duidelijk afspraken gemaakt met deze man. En wij (jullie) zijn niet degene om daar verder over te oordelen.
Graag vanaf nu weer reageren op de foto's van het nieuwe paard.

Misschien willen jullie deze opmerking nog even een keer door lezen :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:49

Kan allemaal wel zijn Ts en misschien dat de moderaters gelijk hebben, maar dan had je het er niet bij moeten zetten en alleen foto's moeten plaatsen van je nieuwe paardje.
Nu ga je dit soort reactie' s krijgen !
Fijn voor het nieuwe paardje, maar jammer voor de oude!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 17:54

Mja ik was even vergeten dat je afgekraakt word als je een handelaar inschakeld.
Mijn excuus hiervoor.

Bij deze wil ik jullie ook vragen mijn mening en keus te respecteren en er niet meer over door te gaan.
Ik snap jullie punt, en weet wat jullie bedoelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:04

Trek er je toch niks van aan, over twee jaar zijn het van dezelfden vaak oh's en ah's en wat goed van je.
Ik zou een oud paard ook niet weg kunnen doen maar daarom hoef ik mensen die dat wel doen niet af te kraken, iedereen doet het op zo'n wijze waar men zelf vrede mee heeft. Gewoon een nuchter verhaal over wat je gedaan hebt en dan krijg je alleen maar kritiek, jammer.
Al die topics hier op bokt , heb geen klik wat nu, mijn paard is onhandelbaar enzenz.
Bijna niemand die zegt, weg ermee en wat anders kopen, nee eerst voor honderden euro's allerlei gedragstherapeuten erbij en dan, na twee jaar martelen word het paard alsnog verkocht, ook vaak aan een handelaar. Daar heeft iedereen begrip voor maar dit is een oudje dus moet je haar houden en in de wei laten lopen, jammer maar bij gewone, nuchtere paardenmensen werkt het zo vaak niet en dat is hun goed recht.

branka16 schreef:
Mja ik was even vergeten dat je afgekraakt word als je een handelaar inschakeld.
Mijn excuus hiervoor.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:08

Moderatoropmerking:
NOGMAALS het verzoek om de discussie over het oude paard achterwegen te houden. Ook al heeft TS het zelf geplaatst, de boodschap in duidelijk.
Reacties die vanaf nu over de oude merrie gaan worden verwijderd.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 18:12

Je hebt gelijk.
Ik snap heel goed dat als je echt een band hebt met je paard het niet zomaar aan jan en allerman verkoopt.
Maar deze merrie stond zo'n 6 jaar bij ons en heeft nauwelijks wat gedaan.
We hadden 10 paarden, en niet te tijd om alles te rijden en aandacht te geven.
Nu hebben we er dus 9, en misschien nog 1 verkopen maar dat word moeilijk omdat we met dat paard wél een band hebben.

Ik ben misschien idd erg nuchter maar ben er wel trots op.
Weet wel toen ik mn paard Branka een aantal jaar geleden ben verloren mezelf heb aangeleerd om niet meer zo intiem met een paard bezig te zijn.

Maar jah, allemaal persoonlijke dingen, we zijn wie we zijn en doen zoals we doen.
Ik heb ook respect voor een ander zn mening en handels wijze, waarom een ander dan niet voor de mijne :)

(Ik wil er best over praten zoals je leest, maar aan afkrakende of neerhalende reacties heb ik niks en zal ik dus ook niet op reageren.)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 18:13

Nogmaals bedankt Don_Zhivago.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:28

branka16 schreef:
Je hebt gelijk.
Ik snap heel goed dat als je echt een band hebt met je paard het niet zomaar aan jan en allerman verkoopt.
Maar deze merrie stond zo'n 6 jaar bij ons en heeft nauwelijks wat gedaan.
We hadden 10 paarden, en niet te tijd om alles te rijden en aandacht te geven.
Nu hebben we er dus 9, en misschien nog 1 verkopen maar dat word moeilijk omdat we met dat paard wél een band hebben.

Ik ben misschien idd erg nuchter maar ben er wel trots op.
Weet wel toen ik mn paard Branka een aantal jaar geleden ben verloren mezelf heb aangeleerd om niet meer zo intiem met een paard bezig te zijn.

Maar jah, allemaal persoonlijke dingen, we zijn wie we zijn en doen zoals we doen.
Ik heb ook respect voor een ander zn mening en handels wijze, waarom een ander dan niet voor de mijne :)

(Ik wil er best over praten zoals je leest, maar aan afkrakende of neerhalende reacties heb ik niks en zal ik dus ook niet op reageren.)

De merrie heeft toch veulentjes gekregen?....dus wel 'iets' gedaan ;)
Ik heb niets tegen je handelwijze hoor....heel bokt staat bol van de paarden te koop.Niets vreemds aan ;)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 19:29

Niet meer over de merrie SVP :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:34

o.k :j ....ontworm je je nieuwe aanwinst wel?
En hou ons maar op de hoogte met foto's!
Ze zal wel snel opknappen met de juiste verzorging.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:34

Super van je dat je dit voddenbaaltje onder je hoede hebt genomen, veel plezier en succes met haar! :)