Eskimo en haar Arabier...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:07

Wat een lieve foto's, je hebt het vast niet koud gehad. :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 22:08

Nou, ik kan je verzekeren dat mijn paard dagelijks buiten komt en niet alleen om een rondje op dr te rijden. Djuun stond vorig jaar, zonder deken en ook dagelijks buiten, ook zeer kort in de vacht. Ze zal er geen aanleg voor hebben om een dik pak haar aan te maken.

Maar ik snap eigenlijk niet waarom ik mijzelf hier zit te verdedigen. Je moet niet een oordeel klaar hebben over iemand als je NIETS van een situatie af weet.

Ik vind je reactie ronduit walgelijk en doen overkomen alsof ik niets dan het slechtste voor heb voor mijn paard. Ik ben hier niet van gediend, met daarbij dat ik van mening ben dan het ook nog eens onterecht en totaal kant nog wal raakt, aangezien je niets van de situatie rondom mijn paard weet.
Commentaar is prima, maar je reactie slaat een bepaalde toon aan die bij mij de nekharen overeind doen staan.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:10

Arabesk schreef:
Ik ben blij dat mijn arab die hier heel erg op lijkt, rood met stip op hoofd, wél een wintervacht heeft en niet met een dikke deken staat, maar gewoon paard mag zijn....

Ohja, ik heb een neppaard. Echt pure mishandeling dat mijn paard onder een deken staat omdat ie al hartstikke veel vacht kwijt is.

En hij is ook verschrikkelijk zielig, want hij komt niet 24/7 buiten. Right, en dat, als ik 'm buiten zet, hij bij de draad gaat staan draaien omdat ie naar binnen wil ipv paard te wezen en zich uit te leven, da's mijn verbeelding.

Kom op zeg :roll:

Set_Elkol

Re: Eskimo en haar Arabier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:10

Arabesk, mijn paard (arabisch volbloed, schimmel) kweekt ook niet zo'n vacht als de jouwe en daardoor ben ik ook genoodzaakt haar een deken op te gooien. Heb al meer gezien dat het erg verschilt tussen arabieren, het liefst zou ik mijn paard net zo houden als jij, puur natuur. Ze staat wel 24 uur per dag buiten.

[ITP] Arab Set Elkol in de sneeuw
hier mijn merrie nu

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:12

Siel, wat een prachtig paardje is een Djunnah toch <3
jullie zijn een heel leuk stel samen, en de foto's zijn echt heeel mooi geworden!!

en ach, in elk topic zitten er wel mensen tussen die zitten te zeveren, laat ze maar lekker kletsen hoor. jij weet hoe je het beste voor JOUW paardje kan zorgen toch! ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 22:14

Voor iedereen trouwens bedankt voor de leuke reacties :) Ben erg blij met de foto's :j

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:16

Arabesk schreef:
Een paard, arab, die zo kort in de vacht staat, kan onmogelijk veel buiten hebben gestaan deze winter. Dat vind ik sneu, en dan zal ik misschein topic verpester zijn in jullie ogen, maar ik vind dat paarden met zo'n onwaarschijnlijk korte vacht een voorbeeld zijn van paarden die als kasplant gehouden worden.

Zeker als het een rode arab betreft die lijkt op mijn arab, dan valt het contrast mij in elk geval enorm op

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QVX6GFUR-D.jpg

Zo ziet een roodharige arab, met stip op neus eruit als hij wel buiten mag staan.

ik mag trouwens hopen dat mijn arabier nooit zop'n vacht krijg.

Heerlijk hoor, na een training, lekker bezweet, terug op stal. vat ie ook echt geen kou van +:)+

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:20

Supergave foto's Ersiel! :wow:
Zitten echt een paar uitvergroot exemplaren tussen. :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:21

set_elkol schreef:
Arabesk, mijn paard (arabisch volbloed, schimmel) kweekt ook niet zo'n vacht als de jouwe en daardoor ben ik ook genoodzaakt haar een deken op te gooien. Heb al meer gezien dat het erg verschilt tussen arabieren, het liefst zou ik mijn paard net zo houden als jij, puur natuur. Ze staat wel 24 uur per dag buiten.

[ITP] Arab Set Elkol in de sneeuw
hier mijn merrie nu

Duidelijk meer vacht dan paard van TS, die ook nog eens onder een dik dekbed staat. Maar goed ik ga hier geen welles nietes topic van maken.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:22

Mooie foto's van een mooi paar(d)! :-D

Mijn NRPSer houdt 's winters ook zo'n dun vachtje terwijl hij hele dagen buiten staat met (redelijk dunne) deken, ik denk dat het per paard veel verschilt.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:22

Lieve foto's <3

Ik heb de zelfde jas haha! :P

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:26

Ach, Arabesk, volgens jou is iedereen die z'n paard niet 24/7 op de wei heeft staan, ongeacht of dat op Zeeuwse kleigrond al mogelijk is, een deken opdoet, niet natuurlijk bekapt, niet bit- en boomloos rijdt of er überhaupt op rijdt, en niet in paardentaal tegen zijn paard hinnikt een paardenmishandelaar. Zou als ik de TS was me niks aantrekken van je reactie.

@ TS: Ah dit is dus het vriendinnetje van Prins! Knap paard is het hoor, lief koppie zit erop ook! <3 Zitten wel uitvergrotingswaardige foto's tussen! :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 22:28

Arabesk schreef:
Duidelijk meer vacht dan paard van TS, die ook nog eens onder een dik dekbed staat. Maar goed ik ga hier geen welles nietes topic van maken.

Vorig jaar, hartje winter, en dagelijks buiten:
Afbeelding

Ander soort vachtje hè, als die van jou ;)

Voor de situatie schets: het is hier vrijwel onmogelijk een stal te vinden met zomer en winter weidegang. Dat komt door de kleigrond die wij hier hebben. Aangezien ik nog steeds geen fortuin bezit en mijn grond kan betalen, zal ik het moeten doen met het aanbod wat hier is. En dagelijks buiten komen is hier een luxe.

En hiermee stop ik met reageren op jouw, in mijn ogen, kant nog wal rakende opmerkingen. Je had ook gewoon kunnen vragen waarom ik mijn paard onder een deken heb staan ;)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:29

Ik vind djuun er erg goed uit zien.
Er leuke foto's.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:35

Wat een prachtig mooi hoofd heeft ze zeg!
Mag je trots op zijn op zo'n paardje.
Jullie zien er happy uit zo met z'n twee.

Ennuh (zie mijn onderschrift) ik ben ook zeker wel van het 'zo natuurlijk mogelijk' houden van een paard, maar heb hier ook een Draver met een deken staan hoor ;)
Die loopt lekker 24/7 buiten tussen mijn andere bolletjes wol die nu eenmaal wel een dikke vacht aanmaken. Niet ieder paard is hetzelfde *\o/*
Geen wonder dat wij 'naturals' of hoe je het ook mag benoemen zo'n slechte naam krijgen als meningen zo worden doorgedrukt!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 22:37

Kimberley, thanks, ben ook erg blij met mijn knapperd :D

En de rest, ook bedankt voor de leuke reacties :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:43

Wat een geweldige foto's! Eskimovermomming is briljant, wij lopen er ook als eskimo's bij hier op stal := Ze kijkt enorm lief uit haar ogen, idd heel aanhankelijk, echte Arabier :D

Ennuh..... Hier 3 veulens, elke dag van 9 tot 5 buiten, buitenstallen... 1 megadikke en lange vacht, 1 een soort ijsberenvacht (korte haren maar wel heeeeeel veel) en die van mij heeft minder vacht dan het paard van TS (doch kennelijk warm genoeg voor m). Niet ieder paard ontwikkelt hetzelfde soort vachtje. En volgend jaar gaan ze lekker onder dek, willen korte vachtjes voor het showseizoen en de mannen zullen daar gerust geen last van hebben :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:56

Ga er niet op in Ersiel, ze vind het heerlijk om mensen op de kast te jagen :)
Wij weten immers beter hoe ze gehouden wordt ;)

Heerlijke foto's van ons popje <3

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:02

Wat is dát toch een mooie arabier! Ben helemaal weg van het ras en zeker van zo'n mooie exemplaren als deze! Ze heeft een prachtig hoofd en zo'n lieve uitstraling :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 23:07

Dankjewel Ine :)

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:18

Nice foto's Siel! Vind djuun er goed uitzien, ze is prachtig van kleur en ik kan alleen maar dromen van zo'n mooi velletje!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:22

Mooie foto's weer. Wat is Djuun toch een knap paard! <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:25

Wat een waanzinnig mooi paardje met een súper vriendelijke uitstraling!!!

Ik vraag me alleen af of haar oren vastgevroren zijn........................... Wat staan die op iedere foto weer schitterend naar voren gespits _O- :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:27

wat een gave arabier zeg, ze is echt prachtig!

Arabesk: niet ieder paard maakt een zelfde vacht aan. Mijn verzorgpaard (xtinker, jaja) heeft ook een erg dunne vacht en komt echt dagelijks (lang) buiten!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:41

Finse Eskimo ;)