dat heilige boontjes gedrag van sommigen hier....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tinkels schreef:Goed gesproken Knollentuin!
Waarom zou je gaan onderzoeken als je paard afgekeurd is? Nog meer kosten?
Ik had precies hetzelfde als de ts gedaan....
Het is juist fijn dat ze dit nu even meld.... straks had 1 van jullie dit paard gekocht.. dan zou je graag willen dat er voor gewaarschuwd was!
van ruilen komt huilen.. dat gezegde blijft toch wel een hele goede
Billy schreef:Sja, dan had je eerlijk moeten zijn en het paard moeten wegbrengen. Je weet dat er met zo'n dier gesold gaat worden, want niemand wil er een cent op verliezen, ook jij niet...
Babootje schreef:Billy schreef:Sja, dan had je eerlijk moeten zijn en het paard moeten wegbrengen. Je weet dat er met zo'n dier gesold gaat worden, want niemand wil er een cent op verliezen, ook jij niet...
Dit is weer zo'n kul opmerking. Degenen die fout zijn, zijn nog altijd de handelaren. Waarom zou TS er geld op moeten verliezen?
Billy schreef:Sja, dan had je eerlijk moeten zijn en het paard moeten wegbrengen. Je weet dat er met zo'n dier gesold gaat worden, want niemand wil er een cent op verliezen, ook jij niet...
Babootje schreef:Dit is weer zo'n kul opmerking. Degenen die fout zijn, zijn nog altijd de handelaren. Waarom zou TS er geld op moeten verliezen?
Ellie_F schreef:Ja, dat klopt maar als iedereen vind recht te hebben op zijn geld, dan blijft dit paard in de handel. En dan kun je zeggen wat je wilt maar doet iedereen (wellicht onbedoeld) in dit proces mee aan deze handel.
wilma12 schreef:Tja zo is het nou eenmaal geregeld. Jij zou je geld ook niet weg gooien!
Ellie_F schreef:Babootje daar ben ik het toch niet met je eens. Deze handel stopt wanneer er geen vraag meer is. Verkeerde handel wordt altijd nog in stand gehouden door kopers, kopers die helaas niet altijd voldoen aan hun eigen onderzoeksplicht (verantwoordelijkheid).
Net als met dit paard, er zal vast weer iemand op de stoep staan die zonder volledige keuring het paard koopt. Hoe vaak is er nou al niet gewaarschuwd: Koop geen paard zonder deze te laten keuren door je eigen dierenarts of een dierenarts die je na onderzoek zelf in de regio uitzoekt. Klaag dan ook niet als blijkt dat je bedonderd bent. En als je er voor kiest het paard terug te brengen, loop je inderdaad gewoon mee in het kringetje dat handel heet...
wilma12 schreef:Tja zo is het nou eenmaal geregeld. Jij zou je geld ook niet weg gooien!
Ellie_F schreef:Waarom ga je daar vanuit? Mijn eerste paard liet ik keuren tijdens de proefperiode. Stom van mij had ik vooraf moeten doen. Paard werd afgekeurd en ik heb het besluit genomen hem af te laten maken. Ik heb wel een overeenkomst bereikt met de verkoopster. Maar kan je vertellen dat ik er financieel bij in ben geschoten. Mijn verantwoordelijkheid, had ik maar vooraf moeten laten keuren. Zo zie je maar dat ik er wel degelijk voor heb gekozen een groot deel van mijn geld weg te gooien.
En de opmerking: "Tja, zo is het nou eenmaal geregeld", is natuurlijk onzin. Dit is jouw keuze geweest. Geeft niets maar accepteer dan ook dat jij gewoon onderdeel uit maak van de handel.