Lekker rijden in het voorjaarszonnetje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:14

Knappe plaatjes Karin, hij blijft gaaf! Is een lastig stukje waar je nu tegen aan loopt, maar gewoon door blijven puzzelen en dan valt alles straks op z'n plek :j!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:15

Fijne plaatjes! Mooie open kaakhouding! Vind dat je op een fijne en bewuste manier met je paard bezig bent!

Zooist

Re: Lekker rijden in het voorjaarszonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:16

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:19

Jij hebt hetzelfde probleem als ik in de travers, op de buitenkant zitten ipv op de binnenkant. Ik ben daar nu ook hard mee aan het stoeien. Doordat je op de buitenkant zit, lukt de buiging niet goed. Ik ben nu heel bewust mijn gewicht naar binnen aan het verplaatsen, voor mijn gevoel zit ik dan voorover, maar in de praktijk valt dat nog mee. Gewicht op je binnenzitbeen en je binnenbeen aangesloten voor de buiging.

Wat ik verder doe, is op de lange zijde beginnen met travers en dan halverwege doorgaan in schouderbinnenwaarts. Verder vraag ik ook veel contrastelling en buiging op de lange zijde en op de volte.

Paard blijft gaaf!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:25

Knappe Winnie.. maar op de laatste foto's van de travers dan doe je teveel de voorhand moet je wat rechter houden, in deze houding is het niet gek dat hij impuls verlies heeft, hij kan niet anders. Verder ziet het er zo wel fijn uit. Maar ja het tempo kan ik op de foto's niet zien :D

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:25

dubbelpost en krijg hem niet weg...

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:27

Ka, ziet er goed uit! Ik vind echt dat je enorm verbeterd bent in je zitten :j

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:46

Karin, mooie plaatjes. ik neem in het losstappen ook altijd al buiging en zijgangen mee, dan zijn ze al wat soepeler. Wat me opvalt is dat je wat aan het 'wringen' bent, waardoor je op de buitenkant ipv binnenkant gaat zitten en dan maak je het jullie beide niet makkelijker.
In schouderbinnenwaarts kan je wat spelen met tempoverschillen en mate van schuinheid. Ik heb ook altijd veel baat bij in stap op de 10/15m volte de achterhand naar binnen en een keer naar buiten zetten, gewoon in stap en daarbij opletten dat je de voorhand op zijn plek houdt. Dat is in het begin best lastig, maar ze worden er wel mooi soepel van.
Ook rijd ik wel 'banaantje' op de kleine(re) volte waarbij je zowel voor als achterhand wat naar binnen plaatst. ook dat bevordert de soepelheid.
succes met je kanjer

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:47

Daar is de mooie witte!

Wat jij doet Ka heb ik ook een hele poos gedaan. En omdat je er moeite mee hebt draai je automatich je verkeerde schouder naar voren, waardoor je teveel druk neemt op de binnenteugel, op je buitenste zitbeenknobbel gaat zitten en dus op alle punten de voorwaartse drang tegen werkt.

Probeer je schouders mee te draaien in de richting waar je heen gaat, dan is het makkelijker om je binnenbeen lang te maken en je binnenhand te ontspannen. Ik vond bv een appuyement in galop veel makkelijker dan in draf, omdat ik daar wel goed zat, dus ik zette vaak een diagonaal in in galop en probeerde dan halverwege in draf de diagonaal af te maken. Ik voelde dan zelf direct dat ik mn houding veranderde...

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:51

Ik vind dat je hem super goed rijdt !! Ga zo door en dan kom je er wel :D
Mooi paard

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 13:01

In galop vind ik het ook makkelijker. :j Ik probeer ook heel bewust mee te zitten maar iedere pas zak ik verder de verkeerde kant op. En ik heb inderdaad teveel druk op de binnenteugel, ik begin op de buitenteugel en eindig op de binnenteugel. :D

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:05

KarinvdM schreef:
In galop vind ik het ook makkelijker. :j Ik probeer ook heel bewust mee te zitten maar iedere pas zak ik verder de verkeerde kant op. En ik heb inderdaad teveel druk op de binnenteugel, ik begin op de buitenteugel en eindig op de binnenteugel. :D

Heel herkenbaar :D
Ik heb ook heel vaak voltes ertussen moeten rijden en soms kwam ik niet eens de volte in, want het gewicht zat zooooo ongelooflijk verkeerd.
3 passen appuyement (of travers) volte 10/8 m, 3 passen en weer een volte, net zo lang totdat je voelt dat je beter gaat zitten :j

Oh en wat ik ook wel eens moest doen, omkijken. Dus als je op de hoefslag bv travers rijdt, omkijken naar de andere hoefslag en dan het liefst naar de achterliggende hoek, snapje?

Travers tussen B en M (linksom) en dan omkijken naar de K

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:19

Daar is hunk Winston weer! Aangezien ik zelf nog lang niet op het niveau zit en er al heel veel tips zijn gegeven stop ik nu met typen en kwijl ik lekker verder bij de foto's van jouw prachtige paard :+ :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:24

Dat wat Kel zegt, omkijken, moet ik inderdaad ook doen, ook in de keertwendingen. Ook dan ga ik naar buiten zitten. Appuyement in galop vind ik ook makkelijker, ga die tip van galop naar draf ook eens proberen!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:47

wat een machtig paard! ik ben gek op schimmels en deze vind ik ook weer helemaal geweldig! hij toont ook lekker groot.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:51

kleinvosje schreef:
Dat wat Kel zegt, omkijken, moet ik inderdaad ook doen, ook in de keertwendingen. Ook dan ga ik naar buiten zitten. Appuyement in galop vind ik ook makkelijker, ga die tip van galop naar draf ook eens proberen!

In het begin zat ik zo scheef dat mijn paard niet eens naar draf terug wilde, was voor mij echt een eye-opener :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:54

Ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht dat je daar op die manier achter kan komen haha...
Ik merk wel duidelijk verschil in travers links of rechts, dan voel ik duidelijk of ik aan de goede kant zit of niet. Mijn paard wil me nog wel eens naar buiten zetten, wat dan ook duidelijk voelbaar is. Soms voel ik me net een beginner, zit ik aan de goede kant, gooit ze mij naar buiten en ga ik weer naar binnen zitten/ Hoe bedoel je stille zit hahaha.

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:11

Gave foto's Ka en wat is die toch knap!

Leuk om alle tips en ideeën te lezen :j

nhpvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:13

Wat een gaaf paard! <3
Je hebt hem goed voor elkaar :D
Jullie vormen een mooie combinatie!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 15:45

Dat omkijken is inderdaad een goede. :j Met de KW doe ik dat ook wel.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:59

Mooie combinatie.

Wat mij gelijk opvalt zijn je strenge handen. Daarnaast lijkt het of je paard veel van hoof-halshouding veranderd. Ene keer diep, dan weer wat korter, daarna weer wat langer en vervolgens wat hoog. Probeer hier een middenweg in te vinden. Waarbij hij mooi loslaat en zijn eigen hoofd draagt en ondertussen mooi opgericht is. Dan kun je met die lossigheid en gedragenheid ook meer de achterhand activeren en aan de buiging werken, ondanks dat die er best goed uit ziet :D

Dressage_JJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:59

Zeer leuke combi !!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:10

Nou Audrey, het lijkt me dat je juist wilt variëren in hoofd-hals houding en ik vind Winston een heel correct beeld daarin geven! Vooral in 1 en dezelfde houding willen gaan rondsturen, dan weet je zeker dat je kunt fluiten naar lossigheid }:0 .

zamira16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:26

Wat een onwijs gaaf paard!!
Ziet er mooi uit.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:04

wauwie zeg :) ziet er heel goed uit!