Harde smak van verzorgpaard Zaterdagavond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 09:04

Oef, wakker met behoorlijke pijn in mijn ribben.
Lijkt alsof mijn lichaam zich de afgelopen dagen half slapend heeft gehouden en de werkelijke pijnlijkste plekken nu aan het licht komen.
Zoals mijn neusvleugel, oogkas en ribben. De rest er omheen zakt weg, en deze plekken worden war erger.

En ik denk aan mijn manegeles. /3 Die is op woensdagochtend. Tussen nu en een kwartiertje zullen de dames zich wel afvragen waar deze fanatiekeling uithangt en dan krijgen ze te horen wat er gebeurd is. Snif ;( oh wat heb ik een zin om in de auto te stappen en een van mijn lievelingspaarden te gaan poetsen. Dat kan voorlopig echt nog niet.

Fireheart

Re: Harde smak van verzorgpaard Zaterdagavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:34

Oh jakkie dat is naar zeg :(:)
Beterschap!

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 22:36

Dank je wel!
Morgenvroeg voor controle van het breukje naar het ziekenhuis. Ik hoop echt dat ze er niks aan hoeven doen!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:44

Jeetje! Wat een flinke smak heb jij gemaakt zeg! :oo Fijn dat het meisje van de schimmel zo snel gehandeld heeft.

Heel veel beterschap gewenst. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:27

Jeetje, dat is heel vervelend!! Beterschap :(:)
Ga je m nogsteeds verzorgen? :)

Mid_Ilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:30

Beterschap

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 16:24

Dank jullie. Het ziekenhuis zegt dat ik zeker 4 weken helemaal niks inspannends mag doen en 6 weken niks zwaars mag doen, niet tillen, duwen, sporten etc. Dus voor de eigenaresse is het ook wel balen dat ze nu geen gebruik kan maken van een verzorgster. Ik wil graag eerst weer naar het paard toe en kijken hoe we op elkaar reageren voordat ik een definitieve beslissing neem hierover. Ik wil echt iets meer paardencontact dan een wekelijkse manegeles en gauw een borstel er over.
Ik overweeg de mogelijkheden, ik tast af hoe ver ik durf te gaan nu.
Een andere mogelijkheid is om wél in contact te blijven met mijn verzorgpaard door bijvoorbeeld grondwerk te gaan doen, en zo te kijken of onze onderlinge band kan sterken en ik er dan ook weer op wil.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:06

Jeutje daar ben je dus nog wel even mee bezig :\

Kun je inderdaad niet deze periode gebruiken om een band met je verzorgpaard te krijgen? Borstelen? In de paddock zetten, wortels voeren, longeren, wandelen (als mogelijk), dat soort dingen?

fibitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:29

Oh wat rot seg... Hopelijk ben je snel beter !
Heb exact een jaar geleden net hetzelfde meegemaakt,dus snap perfect waar je het over hebt. Het paard dat bekend staat als de braafste van de manege, maar opeens uit het niets op hol slaat.. Ook bij mij waren er -achteraf gezien- een hoopvol signalen, die ik over het hoofd gezien heb :( Zo rot he. Voel er mij soms zo schuldig over, 'wat als' ik het wél gezien had en er wél aandacht aan had besteed dat ze zo zenuwachtig deed.
Goed dat de eigenaar zo goed heeft gereageerd trouwens! Het is inderdaad de beste reactie die je kan indenken. Ikzelf heb veel minder geluk gehad, de eigenaar van mijn paard stond erop dat ik zodra ik uit het ziekenhuis was, gewoon kwam rijden |o Dus heb ik de verzorging van dat paard moeten afzeggen want met een been dat op twee plaatsten gebroken was, daarmee kon ik uiteraard niet rijden :(

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 14:53

Net na precies 2 weken weer heel even bij het paard geweest. Die lieverd heeft natuurlijk geen flauw benul van wat er gebeurd is. Ik kan nog niks doen nu natuurlijk. Moet van de dokter nog zeker 4 weken wachten met zwaar werk en sport. Maar even een aai over z'n snuitje en in de paddock kijken of hij me wilde volgen. Was gelukkig wel weer fijn om even bij hem te zijn. Dinsdag ga ik weer, dan komt de eigenaresse ook.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:36

Jeetje, wat een smak heb jij gemaakt! Maar inderdaad is het maar achteraf gepraat welke signalen je hebt gemist: als het rijden wel goed was gegaan had je er toch ook verder niks achter gezocht? Bewijst maar weer dat íeder paard weleens de kolder in de kop kan hebben, zéker met dit weer..

Hoop niet dat je nu bang geworden bent om weer op te stappen, maar als je lekker doet wat je nu doet, heb je je vertrouwen misschien ook wel eerder terug. Niks overhaasten, eerst herstellen!

Eergister heb ik voor de derde keer op een jong beestje gezeten, die 'nooit een pas verkeerd zet' Volgens mij was het toen volle maan, ik weet namelijk dat ik in de auto zat en met verbazing naar de maan heb gekeken, zo groot! Alsof ik een voorgevoel kreeg..

Dit paard was tijdens het zadelen wel de rust zelfe, maar ik ben zijn broer gewend, en die is een stuk drukker.. Hup, twee dekens eraf, zweetdeken erop voor de ergste kou, en de rijbaan in.. Voor ik opstapte toch de deken eraf, en ik voelde al dat ie druk was.. Even stappen, en hij werd steeds drukker. Ik wilde eigelijk gaan draven, maar twijfelde of dit wel kon, zo snel.. Op dat moment kreeg hij dus ook de kolder in de kop, en gaf me ineens een serie rodeo bokken! Echt kop tussen de benen, voor omhoog en dan een bok erachteraan.. Degene die les had riep/waarschuwede meteen de instructeur, want die zag het niet aankomen..Instructeur zei dat ik maar moest draven en op de hoefslag blijven, dan kon hij verder met de les.. Maar tijdens draven was is ook zo gek, dat ik uiteindelijk toch maar moest stappen, en na tien minuten (toen haar les was afgelopen) heeft hij mij nog geholpen (ik had dus geen les).

Maar ik was dus ook echt onder de indruk, want dit paard zou nooit gek doen? Maar ik was ook van te voren gewaarschuwd dat álle paarden fris waren van stal, dus niet zo gek dat deze dat dan ook was.. Ik stap donderdag weer op, als het goed is..

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 16:15

Een beetje huiverig om er weer op te stappen ben ik wel, dat geef ik toe.

Voorlopig mág ik er nog niet op, dokters advies. En lijkt me ook zeker niet overbodig om eerst goed te herstellen. Je kan er natuurlijk weer afvallen, dan kan ik mar beter eerst helemaal heel zijn zodat ik een eventuele klap weer aan kan.

Ik heb naast dit verzorgpaard ook nog manegeles en daar ben ik tot nu toe niet huiverig voor. Ken daar een hele slome brave lieverd op wie ik ook mijn springangst heb overwonnen, dus denk dat ik volgende maand, als ik weer mag rijden, eerst die even pak. Vertrouwen in het rijden an sich even terug krijgen.
Ondertussen de band versterken met mijn verzorgpaard, grondwerk doen, hem beter leren kennen.
En dan er weer op, ja, dat zal heus wel gebeuren.

Hij is welwillend en eerlijk, maar heeft wel sterk leiderschap nodig. Ik hoop dat ik hem dat kan bieden want ik ben gauw te lief. Ik wil lekker vriendjes zijn met een paard en flink veel kroelen en knuffelen, meer als een gelijke. En dat kan eigenlijk niet want ik zou de baas moeten zijn. Om dat te bereiken moet ik dus eerst een tijd duidelijk en consequent zijn en dat vind ik wel eens lastig.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:26

Ja, ik had begrepen dat je er voorlopig nog niet op mag ;) , ook niet zo handig als je nog niet veel ziet (gaat dat inmiddels beter?) En ik heb ook begrepen dat gekneusde ribben nog veel pijnlijker zijn dan gebroken, maar gelukkig geen ervaring hiermee..

Maar die tijd komt wel weer, dat je er weer lekker op kan stappen. Eerst maar eens op je vertrouwde manegepaardje, en als je verzorgpaard wat minder fris is, je zeker weet dat ie lekker heeft gelopen die week, dan pas weer een rondje erop.. Ik geloof er niks van dat jij een par giga bokken kan uitzitten, en er straks niet meer op gaat, en zo te lezen zal de eigenaar je ook heel goed kunnen helpen, de eerste keren dat je er weer opstapt.. (misschien kan je er even op nádat zij heeft gereden? is dat een mogelijkheid?)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 16:34

Hoi Marocje, dát is een goed idee van je zeg! Dank je, dat ga ik tzt zéker vragen, thanx :)
Verzorgpaardje kan écht lekker lopen. Ook al kende ik hem pas 3 weekjes. Juist de donderdag voor deze val reden we superfijn. Had echt het gevoel dat we samen bezig waren, was nageeflijk, op mij gericht, soepel, voorwaarts en toch afwachtend en licht op de hulpen. Dat wil ik eigenlijk best graag weer oppakken.

Gelukkig zie ik weer goed en de pijn wordt met de dag minder. Dat is wel fijn want dan kan ik tenminste in huis weer een beetje productief zijn. Niks doen word je ook gek van.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:40

Ja, dat kan ik mee heel goed voorstellen! Soms lijkt het zo heerlijk, even niks hoeven doen. Maar als je dan even niks kán doen, begint dat heel gauw te vervelen en ga je je juist rusteloos voelen..