Vyolita voor het eerst onder het zadel op Bokt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ozzie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:36

Super gave foto's. Echt zo top om je lekker met Vyool aan het werk te zien. Zo moet het inderdaad. Lekker blijven rijden, plezier hebben, genieten en dan komen de punten op de wedstrijden vanzelf. Je mag trots op jezelf en Vyool zijn!!!!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:03

Jaaaaa eindelijk weer lekker aan het werk samen :) goed en leuk om te zien! Ga lekker zo door en blijf vooral genieten!!

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 03:56

Agossie schreef:
nobbie91 schreef:
Ik vind het er supergoed uit zien voor de eerste keer onder het zadel. Paard lijkt ontspannen te lopen en ik vind je houding ook best wel netjes! Je hebt het zelf al aangegeven, maar blijf goed op je handen letten en probeer die netjes bij elkaar boven de schoft te dragen. Veel succes als je gaat starten! Volgens mij gaat dat wel goedkomen :)

Sorry! Ze is al vanaf haar 4e onder het zadel, maar dit staat voor het eerst op Bokt... We zijn eigenlijk pas wat serieuzer aan het trainen. Ik sta nu bijna een maand op de nieuwe stal en heb nu al vaker gereden dan in het afgelopen jaar bij mijn vorige stal...

Dank je voor de tips. Ik probeer inderdaad op mijn handen te letten en betrap mijzelf er soms op dat ik het weer niet goed doe. Ook trek ik mijn knieën wel eens op, daar moet ik ook op letten.

Oh ik denk dat ik sorry moet zeggen, te snel gelezen denk ik :o het zag er ook wel errrg goed uit als het voor de eerste keer was, haha. Maar lekker zo doorgaan zou ik zeggen :j

Nefertarie

Re: Vyolita voor het eerst onder het zadel op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:39

Mooie foto's van een mooi paard!
Ziet er goed uit en ik zie dat S_en_Z je helpt! Dan moet het vast helemaal goed komen.

Zou leuk zijn, als je met je leuke paard ook komt in April bij de broertjes/zusjes dag!
Dan kunnen we jullie in het echt bewonderen!

Succes met rijden verder.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:40

mooie foto`s , en leuk paard. misschien tot in april dat we je paard in het echt zien

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 11:42

Als ik vervoer kan regelen, ga ik het zeker proberen! Ik word steeds zekerder en het gaat steeds beter, dus ik ben heel hoopvol dat het gaat lukken!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:47

Ik denk dat het helemaal goed gaat komen. Je lijkt helemaal niet onzeker vanaf de foto's!
Nou is dit natuurlijk lekker "thuis", maar als ze zo rijd op locatie, dan gaat het vast lukken om te komen.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:58

@ agossie: jij rijd toch ook mee met de mac rider cup?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 12:09

Het is wel de bedoeling, maar ik hoop dat mijn werk het toelaat. Ik heb dan precies een hele drukke week en ben bang dat ik die vrijdag niet eerder weg kan. Ik ga het wel proberen, want het lijkt me echt heel leuk!

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:18

Hihi wat zien jullie er goed uit samen! Ook verhuist zie ik :)

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:09

Wat een leuk en sympatiek paard! Fijn dat je nu de mogelijkheden hebt om lekker door te blijven rijden :)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:32

Mooi leuk paard!
Rijtechnisch zie ik je eigenlijk liever zo een pietsie naar voren zitten zoals op enkele foto's dan een pietsie naar achteren zoals op andere foto's, onthou, je kunt pas echt lekker en goed zitten op een paard dat echt lekker loopt en goed los is, dat duurt vaak jaren, dus je bent al op de goede weg.
Wel zou ik liever zien dat je je binnenhand meer ontspant in de wendingen,voltes etc, dan zal dat zwakkere rechtachterbeen er ook mooier ondertreden dan zo helemaal naar binnen toe.(althans, ik heb de indruk dat het linkerachterbeen sterker is, en stijver, en dus minder ver naar binnen ondertreedt.Je kunt rechtsom voltes openen en sluiten in stap en draf om dit gelijker te krijgen,en probeer haar voorlopig nog wat losser te laten van voren, dan heb je misschien je zweep en sporen binnenkort niet meer nodig, ze trekt zo nu en dan een mondje om te openen.
Edit: op foto 6 zit je bijna perfect, keertje diep uitademen en je linkerhand ietsjes naar voren, en je had van mij een 9 gehad :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:45

Dank je Freeride! Leuk om iemand echt kritisch te zien kijken, zonder ook maar ergens af te kraken. :j _/-\o_
Goeie tips ook. Inderdaad moet ik mijn binnenhand meer ontspannen. Daar hamert S_en_Z ook op als ze me ziet rijden. :D

Dat van dat linkerachterbeen had ik niet aan gedacht! Ik weet dat ze rechtachter niet iets minder sterk is dus probeer daar iets extra aandacht aan te geven, zonder de andere kant te vergeten.

Afgelopen zondag weer lekker buiten gereden en inderdaad mijn uiterste best gedaan haar voor losser te laten en meer op mijn zit en been te rijden en ik heb mijn spoor amper nodig gehad. :j Het waaide erg hard, maar ze bleef netjes bij me, zonder hangerig te worden en gewoon lekker voorwaarts. We gaan dus vooruit!

Ik zal S_en_Z vaker vragen om foto's te maken dan kan ik zelf ook zien hoe ik vorder. Ik vind het bijzonder leuk om de kenners er over te horen en ik leer er zo ontzettend veel van!

Dank allemaal!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:31

He, wat een leuke foto's!!
En jij je maar druk maken voor deelname aan de macrider cup, wat een onzin!
Jij gaat daar niet misstaan hoor.
Ziet er netjes uit, commentaar wat er te geven was is allang gegeven,
dus houdt ik het hierbij.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 23:22

Dank je wel!! :D

tja, vandaag weer voor het eerst les gehad en er is wel degelijk heel veel waar we samen aan moeten werken.
Het was overigens bijzonder leuk te ervaren dat Vyool wel heel werkwillig aan het worden is. Ze was ècht helemaal moe! Geen zweep of sporen (nou ja, niet overdreven) nodig gehad! Ze heeft het heel goed gedaan. Heerlijk weer, les!!