Ik vraag me nu af... is die boom een lekkere pittige eerste sprong of de afsluiter van deze serie
Suprice_Iris
Geplaatst: 21-02-12 21:13
* ziet kinders over kerstboom springen *.
ElineS
Geplaatst: 21-02-12 21:13
Schattig Maar ook heel irritant. Ik kom ook vaak hindernissen in het bos tegen, die ik dan gewoon niet wil nemen.. En zo had ik ook eens een keer dat ik vol aan het galopperen was op een smal ruiterpad en ineens lag er zo'n tak, waar zowel paard en ik niet op hadden gerekend. Daar is ze keihard tegenaan geknald.. Want springen kende ze toen helemaal niet. Had ze nog nooit gedaan.
Ik wil nu soms ook wel eens springen in het bos, over boomstammen. Crossbaan waar ik dat doe is lekker dichtbij. Ik fiets heen, sleep alle boomstammen (geen takken, maar boomstammen) voor de helft op het pad. Je kan er dus nog langs, ga dan naar peerd, zadel op, rijd erheen en neem mijn eigen gemaakte parcours . Terug naar stal, dan op de terugweg naar huis langs de baan en ik leg alle boomstammen weer aan de kant. Rotwerk, maar ik vind het belachelijk om ze op het pad te laten liggen.
xSaarSaar
Geplaatst: 21-02-12 21:14
Af en toe een takje neerleggen deed ik vroeger ook wel, maar dit is wel extreem
silverbrumby
Geplaatst: 21-02-12 21:15
Whahaha die foto, die pony's van de penny's (wat klinkt dat leuk haha!) moeten heel wat doorstaan ofniet hoppa in volle galop, afstanden wat zijn dat?!
JKiya
Geplaatst: 21-02-12 21:17
Ik stel me er een shet bij voor die met groot ongenoegen zijn benen in zijn nek legt om er over heen te stappen
Niet echt handig zo, zeker niet voor menners! Hier worden de ruiterpaden vrij gehouden van takken en hindernissen door de boswachter, wel zijn er op de vlakte een aantal sprongetjes gecreëerd voor de mensen die dat leuk vinden, maar daar heb je ook alle ruimte om er omheen te rijden. Kun je de boswachter niet inschakelen? Misschien kunnen ze extra controleren op de paden waar het veel voorkomt.
De gemeente houden de paden ook wel in de gaten maar uiteraard niet dagelijks. het is verder nou ook weer geen heel groot probleem voor me maar jullie snappen nu vast wel dat ik even moet vloeken als ik tijdens een galopje dit soort onzin tegenkom.
dat is indd wel erg vervelend maar bij ons kan de boswachter er ook we lwat van of wie het dan ook doet maar bij ons galopeer pad vlak na een hoek was een hele dikke boomstam omgezaagt(op het ruiterpad) die je dus niet ziet aan komen en je paard dus ook niet. zo kan je paard gewoon zijn benen breken! ben het met je eens het is heel vervelend
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Geplaatst: 22-02-12 09:45
zodiacje schreef:
Als jij die nou eens instuurt
Ik weet geen hol van springen. Ja je stuurt je paard richting een obstakel en doet dan op tijd je ogen dicht. Verder ben ik nooit gekomen.
Meestal ligt dit soort zooi trouwens op een vaste plek in Madestein (na de Uithof op een zijpaadje). Ik vind dat wel leuk en zoek het af en toe even op. Daar mogen ze van mij lekker creatief zijn met kerstbomen. Op dit pad op de foto ben ik het inderdaad nog nooit tegen gekomen. Morgen eens kijken of het dan is opgeruimd. Zo niet: ga ik er even overheen natuurlijk.
Pumpkins
Geplaatst: 22-02-12 17:22
Wat een kunstwerk! Eigenlijk best gevaarlijk, geloof niet dat je dit "hindernissen kan noemen. Kan je er niet een keer met je 4x4 overheen? (grapje natuurlijk)
Was vroeger ook zo'n irritante pennymiep, maar mijn hindernissen waren wel van betere kwaliteit
Vandaag even gespot en het lag weer netjes aan de kant (muv 2 takken verderop). Mijn angsthaas vond de boom aan de zijkant van het pad nog eng, dus weinig kans dat hij er overheen was gegaan. Maar over die andere 2 takken ben ik met een MEGA drafpas heen gesprongen .