Als mijn paard pijn heeft komt hij in verzet en gaat hij niet ontspannen lopen, ondanks dat zit er ook nog eens een bontje om zijn neusriem en geloof ik niet dat hij pijn heeft.
Je paardje is echt al énorm verbeterd, en jij ook! ga zo door, je weet zelf al waar het 'mis' gaat en dat is al het begin van de oplossing Wat ook nog zou kunnen helpen is voor een spiegel gaan 'staan' zoals 'je op je paard zit' eerst voelen of je goed zit, daarna mbv. de spiegel kijken of dat ook klopt, zodat je zelf beter gaat voelen of het goed is of nog net niet
Super dat je nu zo (zelf)bewust bezig bent. Bij mij helpt het ook de angst te onderdrukken als je met een doel bezig bent (vandaar dat ik ook maar weer ga lessen). Dat naar voren buigen, komt dat ook van het angstige? (daar doe ik het nl. door ) Goed en bewust onder begeleiding bezig, daar kun je toch alleen maar blij mee zijn...je weet waar je heen wilt en zo kom je er vanzelf!
Haha dat klinkt als een rare tip Vivat, maar ik ga het wel proberen! Alles wat werkt is mooi meegenomen.
@nathalie2302: Ik heb geen idee of het door de angst komt. Het is wel zo dat als hij wat loperig wordt dat ik sneller geneigd ben om naar voren te vallen. Maar ook als hij gewoon normaal loopt dus gewoon relaxt dan val ik naar voren en naar mijn idee zit ik dan gewoon rechtop. Dus ik denk dat het en en is.
Heb je al eens gekeken naar hoe de beugels aan het zadel hangen? Misschien hangen die wel verkeerd ten opzichte van de zitting. Veel zadels hebben de beugels te ver naar voren hangen namelijk.
Hoe hangen de beugelriemen langs je zadel? Hangen ze mooi onder het zwaartepunt van de zitting of hangen ze wat te ver naar voren waardoor je jouw benen eigenlijk niet goed ontspannen in de juiste houding af kunt laten hangen? Het makkelijkste kun je dit beoordelen door in je zadel te gaan zitten en je benen recht naar beneden te laten hangen. Hangen de beugels tegen je been aan of een stukje ervoor? Als ze ervoor hangen dan is er meer spierspanning nodig om de beugels op de goede plaats te houden (hak in een rechte lijn onder zitbeen) en dat zie je vaak terug in de rest van de houding.
Ohh dat weet ik niet. Zal er eens op letten bedankt.
Laura_x_
Geplaatst: 03-01-12 15:48
Mooi paard heb je En inderdaad is je paard ontzettend verbeterd!
Maar je zit er ontzettend gespannen op? Of lijkt dat zo?
Somebitch
Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-12 19:57
Bij de galop ben ik zeker gespannen ja. Maar dat zijn de enigste foto's waar ik spanning heb. Met draven enzo heb ik die dag niet echt veel spanning gehad.