Citaat:
Verder begrijp ik zeker dat je zegt dat een zadel niet naar voren mag schuiven.. maar.. zoals ik zei, dit paard heeft de singelgroeve heel ver naar voren liggen in combi met rondgeribdheid en weinig schoft en dan ook nog een zadel dat op haar blote rug ligt, waardoor het erg glad is. In principe niks meer dan logisch dat dit gebeurt. Ik pas zadels in principe alleen in stilstand bloot op de rug en in beweging met dekje, dan krijg je een veel reëler beeld en met het dekje blijft hij gewoon netjes liggen. Anyway.. ik sloop echt geen rug van mijn paard, daarvoor ben ik veel te zuinig op der, dus ik kijk zeker verder vanaf dit zadel naar iets dat nog meer geschikt is.
De bedragen waar jij over praat heb ik gewoon echt niet liggen, klinkt voor jou misschien als een koopje, maar voor mij is dat heel, heel veel. Daarbij wil ik er geen kunststof op hebben hoor, ik kijk gewoon vanaf hier verder naar een goed leren zadel en denk dan in de richting hulsebos met halve wrong of prestige top dressage of stubben maestoso. Deze schijnen ook erg geschikt te zijn voor lange benen.
Een zadel wat schuift past per definitie niet goed, haar rug is een stuk makkelijker dan die van een paar paarden die we hier hebben staan, eentje is overbouwd met korte rug, rondgeribt en dan ook nog eens geen schoft, die heeft ook een passend zadel wat niet schuift, dus dan moet het voor de jouwe ook lukken. Een zadel moet je altijd passen zonder dekje, ook met bewegen want een zadel moet ook zonder dekje netjes stil blijven liggen.
Ik vraag me dan af wat voor budget je hebt, want een gloednieuw zadel voor 700 euro is toch echt geen geld, en ik weet niet wat jij voor prijs in je hoofd hebt voor een stubben/hulsebos etc. maar die heb je tweedehands nog niet eens voor dat geld. Het andere merk wat je aanraadde was wel van leer, maar dan ook nog voor een redelijke prijs, dus ik snap niet zo goed wat nou je bedoeling is. Als je verwacht dat je voor 100 euro een perfect passend zadel gaat vinden dan wens ik je veel plezier want dat gaat je niet lukken.
Snap ook eerlijk gezegd niet waarom je überhaupt om advies vraagt, want alle adviezen die je krijgt sla je in de wind, je wilt alleen maar bevestigd hebben dat dit een geweldig zadel voor je paard is en dat je een hele goede keuze maakt door dit zadel te kopen. Nou dat doe je dus niet. Misschien ligt ie wel iets minder slecht dan je andere zadel (wat ik eigenlijk als zorgwekkend vind), maar dat maakt nog niet dat ie goed ligt.