Varnoldi @ training thuis (Lichte tour) o.a. begin piaff

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:40

Hij is echt veel beter gaan draven, let wel op dat hij daardoor niet te traag wordt, maar zoals ik op het filmpje kan zien spoor je hem goed bij als je zelf al voelt dat ie wat traag wil worden.Vind je laatste stukje eners echt goed, super stil in de aanleuning en hij blijft echt goed recht voor eentje die nog maar net aan deze oefeningen proeft. Good job.

snoeppig

Re: Varnoldi @ training thuis (Lichte tour) o.a. begin piaff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 00:50

Allemaal super bedankt voor jullie leuke reacties! Altijd fijn om te horen en een extra boost om zo lekker door te aan met trainen! Ook heel fijn om de complimenten over mijn houden te horen! Voorheen kregen we daan nog wel eens van menig bokker commentaar over, dus lek om te horen dat het in ieder geval vooruit gaat en er niet storend uit ziet!

Pentax: verschilt heel erg wat het wedstrijdschema is en de weersomstandigheden. We hebben gelukkig een binnenbaan en overdekte stapmolen maar de paddock zijn nu bevroren dus longeren komt het nu helaas niet van. Varnoldi is wel een paard wat er fijner van wordt als ik een aantal dagen achter elkaar rij, dagje rust (longeren of molen) en daan weer een aantal dagen rij. Niet iedere dag is even intensief natuurlijk! Dat verschilt ook heel erg. Als we bijvoorbeeld les hebben gehad (wat meetal voor hem erg pittig is) rijden we de dag daarna wel maar een wat korter programma en minder zware oefeningen en bijvoorbeeld meer werken aan de lossigheid.
Maar het is echt per week verschillend hoe ons schema eruit ziet. De ene keer hebben we geen concour, de andere keer meerdaags, dan weer een selectie en ga zo maar door. En dan tussendoor de lessen plannen en dat is soms ok lastig aangezien mijn isntructeur bijna 2 uur heen en terug moet rijden om ons te komen trainen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 01:12

wauw zeg, wat ziet dat er gaaf uit zeg +:)+ +:)+

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 01:17

ppfff geen tips uiteraard hahaha .
wat kan jij rijden zeg .
het blijft een genot om naar rijtopic's van jou te kijken .

geweldig !!! _/-\o_

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 01:22

Ik kijk altijd met plezier naar jouw topics!
Maar wauw, jullie worden steeds beter zeg!

Heel veel plezier en succes dit wedstrijdseizoen, en wel topics blijven maken hoor :)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:10

jullie zijn heel hard vooruit gegaan!! Ook je paard is heel mooi in de bespiering gekomen zeg!
Je bent echt een voorbeeld van hoe keihard werken loont!, respect! Als ik je nu vergelijk met die keer dat ik je zag rijden in Nieuw en Sint Joosland( denk 1.5 jaar geleden ofzo), wereld van verschil.
top!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:52

Elke keer dat ik een nieuw topic zie gaan jullie vooruit!! Hij wordt elke keer beter. Draftechniek is beter, mee bergop. Complimenten voor de aanleuning. Respect voor je wissels om de pas! Heel knap.
Halbe tritte/piaffe is nog erg met de kont hoog maar ik vind het al knap dat hij het ritme kan pakken.

Gaat helemaal goed komen, diep respect!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:25

Ik vind het een mooi paard, en hij loopt af en toe zeer mooi op de LL, ook nog veel erachter, en ik persoonlijk zie dat liever niet;
Hij doet super zijn best voor de piaffe, en je zit er mooi rustig op terwijl je piaffe opzoekt, alleen mis ik 2 belangrijke punten, hij stijgt niet in de hals en zijn neus komt er niet een heel stuk uit bij de piaffe, ik ben van mening dat de achterhand iets dient te zakken, de rug enigzins opgebold mag/moet worden, en de borstkas inclusief de hele voorlijn moet stijgen,piaffe is een oefening van verzameling, maar moet ook intimiderend overkomen, hij moet niet klein op de plaats blijven, maar groeien en een pietsie meer voorwaarts blijven. Ik denk zeker dat dit paard aanleg heeft, maar hij zou een stuk losser mogen van voren, dan wordt het zoveel mooier nog.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:09

Prachtig paard!
Aan piaffe ed ga ik mijn vingers niet branden, wat me wel opvalt is dat je af en toe van je zitbeenknobbels los lijkt te komen, en dan je bekken kantelt zodat je eigenlijk op je "doos" :o steunt. Je beenligging heeft er niet onder te lijden, die is prachtig.
Probeer dit te voorkomen door constant je bekken van voor naar achter te bewegen, en daarbij heel ontspannen bezig zijn met wat je paard nu eigenlijk onder je doet.
(Mits ik het dus goed gezien heb en me niet vergis...)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 13:06

Dankje Suzanne!
@freeride: heb je helemaal gelijk in! Hij deed de eerste paar keer zich helemaal oprollen als een bolletje wol maar hij blijft nu gelukkig voor al wat hoger. Ieder week stijgt hij mee aan de voorkant, maar hij vindt het gewoon nog erg moeilijk en wordt dan ook wel wat te strak voor maar naarmate hij sterker en handiger wordt gaat dat gelukkig steeds fijner!
Met de draf loopt hij heel soms iets achter de LL maar dat doe ik meestal bewust want hij heeft snel de neiging om te strak te worden in de bovenlijn en dan wat de duwen aan de voorkant dus tussendoor zet ik hem vaak wat ronder in om te blijven checken fat hij niet in een kunstmatige houding gaat lopen, blijft nageven en ik weer makkelijker los kan laten aan de voorkant.
@gypsy: heb je gelijk in;) vroeger deed ik dat bij deze veel erger omdat hij altijd heel erg ging hangen in m'n handen en te diep kwam en mij daardoor als het ware voorover trok. Hij loopt nu gelukkig veeeeek beter op z'n eigen benen en ook de aanleuning ja veel beter maar soms heb ik die neiging nog wel eens om niet genoeg op m'n kont te zitten. Bij de fries ( die heel opwaarts gebouwd is en bijna naar gaat hangen voor) heb ik daar eigenlijk geen last van. Maar ik zeg vaak genoeg tegen mezelf: ga op je reet zitten ;) dus wel goed gezien hoor!

_xSerenAx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:21

Ik vind het echt mooi om naar te kijken. En ben echt jaloers op jouw houding.
De oefeningen zien er nog niet perfect uit, maar jullie komen er wel!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:23

Lijkt me een goede training, Melanie!
Er zitten mooie stukken tussen en die piaffe komt zo te zien ook wel goed. Leuk om jullie eens een keer op film te zien tijdens training. Heel veel succes met oefenen!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:32

Ik volg altijd met plezier jouw topics en zie je erg vooruit gaan. Jouw zit wordt beter en Varnoldi wordt ook beter. Heerlijk dier om naar te kijken. Op het filmpje valt mij alleen op dat je met de wissels je binnenbeen soms erg ver naar achter doet(bijna op/in je dekje). Ben benieuwd hoe hij over een paar maanden de piaffe doet. Hij blijft al aardig goed in het ritme en je stopt steeds op het juiste moment.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:54

Grappig dat mensen wel commentaar op een piaffe kunnen geven maar blijkbaar nog nooit het voortraject dat aan een piaffe vooraf gaat gezien hebben :?

Jullie zitten echt in een lekkere flow en gaan steeds vooruit, geniet er van!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:03

Equimotion schreef:
Grappig dat mensen wel commentaar op een piaffe kunnen geven maar blijkbaar nog nooit het voortraject dat aan een piaffe vooraf gaat gezien hebben :?

:= := :=
jaja, op bokt zitten nog steeds de beste experts hoor!! haha

Laat melanie maar lekker verder doen hoe ze bezig is, ze komen er wel, ben ik zeker van!

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:25

ziet er netjes uit! verder niets op aan te merken. lekker door trainen en dan ben ik er zeker van dat jullie nog veel verder gaan komen ;)

prachtig paard!

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:29

Wauw, elke keer als ik jou/jullie :P topics zie denk ik, dat wil ik ook! Volgens mij is varnoldi een super fijn paard, met de goede amazone erop. Echt een fijn beeld om naar te kijken, ondanks dat er wel wat spanning te zien is.

Heb je er wel eens over na gedacht om de piaffe aan de hand te trainen? Op mijn werk hielp ik daar wel eens bij (handigst is ook met 2 personen.) Dan kun je hem van voor iets meer terug houden. Ik ben het er namelijk mee eens dat sommige zeggen dat hij van achter vlug/krabbelig is, en dan van voor te veel voorwaarts is. Wanneer je er naast staat belast je hem niet en kun je misschien iets meer corrigeren? Bij ieder paard/ ruiter werkt het natuurlijk anders, maar het is een tip :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:52

ik heb eigenlijk toch wel nog een hele grote opmerking

WAAROM ZIE IK NIET VAKER WAT FOTO"S OF FILMPJES VAN JE PRACHTIGE PAARDJES VOORBIJ KOMEN!

bij ons op stal rijden er ook een paar op "hoger" niveau, dus het trainingstraject is me wel een beetje bekend, ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat ik het er super uit vind zien, en ik denk dat het juist goed is dat er nog wat verbeter punten in zitten, dit betekent alleen maar dat jullie alleen nog maar beter kunnen worden.
Piaffe moet natuurlijk nog beter, maar dat is toch alleen maar goed? als dit het eindresultaat zou zijn hadden we er commentaar op mogen geven, maar dit is nog in de ontwikkelfase volgens mij, dus dan vind ik het er al heel goed uitzien!~
wissels om de pas ook super, hij blijft in ieder geval in gelijk ritme en blijft achter mooi meespringen.
En ook hier nog verbetering mogelijk, dus alleen maar super, want dan kan het dus nog beter :D dat is toch om vrolijk van te worden. als het ritme goed is, en de rust komt erin, kun je mooi gaan oefenen op mooier en beter naar voren doorgesprongen wissels.
Komt echt wel goed met jullie.

ps: wanneer zien we je knappe fries weer een keer voorbij komen?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:56

Equimotion schreef:

Eh, en uit welk stukje van mijn tekst kun je dat opmaken dan???

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:00

Uit alles wat jij hier aan TS schrijft :)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:46

Ik zal nu heel bokt wel over me heen krijgen maar dat is dan maar zo.

Ik vind je paard heel fijn, maar ik vind je toch eigenlijk echt te zwaar om een paard op deze manier te belasten. In de draf is het duidelijk dat je nog redelijk veel in je zadel "stuitert" waardoor de belasting nou niet bepaald minder wordt.

Ook zie ik dat je je handen niet gelijk houdt, het lijkt er erg op dat je hem links een stuk strakker vast houdt dan rechts.

Succes met je komende wedstrijden.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:56

Nu moet ik toch effe reageren hoor ;) ben altijd een stille meelezer. Maar wat ziet het erg fijn uit! Bolt mooi zijn rug in de piaffe. Als de rust en routine bij hem er straks inblijft gaat ie top denk ik zo! Groot respect wat je al berijkt heb :)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 18:00

Dat is dan jou mening cleo!
Hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.
Ik ga er verder ook niet op in om discussies te voorkomen maar ik vind niet dat ik mijn paard erg in de weg zit anders liep hij nu niet zo.

Ik zou zeggen, kom een keer een rondje rijden, volgens jou zou jij het beter moeten kunnen uitzitten omdat je slanker bent of niet?
In de draf die nog niet 100% bevestigd is en niet altijd even constant in de druk aan de voorkant is dat soms lastig.
Maar ok, ieder zijn mening. We hoeven het niet eens te zijn/worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:03

Ik vind dat je hem ook totaal niet in de weg zit :n Vind juist dat je heel fijn mee gaat :j

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:03

snoeppig schreef:
Dat is dan jou mening cleo!
Hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.
Ik ga er verder ook niet op in om discussies te voorkomen maar ik vind niet dat ik mijn paard erg in de weg zit anders liep hij nu niet zo.

Ik zou zeggen, kom een keer een rondje rijden, volgens jou zou jij het beter moeten kunnen uitzitten omdat je slanker bent of niet?
In de draf die nog niet 100% bevestigd is en niet altijd even constant in de druk aan de voorkant is dat soms lastig.
Maar ok, ieder zijn mening. We hoeven het niet eens te zijn/worden.

Ik zal nooit zeggen dat ik hem beter zou kunnen zitten omdat ik slanker ben. Het effect van iemand die slanker is en niet helemaal stil zit is wellicht minder. :)

Verder vind ik dat je hem netjes voor elkaar hebt hoor.