Zo verloopt voertijd bij mij.......... lopend buffet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:34

Haha leuk! Ze kunnen lekker rustig eten zo!

Sil zou het denk ik niet zo fijn vinden, die kijkt graag na een hapje even om zich heen of raakt mij graag even met zijn neusje aan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:35

Hihi,handig zeg :D
'Jeeeej nog minder moeite :D '

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:35

Oh dit deden wij heel lang, tot het nu niet meer nodig is aangezien we er nog maar 2 hebben en we die ieder apart zetten. Maar een aantal jaar terug met 7 paarden was dit de perfecte oplossing, ook tegen overdreven knoeien met eten is dit heel handig :j

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:36

Super oplossing. :)

Zie veel foto's van vroeger, waar de paarden dus met zakken omliepen. Zo werd er ook vroeger gevoerd.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:37

Whahahhaha geweldig! :D
Hoe heb je ze dat aangeleerd?

Ook handig met het oog op rondvliegende emmers....

Siepie

Re: Zo verloopt voertijd bij mij.......... lopend buffet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:39

Haha geweldig _O-

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 22:40

tamary schreef:
Leuk, nog iemand zo practisch. Hier hetzelfde, incl. drinken met emmer om. Ik ben er trouwens mee begonnen omdat ik bij mijn 1e niet aan de oren mocht zitten en dat een beetje zat was.

Dat drinken met emmer ook ja?? De eerste keer dat die Welsh dat deed wist ik niet wat ik zag, lachte me helemaal kapot :') En beestje keek echt zo van 'ja dus?! ik wil drinken ja!'. _O-

xXLianneXx schreef:
haha super handig!
ik ken het wel als voerzak die om het hoofd wordt gehangen maar een voeremmer kan natuurlijk ook :D

Die zakken kwam ik idd laatst ook tegen. Zoals deze bijvoorbeeld:
Afbeelding

Maar met een emmer gaat 't net zo handig vind ik :j

Anoli schreef:
Oh dit deden wij heel lang, tot het nu niet meer nodig is aangezien we er nog maar 2 hebben en we die ieder apart zetten. Maar een aantal jaar terug met 7 paarden was dit de perfecte oplossing, ook tegen overdreven knoeien met eten is dit heel handig :j

Klopt, hou ook niet van dat geknoei. Als ik nou aparte stallen zou hebben dan kan je ze leren dat ze ieders hun eigen stal in moeten lopen als ze gevoerd worden (zoals een vriendin van mij doet), maar ik heb maar 1 stal en ik heb ook geen zin om ze allemaal vast te gaan zetten of apart zetten.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:44

Haha geweldig. Doe het hier ook regelmatig bij het lijnzaad voeren, vooral mijn pony eet het dan half op (rest tuft ze uit), en op deze manier kan ze lekker heen en weer banjeren en boos doen maar moet ze het uiteindelijk toch opeten.. Laat haar zo een half uur staan tot ze het op heeft _O- Ondertussen uitmesten etc. Ideaal!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:45

:') Geniaal _/-\o_

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:46

Wauw wat een geweldig idee....... :Y) .........dit ga ik zeker onthouden, en je hebt er een leuk filmpje van gemaakt..... :=

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:47

Hahahaha! geweldig gewoon ! xD

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:48

oh dit is echt geniaal hahahaha geweldig verzonnen ..
Ik herken het vechten om voerbakken heb 3 minis staan en sta idd ook als politie agent haha

denk dat ik dit ook eens ga proberen . :Y)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:50

Wij hebben idd ook een poosje de zakken gehad. Wat een drama... De 1 na de ander ging stuk. Nu hebben wij maar een paar Wildkamp emmers omgebouwd tot voeremmers IDEAAL!!!

Leuk filmpje hihi

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 22:52

justdiesel schreef:
Whahahhaha geweldig! :D
Hoe heb je ze dat aangeleerd?

Ook handig met het oog op rondvliegende emmers....

Gewoon 1 voor 1 even de tijd er voor nemen. Eerst als ze aan het eten zijn emmer paar keer optillen en onder hun neus houden, dan voorzichtig touwtje over de oren doen terwijl ze al aan het eten zijn en dan loslaten. Eerste keer dat ze dan hun hoofd optillen en emmer gaat mee vinden ze 't soms wat raar, maar omdat ze vaak zo druk zijn met dat eten, valt dat meestal wel heel erg mee.

En touwtjes heb ik op maat gemaakt, dus toen hebben ze de (lege) emmers ook al een keer voorzichtig losjes omgehad (met touwtje los in m'n handen).

Ben er in het begin dan ook echt dicht bij in de buurt gebleven, 'voor het geval dat'. Als ze leeg zijn dan nam ik de emmers af en kregen ze meteen een snoepje. Nu komen ze hem vaak weer inleveren als'ie leeg is, of ze gaan echt zo staan kijken van ' :roll: >;) kom je nog ik heb het OP, ja!'.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:58

het ging wat raar? ben bang dat mijne met emmer en al dwars door de draden gaat de 1e x...maar echt een hele goede oplossing! (als ze er niet bang voor zijn)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 23:10

@ Zusjacobs: Ja dan is het helemaal handig ja :') 'netjes je bordje (emmertje) leeg eten!'.

Kimberley_ schreef:
Wij hebben idd ook een poosje de zakken gehad. Wat een drama... De 1 na de ander ging stuk. Nu hebben wij maar een paar Wildkamp emmers omgebouwd tot voeremmers IDEAAL!!!

Leuk filmpje hihi

Oké, die vallen dus erg tegen? Ja weet niet, heb er nog wel naar gekeken, voordeel is dat ze flexibel zijn. Maar bij mij ging het met emmers ook prima, dus vond het onzin om van die zakken aan te schaffen. Ik wil nog wel even een keer met witte verf de namen aan de voorkant op de emmers verven. Dan is het ook handig als iemand anders, of m'n ouders of broertje evt. moeten voeren. De één krijgt nl. meer of minder dan de ander, en heb ook verschillend voer.

Amalarab schreef:
het ging wat raar? ben bang dat mijne met emmer en al dwars door de draden gaat de 1e x...maar echt een hele goede oplossing! (als ze er niet bang voor zijn)

Wat ging raar???

Tsja, is ook beetje inschatten en kennen van je eigen paard. je zou ze evt. ook aan een touwtje kunnen vasthouden en dan voorzichtig tijdens het eten de emmer omdoen en meteen weer af doen. Zo heb ik dat bij de Welsh ook een beetje aangepakt. En mochten ze hier wat in paniek raken is een rustig 'hoooooh maar rustig maar!' van mij meestal al voldoende om ze weer te kalmeren.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:01

Dat is nog eens een goede oplossing! Ik heb er hier eentje met voernijd, dus wordt nu altijd apart gezet. Dit zou nog niet eens zo'n slecht idee zijn :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:13

geweldig! dat ga ik ook gebruiken. Mijn haf krijgt namelijk magnesium en lijnzaadolie door haar voer, de rest krijgt niks (behalve dus hooi bovenop 24/7 weide)... heeft eigenlijk ook niks nodig. De rest is trouwens een pony en 2 schapen en paardenbrokken zijn ook gewoon óntzettend slecht (giftig!) voor schapen en als ze hier teveel van krijgen kunnen ze dood gaan.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 07:05

Geweldig!

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 07:07

grappig en handig

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:38

Ziet er wel erg handig uit ja! Maar dan moet de emmer niet te groot zijn.. ik heb een schraper en ben veel te bang dat hij zn voet in de emmer zet en dan ben je wel verder van huis.... ;)
Maar een smaller emmertje en een goede oefening vooraf maken dit wel tot een ideale oplossing!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:48

Handig idd! maar ken je die speciale voerzakken niet dan? ik heb zo gauw geen foto van mijn eigen maar voor mijn pony had ik ook zo'n zak, die was al enkele tientallenjaren oud, echt ideaal! Kreeg hij vooral wortels in, had je niet overal alles oranje ;)
Dit is misschien ook wat veiliger dan een emmer, en zit wat lekkerder met zo'n band. Maar zoiets is ideaal om te voeren inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Ilsemarie op 31-01-12 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nelleke1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:49

Hoe zet jij die vast met een strotouw of elastiek of ? Ik heb namelijk een haflinger die het de 2 andere ponys het leven zuur maakt zodra er eten aan komt dus vind dit wel een super oplossing!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:49

diezelfde zak is al genoemd hier in dit topic }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:52

_O- dat liedje erbij ook :D