Voor het eerst in jaren weer te paard.. Met AF Antha

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Voor het eerst in jaren weer te paard.. Met AF Antha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:28

Ik sta zeker wel open voor tips en commentaar, maar als meerdere bewezen deskundigen op basis van deze foto's in twijfel worden getrokken zegt dat voor mij veel over de kwaliteit van de opmerkingen.
Daarnaast heb ik ze niet op bokt gezet om tips en commentaar te krijgen, maar leek het me leuk mijn eerste rij-ervaring na al die jaren even te delen. Dat je tips/commentaar krijgt is meestal op bokt ;) Ik sta beslist open voor aanvullende opmerkingen, maar nogmaals, degenen die professioneel bij Antha betrokken zijn verstaan hun vak príma, dat hoeft niet in twijfel te worden getrokken. Zelfde geldt overigens voor haar eigenaresse.

Bovendien beweer ik niet dat álle opmerkingen de prullenbak in gaan, maar helaas de meeste wel...

Sodeletuut; bedankt voor die aanvulling, snap ik ook waar die opmerking vandaan kwam :) Heerlijk toch, lekker neusje over de grond, goed voor die rug! Antha heeft inderdaad veel moeite met de balans...

Heb net overigens nog even heel goed gekeken hoe ze aan de longe liep (nu aan halstertje en zonder bijzets, eigenaresse was vrij beroerd dus effe makkelijk gedaan), en das niks anders dan op de meeste foto's hoor. Koppie gaat nog niet over de grond, maar ze loopt zeker niet beroerd, kijkt gewoon lekker een beetje om zich heen zonder haar rug al te veel weg te drukken. Ze loopt fijn ruim, wel wat stijf en veel moeite met buigen.

dr_scarlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:00

Ik heb Antha nu een paar keer van dichtbij meegemaakt en zal niet zeggen dat ik het een geweldig paard vind.
Volgens mij heeft ze iets tegen mannen en doet daarom shagerijnig tegen mij.
Ik houd niet van shagerijinge paarden. :D
Echter wat hier staat komt me toch wel wat overdreven voor.
Hoe kunnen jullie op vier (slechte) foto's beoordelen hoe een paard gereden word, zijn jullie helderziend of zo.
Op andere plaatsen is door de moderator al een aantal keren opgemerkt dat er geen namen en adressen van mensen worden door gegeven, waarom vraag je er dan naar?

Antha, heeft lange tijd niet de beste verzorging gehad en knapt nu zienderogen op nu ze op deze stal staat.
Kennelijk doen ze het dus niet zo erg verkeerd.
Dat een paard wat lang niet gereden is moeite heeft met bewegen met een ruiter op z'n/haar rug kan ik begrijpen.
Ze zal ongetwijfeld regelmatig spierpijn hebben.
Echter da's een normaal verschijnsel als je weer aan het sporten moet.
Haar achterhand heeft nog minimaal een halfjaar training nodig om weer in model en op kracht te komen.
Ik vindt dat de meiden met veel inzet en geduld een paard van de slager hebben gered.
Als dit nog een paar maand was doorgegaan was het een onmogelijke taak geweest dit paard te redden.

Ik zal de volgende keer mijn tas met snoepjes meenemen, daar vallen alle vrouwtjes voor.
Ze eten dan uit mijn hand. *D

PS oordeel maar veroordeel niet

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:43

@ ts ik heb behoorlijk wat moeite met jouw reacties overal op.
Je neemt niks aan en alle reacties die hier geplaatst worden zijn volgens jou niet waar.
Volgens mij heeft iedereen die hier reageerd het beste met jou en je paard voor en wilt iedereen je bruikbare tips geven..

Misschien moet je er eerst voor zorgen dat ze wat beter op conditie is en wat meer in der bespiering zit.. Waarschijnlijk voelt ze zich dan ook wat prettiger met een zadeltje op en kan je dan al veel beter naar de onspanning rijden. Want wat ik nu vooral zie is een paard die ze rug volledig weg drukt en dat ziet er niet fijn uit.

Ook vraag ik me idd af of er echt wel op een juiste manier en door de juiste persoon naar je zadel gekeken is want ik kan me niet voorstellen dat je paard hem heel fijn vind..

Nogmaals ik hoop echt dat je wat met de tips gaat doen die hier op bokt aan je zijn gegeven en misschien moet je ook eens gewoon zeggen oke misschien hebben jullie gelijk je kan het altijd eens op een andere manier proberen misschien bevalt het je wel..

Succes!! +:)+

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:01

Ik vind de reacties erg meevallen, we willen je enkel helpen. Sommige hadden mischien beter wat anders verwoord kunnen worden, maar daar is nu niks meer aan te doen.

Wat we je duidelijk proberen te maken: Je kan beter eerst zelf weer wat rij ervaring opdoen, als je dat hebt: dan kun je beter beginnen met je paard. Laat je paard eerst door een meer ervaren iemand doorrijden.

Problemen met de rug e.d. zijn uitgesloten?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:50

Vind het eerlijk gezegd ook nogal overkomen of TS "nergens op zit te wachten" en alles onder deskundige begeleiding helemaal voor elkaar heeft.
Dan vraag ik me af op wat voor soort adviezen iemand eigenlijk nog zit te wachten, als je over iedere post in de verdediging schiet.
Ik heb in mjn welgemeende advies-post dacht ik niets verkeerds gezegd, ook hoef ik voor dit vrijblijvende advies de achtergrond van het paard zelf echt niet te kennen.

Ik zie wat ik zie, en moet ook maar af gaan op wat mij wordt voorgeschoteld qua foto's en verhaal.

Jammer dat TS ook nergens direct in gaat op mijn of andermans post over diverse verschillende bijrijdsters.
Lijkt me namelijke MEDE ook nogal wel een verschil uitmaken.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:52

Ik ben het volledig eens met de 3 bovenstaanden.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:31

Jammer dat de foto's wat aan de donkere kant zijn. Het is met een slechte camera ook lastig om de momenten goed vast te leggen. Ze komen vaak meer nadelig uit.

Persoonlijk denk ik dat het wel iets meevalt met dat het paardje en dat het er zo'n last van zou hebben. Er zijn veel arabieren die deze houding aannemen bij het rijden. Natuurlijk is het de bedoeling dat ze lekker over de rug gaat lopen maar inderdaad gebeurd dat meestal niet bij de eerste keer opstappen na lange tijd niet rijden. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
In ieder geval wel hartstikke goed dat je het zadel etc hebt laten controleren.

Wat betreft zadel ed laat ik me er verder niet over uit want ik vind dat niet echt te beoordelen met zulke donkere foto's. Inderdaad alleen de indruk dat het iewat naar voren ligt.

Het is hartstikke leuk dat jullie samen weer lekker begonnen zijn met rijden en zolang de merrie en jij er beiden plezier in hebben moet het goedkomen. Het kan namelijk alleen maar beter worden straks. In ieder geval veel succes gewenst de komende tijd met haar!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 00:20

Ashen, bedankt :) Je hebt kennelijk als een van de weinigen begrepen hoe het in elkaar steekt :+

Verder..
Heb zojuist de foto's verwijderd, want ben er een beetje klaar mee. Ik begríjp dat het de bedoeling is om te helpen, maar de meeste ''tips'' bestaan uit het in twijfel trekken van de kundigheid van diverse bewezen professionals.
Nee, ik ga niet zeggen ''jullie hebben gelijk'', als ik die mening niet ben toegedaan. En daarbij; heb ik niet aangegeven te zullen letten op de plaats van het zadel?

Over de meerdere bijrijdsters; ieder zn meug. Deze merrie is eerder bereden en kent het klappen van de zweep. Ze is uit conditie en stijf, maar het is geen onbevestigde 4-jarige. Beide bijrijdsters hebben een soortgelijke rijstijl en aanpak en hebben van dezelfde persoon les. Ben het er mee eens dat in veel gevallen het wijs is om het bij één ruiter te houden gedurende een bepaalde periode.

Als ik zeg dat er door een kundige zadelmaker naar het zadel is gekeken, dan is dat zo. Punt. Hoeft niemand verder over te twijfelen, hoef ik verder ook geen opmerkingen of commentaar over.
Ik sta open voor tips, maar inderdaad; er is ruim voldoende kundige begeleiding aanwezig en deze hoeft niet in twijfel te worden getrokken. Bovendien heb ik dit topic niet geopend om tips te krijgen, maar wilde ik mijn enthousiasme graag delen. Doe ik dus ook geen tweede keer.

Ik schiet in de verdediging omdat er wordt doorgehamerd over punten waarop wordt gelet door professionals. 1x, prima. Leg ik het uit. Maar het is niet nodig dat daarover doorgezeurd blijft worden.

Verder ga ik hier niet meer reageren. Was de eerste en laatste keer dat ik hier rijfoto's heb geplaatst. Níet omdat er goed bedoelde tips worden gegeven, maar omdat ik sterk het gevoel heb dat men zijn gelijk wil halen en lukt dat niet, zijn de pro's gewoon onkundig. Daar heb ik geen zin in en vind ik ook ontzettend onnodig. Wellicht ben ik te snel in de verdediging geschoten en heb ik daarmee bijgedragen aan de toonzetting in dit topic, then so be it, mijn excuses daarvoor. En verder ben ik er simpelweg klaar mee.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:33

ik zie geen foto's meer?
jammer TS dat je na de tips en het advies waar jij het niet mee eens bent gelijk de foto's verwijderd heb.

ik heb getemt :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:15

Ik zie de foto's nog wel hoor ;) ligt denk ik aan je internet.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:24

Ik zie ook geen foto's meer want de TS geeft aan dat ze verwijderd zijn ;)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:30

Wat vreemd, ik kan ze nog steeds zien :=

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:32

Hier ook geen foto's

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:30

Aangezien de foto's verwijderd zijn, hier een slotje.

s6801881, dat jij de foto's nog kunt zien komt waarschijnlijk doordat je browser de foto's heeft 'onthouden' :)