Draver Prince heeft een goede dag!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:46

tessyke schreef:
ben je onsterfelijk ofzo? :=
je rijd op beton op een hevig paard waar elke moment een trein voorbij raast zonder cap.
En dan nog galopperen op beton?

Verder zien de foto's er niet uit, ik zie alleen maar gesnok in de mond en af en toe een losse teugel maar die is snel losgegooit als hij "mooi" loopt....

Waar staat dat hij een hevig paard is? Ik wandel met hem tussen vrachtwagens, bussen, trams en sta voor de spoorweg, en hij geeft geen kik.
Staat er ook ergens dat ik heb gegalopeerd met hem? Ik heb enkel gedraafd, en ocharme 5 passen, snap niet waarvan jou uitleg komt.. :roll:

Ik heb een filmpje, ik hoop dat ik het upgeloadt krijg, dan zal je ook zien dat ik voor geen HOL in zijn mond trek.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:48

lifaya schreef:
ik vind dat galoperen ook echt not done, zeker niet voor een paard dat duidelijk scheef loopt en pijn heeft.... Stap dan lekker in de berm ofzo... Verder vind ik ook echt dat je minder naar de teugels moet grijpen, ik zie een paardje dat wegkruipt voor de teugels. Daarbij, een cap ;) Dat zeg ik niet snel, maar gezien je zelf de situatie als "niet teugel-los-vriendelijk" beschrijft vind ik het behoorlijk vreemd dat je dan toch zonder cap gaat rijden.

Ik heb NIET gegalopeerd. Eigenlijk ging ik enkel in de wei foto's trekken met een vriendin, maar ze vroeg of ik d'r effe op wou voor de foto's, en het is dus mijn EIGEN verantwoordelijkheid om zonder tok te rijden.

paardjes123

Re: Draver Prince heeft een goede dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:54

Gered :? ik betwijfel het :=

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:55

Och, arm beest..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:55

Nou, nou, je schiet wel erg in de verdediging. Je kan toch van te voren bedenken dat je op deze foto's commentaar krijgt. En die laatste foto... Dat lijkt toch echt galop.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:57

Het kan aan mij liggen maar volgens mij is die laatste foto toch echt een stapfoto.
Ik zie er in ieder geval geen galop in.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:58

Faline schreef:
Arm paard. Gered van de regen in de drup. :(:)

Ik geef helemaal niet snel negatief commentaar op foto's... maar ik krijg hier echt de kriebels van. :=
T meeste is hier wel gezegd; in de mond om sjorren, galopperen op het asfalt, rijden zonder degelijke optoming.. :x
Het beestje loopt beslist niet rond, heeft een verkeerde knik in de hals en komt erg in verzet op de meeste foto's. Dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen.
Deze foto's geven alles behalve een fijn beeld. Sorry.

Longeren lijkt me ook geen goed plan... als je daar geen kaas van gegeten hebt. Vraag liever iemand met verstand van zaken om hulp bij het rijden of longeren.
Ga gewoon lekker met een los teugeltje buiten in het bos oid rijden. Niks vragen, gewoon lekker lang, ontspannen en rechtuit laten lopen.

Ik heb niet getrokken, kijk het filmpje, http://www.youtube.com/watch?v=UVfsd-Mu ... e=youtu.be
Ook heb ik niet gegalopeerd, en ik rijd hem zonder zadel omdat hij dan meer ontspannen loopt. Ik wil ook wel eens foto's nemen van hem onder het zadel, maar dan zie je pas dat hij er echt pijn van heeft.
Ik ben de 2de verzorgster, de eerste heeft hem heel erg aangepakt in de mond, en zijn tanden moeten worden gecontroleerd, daarom dat hij in verzet gaat.
Bossen heb je nu eenmaal niet zo veel in Antwerpen, en met een losse teugel vant hij zo de struiken in.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:58

paardjes123 schreef:
Gered :? ik betwijfel het :=

Gered van het slacht.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:59

Tilmar schreef:
Nou, nou, je schiet wel erg in de verdediging. Je kan toch van te voren bedenken dat je op deze foto's commentaar krijgt. En die laatste foto... Dat lijkt toch echt galop.

Moet ik het filmpje van het laatste stukje uploaden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:01

ik mag hopen dat jullie hem niet van de slager hebben gekocht? paarden gaan niet voor niets naar de slacht. Voor hetzelfde geld heeft die iets heel ernstigs aan zijn rug en rijden jullie er nu vrolijk op,,, Al moet ik zeggen dat dravers wel vaak naar de slacht gaan als ze niet meer meekunnen in de sport, maar daar weet ik niet het fijne van

De laatste foto leek op galop, maar het is behoorlijk moeilijk te zien omdat de foto niet duidelijk is. Vandaar da ik er van uit ging :) Verder vind ik hem wel heel kort lopen van voren op het filmpje en hij heeft een apart loopje...
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 02-02-12 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:02

In dat filmpje he.. Als je niet aan het trekken bent met je handen.. Wat ben je DAN aan het doen?! :?

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:03

oooh meid, waarom open je opnieuw dit topic alleen dan bij ITP...
je hebt op je vorige topic al negatieve opmerkingen gehad en die zul je nu ook krijgen..
rij vriendelijker please, niet zo trekken en zo.

gelukkig staat je foto pasje achterwaarts er dit keer niet bij ;)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:04

Laatste foto lijkt mij ook gewoon stap te zijn, foto is inderdaad onduidelijk, maar okee.

Filmpje vind ik er ook niet zo goed uit zien hoor. Ik zie je ellebogen iedere keer van voor naar achter bewegen en alleen op het einde laat je hem geheel los. Denk je dat ie dat niet voelt in zijn mond?

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:06

Ik krijg trouwens gewoon pijn in mn mond en last van mn buik als ik naar je filmpje kijk..
hij loopt ook niet lekker, misschien moet je hem ; loslaaaaten.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:06

lifaya schreef:
ik mag hopen dat jullie hem niet van de slager hebben gekocht? paarden gaan niet voor niets naar de slacht. Voor hetzelfde geld heeft die iets heel ernstigs aan zijn rug en rijden jullie er nu vrolijk op,,, Al moet ik zeggen dat dravers wel vaak naar de slacht gaan als ze niet meer meekunnen in de sport, maar daar weet ik niet het fijne van

De laatste foto leek op galop, maar het is behoorlijk moeilijk te zien omdat de foto niet duidelijk is. Vandaar da ik er van uit ging :) Verder vind ik hem wel heel kort lopen van voren op het filmpje en hij heeft een apart loopje...

Hij kon niet meer lopen, hij wou zo'n halsstuk niet aan, en ze zochten een goede thuis binnen de x aantal maanden, want de trainer en eigenaar wouden dat beide, en anders was het slacht. De maanden waren voorbij, het zag er steeds triestiger uit, en daarom heeft de huidige eigenaar Prince gaan halen in Nederland.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:07

Charmaiineee schreef:
Ik krijg trouwens gewoon pijn in mn mond en last van mn buik als ik naar je filmpje kijk..

Misschien moet je er zelf een opkruiiiipen, en dan weet je ook dat dat echt geen oplossing is.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:08

Nee hem vasthouden en trekken wel dan?
Lekker voor z'n mond en voor z'n stap.
Top idee ;)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:08

Ik snap überhaupt niet waarom je op zo'n paard kruipt, waar duidelijk echt wel wat mis mee is.
En dan ook nog eens op beton?! Sjeez.. Sorry hoor, maar sommige mensen..

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:09

ik zie je toch echt trekken met je handen op dat filmpje hoor.. :n

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:10

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:11

Liesje1611 schreef:
Ik snap überhaupt niet waarom je op zo'n paard kruipt, waar duidelijk echt wel wat mis mee is.
En dan ook nog eens op beton?! Sjeez.. Sorry hoor, maar sommige mensen..

Ik kon kiezen tussen beton of onregelmatige, bevroren weidegrond.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:11

Of niet rijden :)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:12

Kiichi schreef:
Of niet rijden :)

Ja inderdaad, of niet rijden dat leek mij de beste optie! ;)
Ik ga met dit weer ook echt niet rijden de bak is keihard.
En ik ga al helemaal niet rijden op beton.
Laatst bijgewerkt door Marls op 02-02-12 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:12

Ik weet niet wat jij aan het doen bent in het filmpje? Trekken aan de teugels en daarna meteen been geven? Hij heeft een heel vreemd loopje dus ik zou er niet meer op gaan als ik jou was en als een gek gaan zoeken naar iemand die je kan vertellen wat er met dit beestje aan de hand is. Ga er alsjeblieft niet meer opzitten!! Zet hem van mijn part van kop tot teen op de foto! Je MOET weten waar hij last van heeft

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:13

TeckTonie schreef:
Charmaiineee schreef:

Misschien moet je er zelf een opkruiiiipen, en dan weet je ook dat dat echt geen oplossing is.

Hallo,
Andere topic ken ik niet en met vijandige reacties reageer je verdedigend terug dus dan komen we nog niet verder.

Mischien zie je het niet ,maar je bent vrij hard met je handen.

Ik wil er best een keer op hoor ,als je het zo aanbied.
Denk dat dit probleem nu alleen verergerd word.
Paard dat last heeft van de rug moet helemaaaaal niet al zijn spieren al direct hoeven te gebruiken ,lekker lange teugel.
Kan dat niet? dan ga je maar ernaast veel stappen :)

Dus als je zegt waar ie staat ,wil ik best kijken of dat te doen is :=
Als je aanbod serieus is.

Denk namelijk dat met geduld en veel passen terug ipv naar voren willen dit paardje best wel een echte 'goede dag' kan hebben :)