Paard vs. Auto

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Re: Paard vs. Auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:03

Esther: gelukkig maar :D fijn dat mensen er nog (een beetje) om kunnen lachen.. ik had ook nooit durfen dromen dat mijn knol een auto zou eten :P

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:04

eind goed al goed ,, wijze les voor alle partijen en ik zou inderdaad wel een bordje ophangen dan kunnen ze je nooit meer aansprakelijk stellen en heb jij je aan je plicht voldaan , dan heb je nog een extra stok achter de deur , als hij het nu daar op gooit kan hij nog in beroep gaan dus een waarschuwing is dan niet overbodig :)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:09

Wat een verhaal wel een wijze les voor de man, die parkeerd voortaan altijd zijn auto op een voor dat doel aangewezen plek (om het netjes te omschrijven)

De verzekering zal het nu denk ik zetten op verkeerd geparkeerd staan. Zeker als er een parkeeplaats in de buurt is. Hopelijk heb je dadelijk niet weer een boze man aan de lijn

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:10

:')

Ik zou mn auto (niet dat ik een auto heb, maaktnietuit) ook niet vlak bij een stel koeien in de wei neerzetten. En dan heb ik geen bal verstand van koeien (ja, er komt melk uit, toch?) maar je kan toch wel een béétje logisch nadenken? Stel dat ze schrikken en door de omheining denderen, weet ik veel. Dan is het best oliebol als je auto in de weg staat. :')

En ik vind het al helemaal niet de 'schuld' van TS, ze is niet nalatig geweest oid, ze had hier niets aan kunnen doen. Balen voor die man, maar zn verzekering zal het vast wel vergoeden.

Lisa_Djoez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:11

Ik vind ook dat je je auto beter niet kunt parkeren naast een weiland met welke dieren dan ook.
Dieren zijn immers nieuwsgierig van aard...
En ja, je zou bordjes op kunnen hangen met 'Mijn paard eet auto's', maar of ze dat zullen geloven :+

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:14

Lisa_Djoez schreef:
Ik vind ook dat je je auto beter niet kunt parkeren naast een weiland met welke dieren dan ook.
Dieren zijn immers nieuwsgierig van aard...
En ja, je zou bordjes op kunnen hangen met 'Mijn paard eet auto's', maar of ze dat zullen geloven :+

:') 'Mijn paard eet alles wat paarden normaal niet eten. Be warned.'

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:16

je hebt speciale bordjes hiervoor ,, staan ook wetboek artikel nrs op , zodat ze je niks kunnen maken , dit soort bordjes hadden wij ook op vorige stal , is heel handig en dan kunnen ze jou nooit ergens op pakken :)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:16

Liesje1611 schreef:
:')

Ik zou mn auto (niet dat ik een auto heb, maaktnietuit) ook niet vlak bij een stel koeien in de wei neerzetten. En dan heb ik geen bal verstand van koeien (ja, er komt melk uit, toch?) maar je kan toch wel een béétje logisch nadenken? Stel dat ze schrikken en door de omheining denderen, weet ik veel. Dan is het best oliebol als je auto in de weg staat. :')

En ik vind het al helemaal niet de 'schuld' van TS, ze is niet nalatig geweest oid, ze had hier niets aan kunnen doen. Balen voor die man, maar zn verzekering zal het vast wel vergoeden.

_/-\o_

Dat vind ik dus ook.. Er komen daar (omdat het dus ook ín het bos is) zelden mensen die er niets te zoeken hebben, er staat bij begin van het doorgaande pad dat het gaat om een privé terrein gaat (dit om zondagse wandelaars aan te geven dat het een doorgang is en ze dus niet de auto mogen parkeren)
Alle buurmensen (4 gezinnen in totaal) weten dat de paarden er staan en houden er rekening mee.. ook hun bezoek wordt (normaal gesproken dus) erop gewezen..
En daarbij heeft mijn paard nooit eerder gebeten (geen mensen/kinden of objecten :+) dus vind ik het ook niet logisch dat mij wordt verweten dat ik geen : " pas op hier staat een dier en die kan bijten" bordje op dien te hangen..

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:17

Liesje1611 schreef:
Lisa_Djoez schreef:

:') 'Mijn paard eet alles wat paarden normaal niet eten. Be warned.'

_O- :=

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:17

Haha ik zie het al voor me zo'n bordje: gelieve geen auto's te parkeren naast het weiland, uw auto zou verdwenen kunnen zijn.
Komaan, een auto zet je op een parkeerplaats, dat is toch niet zo moeilijk. Om hem nu net naast een paardenwei te gaan zetten. Oke je verwacht echt niet dat zo iets gebeurd, zowel eigenaar van auto als van paard, dus waarom zou paarden eigenaar dan moeten betalen? Het is niet zo dat je je paard bij elke beweging in de hand hebt :+ moest hij nu nog zijn uitgebroken en de auto aan flarden hebben geschopt, maar dat ding rijd nog perfect nu.

Met dat klusje in dat huis zal hij het wel kunnen betalen denk ik.

Maar moet echt hilarisch zijn geweest, je houdt het niet voor mogelijk :p

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:18

Ja ik zou inderdaad bordjes ophangen. Maar wat zet je erop? Pas op ik geef mijn pony te weinig eten dus hij vreet autolak? :+
Maar wat een }:0 zeg inderdaad := Voor hetzelfde geld had paard uitgehaald met zijn been, ook al weet je niks van paarden ga je toch niet je auto vlak langs een weiland stallen.. Je moet wel echt een knurft eerste klas zijn om te denken dat dieren snappen dat ze daar niet aan mogen komen, neenee foei :n

Wel stoer van die verzekeringsagent haha :D

Edit: is het een Shetlander? misschien moet je er dan ook maar iets bij zetten over het Shetlander-kruiwagen-omgooi topic.. Want zo'n auto is natuurlijk een veel grotere uitdaging dan zo'n l*llig kruiwagentje :=

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:21

Ja die man van de verzekering vond ik echt helemaal top.. in zn pak met regenlaarzen ze de wei op.. Heeft zelfs zijn appel gedeelt met mijn paard en zei: Ja hebt altijd honger he vriend?.. _O- :+ Ik heb er hartelijk om gelachen met hem.. Na 10 min wist hij ook genoeg en zijn conclusie was al: zoooveel ruimte om te parkeren en dan toch strak langs het weiland.. das nie handig..

Edit: nee het is geen Shet haha.. een kwpn kruising van 1.72 (anders had ie toch niet bij het dak gekund! :+ )
Laatst bijgewerkt door Rchell op 23-01-12 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:21

we verwijten jou niks ,, t is een tip voor je zodat je jezelf een hoop gezeur kan besparen met verzekring enzo , en niet zo zeer omdat jou paardje nou toevallig gek is op dikke autos hihi ,, maar gewoon in t algemeen dat er paarden of vee staat en dat jij niet aansprakelijk bent voor dat gene wat jou beestjes aanrichten of beschadigen van andere .... ik vind het opzich een super domme actie van die man dat hij zn auto daar neer zet ,,,

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:23

Babbel: dank je, Geloof me dat ik die tip van harte aanneem.. als het kon liet ik het op mn paard zn kont (of bovenlip) tatooëren "baasje is niet aansprakelijk als ik het sloop" :P

Edit: ik ben ook weg van deze plek hoor, vlak na dit incident vertrokken, was al de planning hoor, niet a.g.v. dit incident
Laatst bijgewerkt door Rchell op 23-01-12 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:24

Ik moest wel lachen om je "eekhoorn", maar om heel eerlijk te zijn: ik zet mijn auto ook best vaak langs de buitenbak bij de manege als er paarden los in staan. Heb er nooit bij stil gestaan dat er ooit een aan mijn auto zou kunnen gaan knabbelen.
Maar nu ik dit gelezen heb, zet ik mijn auto toch liever ergens anders :D

Ik denk dat de verzekering je reden gewoon heeft aangenomen om maar niets te hoeven uitkeren.
In principe ben ik van mening: jouw paard, jouw verantwoording. Al heb je zo'n goede dubbele omheining, blijkbaar niet goed genoeg om je reus tegen te houden als hij over de draad wil neuzen.

Zo heb ik ook een schadegeval gehad waar we 1 jaar op ons geld hebben moeten wachten, omdat de verzekering het maar niet ermee eens was. Een koe was door het dak van de paardenstal gevallen...jaa echt waar :D . Wij wonen in het heuvelland en de schuur lag aan de achterzijde in de grond, waardoor het dak daar op ca. 1.20m begon. Een uitgebroken koe sprong in paniek bij de buren de wei in en vervolgens rende ze door naar boven en sprong toen op het dak van onze schuur en ...zakte erdoor heen.
Groot gat in het dak, asbeststukjes in mijn stro, grote rommel in elk geval.
Deel van dak moest vervangen, maar omdat het een oude schuur was, wilde men niet de nieuwwaarde van de platen vervangen }:0 . Dat zou nl. waardevermeerdering van het dak betekenen :') ...20m2 op een dak van 600m2 :') .
Tweedehands waren echter geen platen met die ouderwetse golf uit te halen (alleen asbesthoudende...maar dat mag niet meer he), dus er moest wel nieuw gekocht worden. Dat heeft echt een jaar geduurd eer we daar uit waren.....geweldig die verzekeringen...als ze maar niets hoeven uit te keren....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:26

RGBrink schreef:
Babbel: dank je, Geloof me dat ik die tip van harte aanneem.. als het kon liet ik het op mn paard zn kont (of bovenlip) tatooëren "baasje is niet aansprakelijk als ik het sloop" :P

Edit: ik ben ook weg van deze plek hoor, vlak na dit incident vertrokken, was al de planning hoor, niet a.g.v. dit incident

:j goed plan!!!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:28

RGBrink schreef:

Hahahah is weer eens wat anders dan die figuren scheren!

_babbel_

RGBrink schreef:

hahahaha zou wel wat wezen he om je paardje met een waarschuwing op zn kont te laten lopen haha ,, ik snap je punt hoor :)

mylittlejoy

Oei, wat een verhaal! Ik zou alleen wel even goed oppassen. Want dat jouw verzekering niet uitkeert, betekent niet dat je niet aansprakelijk bent. Uiteindelijk blijft het jouw paard die het gedaan heeft en ben jij aansprakelijk voor wat jouw dier aanricht.

Dan komen de vragen of ze kunnen bewijzen dat het jouw paard is geweest, of ze zelf ook gedeeltelijk aansprakelijk is omdat ze zo raar geparkeerd heeft e.d. Al met al zou het nog best eens een staartje kunnen krijgen. Het zou ook nog best wel eens kunnen dat ze een advocaat in de arm neemt om de schade op jou te verhalen en dan mag je het inderdaad (als dan vast komt te staan dat jij aansprakelijk bent) zelf ophoesten.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:29

@ suuzepuus: Hoe krijg je héél bokt over je heen?! Laat je knol tatooëren :p hehehee.. zullen we dat toch maar even niet doen ? ;) Misschien kan het op zn deken/halster laten borduren? :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:30

Met witte verf op zijn lijf schilderen!!! staat m vast leuk!!

_babbel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:30

op zn deken is wel een goeie ,, van die lekkere grote letters lol !!!!!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:31

Stond je paard eigenlijk met anderen in de wei?
Laat ze maar bewijzen dat het JOUW paard was! Wat willen ze gaan doen, de autolak tussen zn tanden vandaan krabben? :')

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:31

mylittlejoy schreef:
Oei, wat een verhaal! Ik zou alleen wel even goed oppassen. Want dat jouw verzekering niet uitkeert, betekent niet dat je niet aansprakelijk bent. Uiteindelijk blijft het jouw paard die het gedaan heeft en ben jij aansprakelijk voor wat jouw dier aanricht.

Dan komen de vragen of ze kunnen bewijzen dat het jouw paard is geweest, of ze zelf ook gedeeltelijk aansprakelijk is omdat ze zo raar geparkeerd heeft e.d. Al met al zou het nog best eens een staartje kunnen krijgen. Het zou ook nog best wel eens kunnen dat ze een advocaat in de arm neemt om de schade op jou te verhalen en dan mag je het inderdaad (als dan vast komt te staan dat jij aansprakelijk bent) zelf ophoesten.

Heb je gelijk in hoor :) maarre dan zeg ik.. Prima.. ik wens ze succes met dat te bewijzen.. Ten eerste stonden er meerdere paarden en ten tweede heeft Niemand het daadwerkelijk gezien.. denk niet dat ze voor dat geld een rechtzaak gaan starten, want ik ga er vanuit dat de auto ook gewoon all risk is verzekerd (kan me niet voorstellen dat het niet zo is ;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:32

Liesje1611 schreef:
Stond je paard eigenlijk met anderen in de wei?
Laat ze maar bewijzen dat het JOUW paard was! Wat willen ze gaan doen, de autolak tussen zn tanden vandaan krabben? :')

Haha, zie het helemaal á la CSI voor me, compleet met DNA onderzoek op de auto! :+