paard valt op zijn rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:45

gossa4ever schreef:
ja zou de osteopaat daar zegmaar wel kunnen voelen of het scheef zit oid? het is natuurlijk nog wel een enter, dus kan dat dan al wel?

Het maakt niet uit hoe oud een paard is, een goede osteopaat kan ieder klein probleempje voelen!
Omdat hij zo raar met z'n rug bovenop dat hek gevallen is, zou het me niet verbazen als het wat geforceerd is bij wervels of bekken.
Dan voel je je zelf ook geruster!

Suc6!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 12:49

kiyarah schreef:
Het maakt niet uit hoe oud een paard is, een goede osteopaat kan ieder klein probleempje voelen!
Omdat hij zo raar met z'n rug bovenop dat hek gevallen is, zou het me niet verbazen als het wat geforceerd is bij wervels of bekken.
Dan voel je je zelf ook geruster!

jaa dat is waar, :) bedankt voor de tip :j kzal eens gouw kijken welke ostopaats bij in de buurt hebben, kheb daar geen idee van... maare kan een maseur ook niet zegmaar of is dat echt voor de spieren?

weet iemand een goede osteopaat in de omgeving van walcheren?

kiyarah

Re: paard valt op zijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:55

Nee voor de wervels (botjes e.d.) heb je echt een osteopaat nodig, een masseur is voor de spieren.
Ik weet er helaas niet een bij jou in de buurt, maar je kan kijken op de website van ICREO.
www.icreo.com

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:01

ja zo iets dacht ik al.. dan ga ik gouw een rond kijken voor een osteopaat :)

zou deze val dan ook zegmaar later een rol kunnen spelen voor onder het zadel?

kiyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:05

gossa4ever schreef:
ja zo iets dacht ik al.. dan ga ik gouw een rond kijken voor een osteopaat :)

zou deze val dan ook zegmaar later een rol kunnen spelen voor onder het zadel?

Als er een wervel scheef zit of z'n bekken en hij groeit 'scheef 'op zeg maar, dan wel.
Als het goed nagekeken wordt door osteo en alles (weer) op z'n plek zit dan houdt hij er niks aan over en kan je het weer snel vergeten en lekker verder gaan! ;-)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:11

oke mooi :) ik ga eens even een kijkje nemen op die lijst die je me stuurde :) wel makkelijk die kan je zelfs per provincie bekijken :)

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:52

Volgensmij is het wel zo als ze nog jong zijn dat ze er later last van zouden kunnen krijgen, Dat had een paard van iemand die ik ken ook, die had toen hij veulen was blijkbaar een keer een verkeerde beweging ofzo gemaakt, en toen hij 7 jaar was kreeg hij heel erg veel last van die oude blessure, die hebben ze moeten laten inslapen omdat hij zoveel pijn had en zijn hals heel erg stijf was..

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 21:34

sonde, was daar helemaal geen hoop meer voor? arm dier...

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 21:46

trouwens , ik ben net terug van gossa,

en het lijkt wel of hij meer last heeft dan gisteren, als ik met mn hand goed langs zijn ruggengraat ga, dan reageert hij meer dan gisteren, hij spant zijn spieren ook meer aan en kantelt daar ook zegmaar een beetje (wel zichtbaar) zijn bekken.... dusja, ik wil het nog een paar dagen aan kijken, is het dan nog niet beter, dan laat ik zo snel mogelijk iemand komen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:52

Spierpijn is bij mensen ook vaak de tweede dag het ergste, morgen rustig met hem wandelen en is hij morgenavod nog zo gevoelig dan toch op vrijdag iemand laten komen, succes.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 21:55

oke, we houden het in de gaten :) we wandelen iedere keer met hem, zodat zijn spieren niet te lang stil staan.. dat had de DA ook gezegt, de dag na dat het gebeurd was is hij ook 2 keer in de molen geweest, smorgends en smiddags en savonds aan de hand gestapt, en de volgende ochtend weer in de molen en daarna weer gestapt...

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 20:10

nou ik ben net weer terug van mijn vriendjes maar kwam toch tot de conclusie dat hij weer meer reageerde dan gisteren, hij kantelt nu nog duidelijker zijn bekken en trekt zijn spieren toch echt harder aan... dus ik denk dat ik morgen serieus maar eens een belletje moet gaan maken....

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 20:44

hoi allemaal,

nou was vandaag weer bij gossa en zag nog niet veel verbetering , kheb een afspraak gemaakt met de osteopaat, woensdag om 2 uur is gossa de kloss :) ik ben benieuwd :)

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:57

Nee, Daar was inderdaad geen hoop meer voor. Het was echt een mooi vosje die prachtig kon lopen. Hij is er verschillende keren aan geopereerd geweest enal, ze hebben tot de laatste dag toe gevochten,,

Suc6 woensdag !!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:00

tsp schreef:
Nee, Daar was inderdaad geen hoop meer voor. Het was echt een mooi vosje die prachtig kon lopen. Hij is er verschillende keren aan geopereerd geweest enal, ze hebben tot de laatste dag toe gevochten,,

Suc6 woensdag !!

wat erg..... wel een fijn idee dan dat je alles er aan hebt gedaan, je hebt gedaan wat je kon...
maar toen je het mij vertelde was het wel een xtra stimulans om het toch na te laten kijken, want de rug is zo belangrijk..

dank je, ik zal jullie echt laten weten hoe het ging :) ik ben benieuwd of hij braaf is:P

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:01

Ik heb eerlijk gezecht geen idee,,
Maar als er iets scheefzit kan je dat wel op een rongetefoto zien ( of hoe je dat schrijft :P )

Maar mij lijkt het logisch dat als er een kneuzing zit het je niet echt kan voelen.. een breukje wel.. ik weet niet of dat waar is hoor..

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:02

Oh,, ja ik heb er niet alles aan gedaan hoor,, het paard was van iemand anders :P maar hun hebben er wel alles aan gedaan,, ;P Maar ik had wel met hun meegeleefd, want het nieuws werd op de dag vertelt dat ik les had.. was echt sneu

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:04

ja licht er aan, gossa had van de zomer ook zijn griffel been gebroken, waarscheinlijk net voor ik op zomerstage ging, ik had niks door want hij liep ook niet kreupel... maar toen ik terug kwam zat er een bobbel op en liep hij niet 100 procent meer, toen kwamen we er achter door middel van röntgen foto's dat hij en 1 breuk door had gehad, en 2 scheuren en nog een verticale breuk...

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:04

oh oke, ja als nog idd.. haha ik had het verkeerd gelezen dacht dat het van jou was XD

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:07

Mag ik vragen waarom je voor een osteopaat hebt gekozen? Gewoon oprecht geïnteresseerd, hoor. Niet om vervelend te doen.

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:08

Woow, ! daar heb je dan geluk meegehad dat dat goed is gekomen, want een breuk in de been loopt vaak ernstig af! ik hoop voor je dat ze daar later geen last van zal krijgen,, net zoals met dat andere paard.. maar dat zal denk ik wel niet, want bij dat paard zat het in de hals en die beweegt die nogal, waarschijnlijk hadden ze de hals op de verkeerde manier laten buigen.. dus vandaar het terug kwam

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:10

omdat die kunnen voelen of iets scheef zit, en zow behandeling kost 60 euro... als ik ermee naar de DA ga dan moeten we foto's laten maken, en dat kost al gou meer dan 300 euro, en als de osteopaat werkt dan is het zowie zo een wat goedkoper grapje, tgaat niet om geld maar eerst even kijken of dit wat oplost, zoniet ja dan moet ik toch rontgen foto's laten maken, maarja ik ga ervanuit dat het wel wat doet :)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:11

tsp schreef:
Woow, ! daar heb je dan geluk meegehad dat dat goed is gekomen, want een breuk in de been loopt vaak ernstig af! ik hoop voor je dat ze daar later geen last van zal krijgen,, net zoals met dat andere paard.. maar dat zal denk ik wel niet, want bij dat paard zat het in de hals en die beweegt die nogal, waarschijnlijk hadden ze de hals op de verkeerde manier laten buigen.. dus vandaar het terug kwam

jaa dat hadden we zeker XD het enige waar we later nog tegen aan kunnen lopen is dat de schiefel die er zit, onder een pees zit oid, en dat gaat irriteren, dan moet de schiefel verwijderd worden, maar de DA zij dat dat een kleine kans was :)

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:12

Nou, het is ook wel een beetje verstandig om ook aan je geld te denken :P en dit levert ook minder stres op voor jou en het paard neem ik aan,

Oke, en als dat zou moeten gebeuren neem ik aan dat er nog kans is dat het goed komt,

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:15

jaa voor mij wel,

voor gossa zal het wel mee vallen Xd van de zomer zijn we ook met de trailer naar de kliniek geweest voor foto's en dat vind hij allemaal geen probleem :) dus hij zal er geen last van hebben :o

haha ik denk het ook wel hoor :) maar dat zullen we pas merken als hij onder het zadel is oid, wanneer er mee gereden word of gelongeerd dan zou zoiets tot uiting komen, maar ik ga daar niet vanuit hoor :+