Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:39

Dat ze zomaar over je erf gaan wandelen..

moeten ze zich eerst niet even melden..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:39

Jaren geleden zijn ze ook bij mij geweest. Mensen uit de trein hadden gebeld over een zielug paard wat in de modder stond. Nou mijn paard had toen een schuilstal en een uitloop(waarvan helft zand(toen wat modder)en stenen. Dus ook nog plek om echt droog te staan.
Hij kreeg toen gewoon zijn voer etc, maar het was wel echt zielug!Pffff......
Dat vonden ze blijkbaar zieliger dan al die paarden die 24/7 binnen staan....

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:40

Wat vreemd!
Kun je ze niet in (kleine) groepjes in de bak doen? of heb je die niet?

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:40

Wat belachelijk..
Het is heel goed dat er nu een dierenpolitie is, maar ik vind nu al dat ze beginnen te overdrijven.
Er zijn zo veel dingen die ze niet goed vinden, want als je de hele dag je paarden op stal heb staan dan krijg je ze evengoed weer op je dak dat paarden niet binnen mogen.

Maar ik geef je groot gelijk om ze buiten te zetten, die van mij gaan ook een aantal uur per dag op de wei om even de benen te strekken. De rest van de dag staan die van mij op verharde plein, is dat geen mogelijkheid voor je? om een stuk pad af te hekken en dat ze daar op kunnen staan?

Maar ik zoiezo een klacht indienen.

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 19:41

Ik heb geen foto's van nu die moet ik dan eerst maken ik heb alleen foto's van droge paddocks

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:42

Btje gek, dan moet op elke stal,pension, manage etc de paarden naar binnen want de weilanden en paddocks zijn nu gewoon modderig met dit weer! Vind het natuurlijk wel wat anders als je paarden tot hun middel in de modder staan maar neem aan dat dat bij jou niet het geval is.

Als ik heel eerlijk ben dan vraag ik me nu ook eigenlijk af of er dan misschien meerdere dingen niet in orde waren!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:42

Mensen vinden paarden die in de modder staan al snel zielig. Wat willen ze dan je paard de hele dag binnen zien?

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 19:43

Ja daar staan ook 3 paarden in een rijbak van 20 bij 60 met een verhard stuk aan een korte kant maar die is natuurlijk ook niet kurk droog. en daar mogen ze ook niet meer in staan volgens de dieren politie en ik beschik niet over een binnen bak

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:43

Waarom mogen ze daar niet meer in staan?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:44

Ik vind dit een erg vreemd verhaal, weet je zeker dat dit een echte agent was? Want ik heb een beetje moeite om dit te geloven.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:45

PardoesJessi schreef:
Uhm, ik zit een beetje met mijn mond open eigenlijk....
Volgens mij word er van alle kanten steeds geroepen dat paarden, in groepen, naar buiten moeten kunnen. En opstallen is momenteel zo ongeveer een scheldwoord.....

Inderdaad, hier val ik ook bijna van mijn stoel van verbazing. Jouw paarden hebben het super hoor, wees daar niet bang voor. En het stelletje malloten die de DP laat komen.. die sporen echt niet.

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 19:46

Daar waar modder is zakken ze niet verder weg dan de hoef en ik heb alle paarden na gekeken en heb geen paard met mok.
Verder was alles in orde maar zoals ik al zeg deze man had echt geen verstand van paarden. Ik heb zijn naam en nummer wel

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:46

Wat vreemd zeg... Ik heb liever dat mijn paarden in een modderige paddock staan dan de hele dag in hun stal. Het zijn dieren en willen ook bewegen en spelen. In het wild staan ze heus ook wel in de regen en modder, maakt hun toch niets uit...

Ga je een klacht indienen? Want dit vind ik echt niet kunnen, een paard moet buiten kunnen. Ze zouden je een extra pluim moeten geven omdat jij je dieren de kans geeft om buiten te kunnen ravotten. Er zijn er genoeg die al weken op stal staan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:48

Hebben ze zich gelegetimeerd?

Roselie

IK vind het ook maar vaag. Wat willen ze dan met dit weer? Ken maar weinig paarden die droog buiten staan hoor!

xDeems

beetje jammer :=

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 19:48

Hij was wel van de dierenpolitie heb een kaartje van hem en heb daar heen gebeld om een klacht over hem in te dienen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:50

Is er in de wet vast gelegd dat ze niet in de modder mogen staan,want anders hebben ze geen poot om op te staan.

LiesxAnne

Caira schreef:
Ik vind dit een erg vreemd verhaal, weet je zeker dat dit een echte agent was? Want ik heb een beetje moeite om dit te geloven.

Daar sluit ik me bij aan!

Mareng

marijeD. meteen eisen dat er 2 andere collegas van hem komen kijken! Deze man heeft er duidelijk geen verstand van.............

joyce B

heb je foto´s of een filmpje van jouw situatie?

Lijkt me dat wanneer je voldoende verharde uitloop hebt, dus minimaal ter grootte van een stal per paard, dat ze moeilijk kunnen zeggen dat jouw paarden niet naar buiten mogen omdat ze er niet droog kunnen staan.

als jouw paddock en bak zo vreselijk slecht zijn dat ze op stukken tot hun knieën weg zakken in de modder, dan zou ik dat stuk afzetten zodat ze daar niet meer in kunnen gaan staan.

Bel anders zelf met de vraag of iemand langs kan komen voor overleg over de situatie omdat binnen houden niet diervriendelijk is (en de paarden er ongelukkig/druk/dwars/vervelend van worden/het niet gezond is voor de luchtwegen/verhoogd risico op koliek etc.) zodat die samen met jou kan kijken op welke manier het buiten zetten van de paarden wel acceptabel is (of voor welke tijdsduur)

Een natte bak met plassen om je paard even los te laten is niet zo'n drama in mijn ogen, en natte bak of paddock met voldoende droge plekken ook niet een natte paddock met een stuk bestrating waar ze droog kunnen staan (en eventueel droog gevoerd kunnen worden) is zoals die van mij ook regelmatig staan...
Probeer er achter te komen wat het precies is wat hun zo verkeerd vinden, dan kun je zoeken naar een situatie die wel acceptabel is voor beide partijen.

Ik wil voor ik de situatie gezien heb niet meteen oordelen, al klinkt jouw uitleg alsof er niets aan de hand is...
Vreemd dan dat er zo sterk op gereageerd wordt, zeker omdat de paarden ook nog 's nachts op stal staan.

Barcelano

Moet niet gekker worden....
Heb je om zijn identiteit gevraagd?

Je kan moeilijk het weer veranderen....

Misschien moeten de regering dan maar subsidie toegeven om betere paddocks te laten bouwen :+

Volgens mij is het bij die gasten nooit goed en verstand van zaken??? Ik vraag het me af?

jeanine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:51

Arwennn schreef:
Oh Jeej mijn pony staat ook buiten in een nat land.. En dat zelfs 24/7!
Wat raar zeg... Hebben ze niks beters te doen?

bij mij ook, bij mij staan ze 24/7 in de wei, met asfalt en modder..
maar ze krijgen wel elke dag beweging op het erf, en de een word bereden.
en ze krijgen ook gewoon krachtvoer, ik heb namelijk twee shetlanders ;p

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:52

wat ga je nu verder doen?

een klacht zou ik schriftelijk indienen, niet telefonisch.
ook zou ik zowiezo foto's maken. mocht er laten nog iets zijn kun je altijd aantonen hoe de situatie was

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:52

Ik hoop niet dat ze mij ook binnenkort lastig komen vallen, heb al genoeg gezeik gehad.