Limburgse kampioenschappen M2!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:04

janouke schreef:
Ik laat dit topic verwijderen want dit heeft toch geen zin!
Ik kan goed tegen kritiek maar dan moet het ook zinvolle kritiek zijn!
Zoals altijd op bokt zien de mensen de negatieven dingen, en dat dan van ruiters die B of L rijden! Nee bedankt heb toch meer aan het commentaar van ervaren trainers/ruiters!

En hij loopt trouwens precies hetzelfde als op het filmpje alleen zijn dit foto's!

Jeetje joh, als je hier al niet tegen kan... Moet je eens in mijn topics komen kijken ;). En het merendeel op Bokt is basisruiter, als je van die doelgroep niets wilt horen, kun je beter geen foto's plaatsen :).

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:34

Zinvolle kritiek?
De feedback die hier gegeven wordt acht ik zeker zinvol, het is geen kritiek.
Ook ik mis een beetje het dragende achterbeen.

Mensen proberen je op een positieve manier tips mee te geven, doe ermee wat je wilt maar schuif het niet bij voorbaat al van je bord.
Probeer even objectief naar de foto's te kijken, wat vind jij van het achterbeen?
Op sommige foto's mis ik het dragende achterbeen, op sommige is hij zeker wel aanwezig.
Paard is nog jong, dragen is zwaar, logisch dat er momenten zijn dat het paard teveel stuwt. Accepteer het, ga ermee aan de slag, wuif het niet weg.
Daar is nog nooit iemand beter van geworden.

En wat zegt niveau nu eigenlijk?
Ik heb ooit les gehad van iemand die zelf recreatief rondhobbelde, geen ambitie voor de sport. Maar jeetje, wat kon zij GOED lesgeven!
Heel veel oog voor detail.

Gefeliciteerd met je plaatsing, je hebt een knap paard. Filmpje zag er heel fijn uit, maar op de foto's mis ik dat beeld een beetje.
En het beeld kan per dag verschillen, beetje spierpijn misschien? Spanning? Je weet het niet, maar de foto's geven een beeld van die dag, en op dat beeld geven wij feedback.
Dus geen kritiek.

Edit: zo vind ik bijvoorbeeld foto 15 wel degelijk echt een heel fijn beeld geven! :j
Meer gelijk aan het beeld wat ik toen zag op je filmpje.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:00

Je kan heel goed tegen kritiek zeg je zelf.. Maar na een paar goed bedoelde
adviezen die netjes onderbouwd zijn, roep jij meteen; ik ga dit topic sluiten !!!! ;)

Goed.. Ik ben het er ook mee eens dat je paard (zeker voor het Z1 !) te weinig draagt
en teveel achter de LL komt.. Heb een beetje het idee dat je het allemaal
zelf wel denkt te weten dus dit commentaar heeft waarschijnlijk geen enkel nut.

Hoop dat je er iets mee gaat doen, want je paard is erg leuk en zijn voorbeen werk
is inderdaad prachtig. Veel succes, maar onthou wel dat je echt nog niet alle
wijsheid in pacht hebt, en je alles beter kunt meenemen ipv direct van tafel
vegen. ;)

CleovG

Re: Limburgse kampioenschappen M2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:16

Als ik dit topic lees snap ik meteen weer waarom ik gestopt ben met foto topics plaatsen.

Tuurlijk zijn er nog dingen te verbeteren aan deze combinatie maar dat zal met de juiste begeleiding best lukken. Succes in het Z1 :-)

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:25

Ik snap niet waarom er geen foto's geplaatst zouden kunnen worden, want iedereen geeft op een redelijke manier zijn of haar mening en om het iets erger te maken: ik deel de (in de ogen van de ts ontzettend negatieve) mening dat hij inderdaad nog wat meer mag gaan dragen en dat het paard meer op de loodlijn mag lopen. Dan erbij kan iemand Grand Prix rijden, maar dat geeft niet altijd de garantie dat diegene ook goed les geeft en dan kunnen 100 mensen langs de kant zeggen dat je in de top 3 had moeten staan, dat wordt áltijd gezegd.

Het is een ontzettend leuk paard met veel potentie en je bent een fanatieke amazone, dat is leuk om te zien, maar juist van zo iemand verwacht ik een open houding naar commentaar toe. Als je verder wil komen in de sport is dat toch wel een punt om aan te werken.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 18:33

Pion schreef:
Zinvolle kritiek?
De feedback die hier gegeven wordt acht ik zeker zinvol, het is geen kritiek.
Ook ik mis een beetje het dragende achterbeen.

Mensen proberen je op een positieve manier tips mee te geven, doe ermee wat je wilt maar schuif het niet bij voorbaat al van je bord.
Probeer even objectief naar de foto's te kijken, wat vind jij van het achterbeen?
Op sommige foto's mis ik het dragende achterbeen, op sommige is hij zeker wel aanwezig.
Paard is nog jong, dragen is zwaar, logisch dat er momenten zijn dat het paard teveel stuwt. Accepteer het, ga ermee aan de slag, wuif het niet weg.
Daar is nog nooit iemand beter van geworden.

En wat zegt niveau nu eigenlijk?
Ik heb ooit les gehad van iemand die zelf recreatief rondhobbelde, geen ambitie voor de sport. Maar jeetje, wat kon zij GOED lesgeven!
Heel veel oog voor detail.

Gefeliciteerd met je plaatsing, je hebt een knap paard. Filmpje zag er heel fijn uit, maar op de foto's mis ik dat beeld een beetje.
En het beeld kan per dag verschillen, beetje spierpijn misschien? Spanning? Je weet het niet, maar de foto's geven een beeld van die dag, en op dat beeld geven wij feedback.
Dus geen kritiek.

Edit: zo vind ik bijvoorbeeld foto 15 wel degelijk echt een heel fijn beeld geven! :j
Meer gelijk aan het beeld wat ik toen zag op je filmpje.

Zo loopt hij altijd hoor! Het was nog juist een van de fijnste proeven! En het zijn ook foto's he, waarbij de stand van de achterhand net een ander beeld geeft!

Ik zit bij TTC (talenten trainings centrum) dus heb heel veel theorie over de bewegingsleer van het paard!
Hij mag achter altijd nog wat sterker worden, dit doen we door middel van verzamelen en veel overgangen maken! Maar ik blijf erbij dat dit maar heel weinig is!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:38

janouke schreef:
Ik laat dit topic verwijderen want dit heeft toch geen zin!
Ik kan goed tegen kritiek maar dan moet het ook zinvolle kritiek zijn!
Zoals altijd op bokt zien de mensen de negatieven dingen, en dat dan van ruiters die B of L rijden! Nee bedankt heb toch meer aan het commentaar van ervaren trainers/ruiters!

En hij loopt trouwens precies hetzelfde als op het filmpje alleen zijn dit foto's!

ik vind het erg jammer dat je goedbedoeld kritiek meteen afkeurt, en jezelf blijkbaar ook boven B of L ruiters plaatst ;) ik ben van mening dat je van iedereen wat kan leren, en niveau zegt zeker niet alles. Bovendien is het commentaar wat hier gegeven is onderbouwd, met duidelijke uitleg erbij, dus het is zeker zinvolle 'kritiek' waar je wat aan zou kunnen hebben. ;)

Ik hoop zeker dat je alsnog wat met het commentaar gaat doen, want zoals ik zie op de foto's stuwt hij nog teveel, ipv het dragen. Een spectaculair voorbeentje lijkt leuk, maar als hij zichzelf niet genoeg leert dragen, worden de hogere klasses zeker een stuk zwaarder. Verder, probeer te letten op je handen, plaats ze iets lager. anders zit het er al snel uit dat je hem omhoog 'tilt', ookal doe je dat waarschijnlijk niet. :)

ik hoop dat je hier iets aan hebt, en dat je ook kijkt naar het commentaar op de coupon waarbij je lagere punten hebt.. je kan het wel afschilderen als 'slechte jury' die 'onterecht lage punten geeft', maar misschien ziet die jury wel dingen waar jijzelf als ruiter niet echt op let. Anyway, wordt niet meteen boos als je lage punten krijgt, er zal blijkbaar wel een reden voor zijn geweest. ;)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:07

Achja, dat is altijd zo met foto's, momentopnames :j
Maargoed, er is nog wel te zien dat hij nog net iets sterker mag worden. Echter, je bent er mee bezig geef je aan dus dat komt wel goed.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:15

Apart paard zeg alleen stoor ik me wel aan je houding. Je leunt op sommige foto's teveel achterover en je draagt je handen veel te veel. Draag je handen voor jouw gevoel laag, dan zal dat er al veel netter uit zien! Jammer van je punten verschil, maar dat is bijna altijd zo op kampioenschappen. Succes met je paard! Enne, 6e van Limburg is ook iets om trots op te zijn hé!

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:30

Ik vind jullie een top combinatie :Y)

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:03

Mooi! foto 10 vind ik mooi en 3 :D erg leuk paard & mooi jasje en cap staat mooi! succes in het Z1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:23

Ik mis ontzettend veel oprichting, dus zo ga je niet ver komen in de Z1.
Probeer daar eerst aan te werken, losser in de bovenlijn maken en meer oprichting zodat hij er ook meer met zijn neusje uit komt. Hij loopt nu wel mooi in 'de houding', maar de achterhand ontbreekt behoorlijk, je ziet ook dat hij regelmatig achter de teugel gaat en hangerig wordt. Wel een mooi paard heb je, ziet er fijn bewerkbaar uit :) ! Je houding is ook nog het een en ander aan te verbeteren, probeer wat losser te worden in je lijf. Ik heb de indruk dat je afentoe je benen wat optrekt.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 00:35

mijn handen mogen soms idd wat lager, hier vergeet ik af en toe nog wel eens aan te denken!

Achter mag hij inderdaad wat sterker worden, hij moet zich nu gaan verzamelen dus dat zal vanzelf wel gaan komen!

En wat te zeggen over de jury: het is echt niet normaal dat ik zo weinig punten had, nog geen winstpunt (dat heb ik nog nooooit gehad) en dan nog 20 punten verschil met de andere jury! Dan ben je voor mij en veel andere een slechte jury!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 01:04

Ik durf het bijna niet meer te zeggen, maar ben het wel eens met het jurylid dat je lage punten gaf..
Je handen zijn niet in 1 lijn met de mond (iets te hoog dus) en je paardje ziet er errug gespannen uit.
Naar mijn mening mag je hem wel iets meer loslaten, denk dat het dan al heel anders toont! :)
Het is een prachtig dier met inderdaad hele mooie bewegingen, maar hij houdt vast in z'n lichaam omdat hij van voor geen ruimte krijgt. Verder stuwt z'n achterhand meer dan hij draagt en hang je op veel foto's nogal achterover, waardoor het lijkt alsof je in z'n mond hangt.

Kort samengevat, geef hem een pietsje meer ruimte en dan rijd je vast bij elke jury in de kijker en blijft je paard ook blij! ;)

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:37

Nou. Hier Moet ik op reageren. Wat een mooi paard! Super lopen. Jammer dat je iets achterover zit. Voor t proefje zou de neus er iets voor mogen. Stoort mij niet maar jury soms wel.

Zie niet vaak zulke fotos op bokt (mooi). Het is itp dus commentaar is niet vereisd te geven. Je komt btw niet voor niks op de LK. Ga zo door komt goed.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:54

Moderatoropmerking:
houden jullie er rekening mee dat dit topic bewust geplaatst is op ITP. Rijtechnisch commentaar mag, maar is niet verplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:26

janouke schreef:
mijn handen mogen soms idd wat lager, hier vergeet ik af en toe nog wel eens aan te denken!

Achter mag hij inderdaad wat sterker worden, hij moet zich nu gaan verzamelen dus dat zal vanzelf wel gaan komen!

En wat te zeggen over de jury: het is echt niet normaal dat ik zo weinig punten had, nog geen winstpunt (dat heb ik nog nooooit gehad) en dan nog 20 punten verschil met de andere jury! Dan ben je voor mij en veel andere een slechte jury!

Om eerlijk te zijn begrijp ik dat wel hoor. Er is gewoon een flink gebrek aan oprichting die je in de M2 toch echt wel al voor elkaar moet hebben wil je een goede proef neerzetten. Ik vind dus niet dat je dat gelijk op de jury af moet schuiven :) Die 20 punten is wat vreemd? Misschien dat er één iets soepeler was en één iets lastiger ;) Maar niet onterecht dat je geen winstpunt hebt (oei dat komt er rot uit, zo bedoel ik het echt niet) omdat je op deze manier gewoon nog niet echt klaar bent voor het Z.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:40

PolosportJ schreef:
Ik heb een tijdje geleden ook op een topic van je gereageerd met daarin de feedback dat hij wat meer in de verzameling zou mogen lopen. Ik moet zeggen dat het al erg verbeterd is! Jullie zijn een mooi stel!
Wel stoor ik me aan jouw manier van reageren op 'netjes opbouwende' feedback van anderen. Je schiet gelijk in de verdediging en dat je op wedstrijd toch altijd goede punten rijdt etc. Het gaat er niet om wat een jury vindt en wat de momentopname laat zien. Het gaat erom of je je paard in 'partjes' kan bekijken en laat zien of alles in zijn lijf functioneel met elkaar samenloopt. Dan heb je een optimaal presterend paard. Als je als ruiter beter wil worden met je paard dan zou je open moe.ten staan voor feedback van anderen. Ook andere (in zou opzicht misschien mensen die er 'geen verstand' van hebben omdat het geen bekende ruiters zijn) kunnen hier goed zich op hebben. Het feit dat je hier steeds zo afkeurend op reageert laat jou beperking zien. Dan kan je paard wel 200 punten op wedstrijd rijden, maar hoge punten maken je NIET beter

Moet het hier ook wel mee eens zijn. Ik vind het persoonlijk geen mooi beeld. Maar ben het dan ook niet helemaal eens met de manier van jureren en de manier van rijden in de huidige dressuur. Kan me namelijk meer vinden in de klassieke dressuur. Echter maakt jouw manier van reageren dat ik het idee krijg dat je niet open staat voor reacties en opbouwende kritiek wat je wel kunt verwachten aangezien dit toch bokt is :P

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:44

janouke schreef:

Hmm hieruit moet ik toch opmaken dat je blijkbaar een ander beeld hebt van je eigen rijden dan bepaalde jury's. Een jury is niet goed of slecht aangezien het een jurysport is. Het is niet raak of mis maar een kwestie van wàt wil iemand zien.
Overigens hoop ik dat je doorhebt dat deze reactie enigzins onsportief overkomt

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:15

Goed paardrijden is incasseren en zelfkennis.

Ik ga er altijd vanuit dat iets in eerste instantie aan mezelf ligt (dat is 9 van de 10 keer ook zo)
Daarna kijk ik naar het trainingsniveau van mn paard, voor mij kan mijn paard nog zo verbeterd zijn en kan ik zo trots zijn op de proef die ik heb neer gezet, maar de jury heeft jouw weggetje niet bewandeld en bekijkt je op DAT moment, zonder achterliggende informatie.

Ik weet dat bepaalde kritieken soms hard aankomen, want mensen kraken voor je gevoel je beste bezit af. Maar denk eraan, mensen kraken je niet af, mensen proberen je tot inzicht te laten komen. En dit doen ze om je beste bezit nog beter te maken.

Jouw manier van reageren en opnemen van 'kritiek' stoort mij enorm. Zelfs de beste moeten nog elke dag leren, krijgen elke dag kritiek voor hun kiezen. Daar worden ze aan het einde van de rit weer beter van!

Goed paardrijden begint bij zelfkennis!

Ga aan de slag met het gegeven en je zal zien dat je een paard hebt wat fenomenaal kan gaan bewegen ipv goed bewegen :j Het zit erin, het is een indrukwekkende verschijning.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 14:51

Ik heb hier gewoon wat foto's geplaats maar niet om kritiek gevraagd! Daar vraag ik mijn trainers wel naar!

En als jullie de proef niet hebben gezien kunnen jullie ook niet beoordelen of de punten terecht waren, want dat waren ze zeker niet! Deze jury flikt me dat al voor de tweede keer, maar hier wordt aan gewerkt!

En Kel2004 hier op bokt kraken de mensen je wel meestal af omdat ze jaloers zijn!

hij mag voor het Z nu idd wat meer gaan oprichten, zoals ik al zei hier wordt aangewerkt en het is al een stuk beter! Nu zit hij net op het moment tussen meer oprichting maar er dan niet helemaal doorheen zitten, en dan kan hij wat tegen de hand komen! Dit had ik met de limburgse liever niet, dan kan hij beter wat ronder lopen dan tegen de hand

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:06

Dan vraag ik me bij deze toch af, denk je dat de jury je ook af kraakt omdat ze jaloers is?

Ik vind het heel leuk dat je foto's plaatst, want je hebt een mooi paard om naar te kijken en ik denk dat er ook niemand is die in twijfel trekt of je goed bezig bent. Maar er leiden meerdere wegen naar Rome en er zijn meerdere kijken op de dressuur.

Misschien heeft de ene jury je bekeken met het oog of je goed meedraait op het niveau van de M2 en heeft de andere jury je bekeken of je klaar bent voor de Z? Of misschien hechtte de ene jury meer waarde aan je expressie in de gangen en hechtte de andere jury meer waarde aan de (juiste) kwaliteit van het gangwerk.

Persoonlijk denk ik, heb je meer aan een jury die de kwaliteit objectief beoordeelt op dat moment, zodat je weet dat er in de proef nog aan te werken is :j

Mijn paard loopt thuis alle oefeningen voor de Midden Tour, en dat gaat ons thuis heel goed af, goeie series tot om de 2, mooie doorgesprongen pirouettes, enkele passen passage/piaffe
Maar in de proef krijg ik het nog niet voor elkaar om een constante proef te rijden, wat vaak resulteert in tegenvallende punten.
Maar geeft die jury mij die punten om me te pesten, of omdat ze me niet moet??? Nee natuurlijk niet, ze kent me niet eens, ze heeft me misschien een keer eerder gezien, maar meer ook niet.

Je gaat op wedstrijd om te kijken hoe je er op dat moment voor staat, hoe je ligt in 'de markt' en wat er nog aan ontbreekt....

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:13

ik wil mijn mening ook veranderen ,je komt zeer verwend over,dat is heel jammer,kritiek kun je niet mee omgaan,ik denk dat de meeste beslist niet jaloers zijn.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 15:17

Normaal als een jury me iets minder punten zou geven vindt ik dit ook niet zo erg, maar dan moet het wel terecht zijn! En dat was het deze keer zeker niet! Die van mij liep juist nog al een van de minderen een beetje opgericht!

En die jury heeft ook niets van oprichten ofzo erop gezet!
Keertwending een 4: terwijl deze helemaal goed waren. Bij de andere jury een 7
schouderbinnenwaart: 2 was idd wel beetje weinig maar nier voor een 2. andere jury 6
en zo nog een aantal dingen! Maar we hebben het doorgegeven aan iemand van de knhs

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:20

janouke schreef:
Deze jury flikt me dat al voor de tweede keer, maar hier wordt aan gewerkt!

Dit valt mij eerlijk gezegd enórm van je tegen, wat een kinderachtige wijze van omgaan met feedback :\ Bah. Jammer ook, want wat ik in het filmpje in je profiel zie en ik verder hier meekrijg ben je serieus met je paard en de sport bezig en dat vind ik super, maar dan wreekt een dergelijke instelling zich uiteindelijk op je. Je wilt toch verder komen dan dat M/Z? Dan gooi je met een dergelijke kijk op feedback (hoe rot je hem ook vindt) écht je eigen glazen in, zonde hoor!

En om dan te gaan spreken over jaloezie... :n Als ik voor mezelf spreek: je hebt een prachtig paard met potentie en het is tof dat je M2 rijdt, maar ik zou echt niet willen ruilen voor mijn witte stuiterbal :) En iedereen is neem ik aan blij met zijn eigen paard, anders hadden ze 'm niet...

Verder sluit ik me helemaal aan bij Kel2004 :)