Lagune... Tussen hoop en herinnering groeit nu geluk.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

risje

Re: Lagune... Tussen hoop en herinnering groeit nu geluk.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:42

Wat een ontzettend bijzonder verhaal en hoop echt dat Lagune nog heel lang bij je mag zijn.

Ik snap jouw kant heel goed en vindt het juist bewonderenswaardig dat je ook kijkt naar deze manier van behandeling. Echt helemaal geweldig hoe je je voor hem inzet. Het is dan misschien niet conventioneel, maar als ik lees hoe jij (en eigenlijk Lagune ook) ervoor gaat dan kan dat alleen maar een positief resultaat opleveren. Geweldig dat je kanjer weer bij je is!

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:57

Ik vind het net een kerstverhaal. Echt ontroerend, geweldig wat je voor hem doet. Je band met hem moet echt heel sterk zijn geweest (en nog) dat je dit voor hem over hebt.

Petje af!!!wat je doet is heel byzonder.. heel veel succes.. ik lees heel graag hoe het verder gaat hem hem.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:20

Woow!
Ben erg blij voor je paard dat hij eindelijk zijn oude vertrouwde thuis weer terug heeft.
En voor jou dat je hem weer terug hebt.
Ik hoop en weet zeker dat jullie er samen wel komen!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 14:34

Donderdag 29 december 2011
Vandaag de coolpacks achterwege gelaten daar de pees nog steeds mooi koud aanvoelde. Extra warmtecompres gegeven om de doorbloeding te verhogen en meneer vervolgens aan de hand meegenomen voor een flinke wandeling, toen we eenmaal 3km van stal waren een gigantische plensbui op ons hoofd gekregen en Laguuntje was op zijn zacht gezegt; Not amused at all :') Het grappige is dat ik hem in de tijd dat hij bij mij was heb geleerd altijd 'haast' te maken bij noodweer... Daar we vroeger ook vaak zat 'zomaar' aan de hand gingen wandelen waarbij we regelmatig een plensbui op ons hoofd kregen; Hij zocht dan zelf een soort 'verhogingje' ging dan altijd keurig stilstaan zodat ik makkelijk op kon stappen, dan waren we immers sneller thuis.... Zo ook nu; Heel enthousiast en vastbesloten bleef hij staan naast een boomstam met zijn hoofd schuin "Nou schiet op tr*t ik regen helemaal nat, klim op m'n rug dan doen we een drafje" hij was compleet verontwaardigd toen ik ervoor bedankte en zei; Kom op knul ik ren wel naast je mee. _O-
Met blaren tot bloedens toe op mijn rijlaarzen naar stal terug gerend, pony's fijn even in de het paddock en eenmaal op stal drooggewreven met een handdoek en rijkelijk van kuilgras voorzien.

Afbeelding]
^^ Even samen op de foto... kostbare plaatjes voor mij.

Vrijdag 20 december 2011
Lagune is bijna een week bij me. Zwelling is iets afgenomen, 8mm in totaal maar nog altijd zichtbaar en dik aanwezig helaas. Vanmiddag in mijn pauze snel heen- en weer gecrosst naar stal vanuit mijn werk, voor een bezoekje van Onno Grund. Hij heeft Lagune eindelijk in real life kunnen bekijken en was verbazingwekkend positief... Oke been is dik, maar Lagune staat nu een week zonder ijzers en doet het er best heel aardig op.... Keurig zelfs. Gewapend met 145 euro om er Duplo's onder te laten slaan, kon Onno eigenlijk niet anders concluderen dan dat het de moeite waard is om het Lagune zonder beslag te laten proberen. Onno heeft hem keurig bekapt en komt over 2 weken weer bij Lagune kijken om te zien hoe zijn hoefjes afslijten.... Mochten we volgende maand niet tevreden zijn met het resultaat krijgt Lagune alsnog Duplo's (kunststofbeslag)

Wat trouwens wel opvallend was, waren de kwaliteit van de stralen. Of nouja kwaliteit.... Ze zijn echt gigantisch verwaarloosd... Dit was mij van de week al opgevallen met hoeven krabben, maar het is nu echt rotstraal tot en met. Onno heeft het zoveel mogelijk weggesneden en Lagune wat lager op de hoeven gezet. Vanavond even alles insmeren met honing (ouderwets middeltje) en goed schoon houden.
De vorige eigenaren van Lagune hebben hem weer smal en knijpend op zijn ijzers gezet... Het is een paard van 1.65 maar met de hoefomvang van een C-pony..... Tussen de hielen zit slechts 1,5cm ruimte... Kortom de hoef is bijna rond van vorm en hoog in de verzedenen bekapt. Heel traditioneel, uhh... Terwijl ik van 2004 tot 2008 alleen maar bezig ben geweest met zijn hoef verbreden en meer draagvlak te geven; We kunnen nu weer van voren af aan beginnen, en de schade is erger dan ooit tevoren. Maargoed we gaan ons best doen :)

Afbeelding
^^ Foto van voor het bekappen... Op het oog lijken ze netjes, maar dat zijn ze absoluut niet. Eigenlijk moet je een complete foto van Lagune zien om te beseffen hoe klein z'n hoefjes zijn.....

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 16:05

Oudjaarsdag
Vandaag een rustig dagje, Lagune reageerde erg heftig op al het vuurwerk buiten en heeft gewoon in het paddock gespeeld samen met mijn pony-ruintje. De boefjes trachtte weer eens door het draad te rennen om bij de mooie mooie buurvrouw in het naastgelegen weitje te gaan kijken haha.

Nieuwjaarsdag
Toch maar besloten de gehele stal leeg te scheppen ipv op te potten ivm de rotstraal. Dus nu een dikke zaagsellaag erin gegooid en daarover heen hele strobaal. Had een bod gedaan op enkele rubbere matten, maar helaas overboden... Erg jammer! Hoop dat er zsm iets anders op ons pad komt. :)

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:46

Wat leuk om te lezen! Hopen dat het snel (nog) beter gaat. :j Ik volg je in ieder geval. :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:03

Gezien het aantal foto's in de openingspost, verplaats ik dit topic.

VVDD > ITP

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:30

ik ga je eventjes bijhouden. vind het een erg interesant verhaal en wens je hierbij ook veel sterkte en succes!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:10

Ook ik ga volgen! Wat super dat je oude vertrouwde vriend nog een kans krijgt en zo te lezen pakt die die aan :)
Fijn dat Onno ook zo positief was, fijne smid :j

rabin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:33

Ik wil dit ook wel even volgen.

_Roosmarijn_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:40

Respect voor jou! :)
Gaaf dat je hem nog een kans geeft!
Ga zo door!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:03

ik wil jullie ook even heel veel sterkte en succes toewensen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:30

Ik ga hier zeker een stipje zetten, ik ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat met hem,en ik hoop echt op een spoedig herstel!
Sterkte! en fijn dat je maatje weer terug bij je is.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 12:02

2 Januari 2012
We hadden vandaag een dipje, Lagune z'n vacht oogde plots wat bobbelig en ik schrok bij het zien van zijn dikke buik... Tsja geen mesthoopje te vinden in zijn stal. Argh als hij maar geen houtsnippers heeft gegeten dacht ik nog.... Wel voelde zijn been droger en kouder aan, maar de rest zat me niet erg lekker. Doormiddel van massage, poetsen en aan de hand wandelen leek er wat meer ontspanning te komen, en jawel... Eindelijk mest. Oogjes stonden gelijk zichtbaar helderder....

3 Januari 2012
In tegenstelling tot gisteren een hele frisse, helder ogende ruin op stal. S'middags kwam 'oma' (mijn moeder) nog even langs om een zak wortels te brengen, helaas ben ik vanwege de insulineresistentie erg voorzichtig mee en moest Laguuntje genoegen nemen met 2 kleinere stukjes. Dessalniettemin liet meneer het zich goed smaken!

S'avonds nog een keer naar stal gereden voor het mesten van beiden stallen, voederdiensten, buiten zetten van alle paarden (jugh in die storm!) en het verzorgen van mijn eigen dieren. Lagune heb ik aan de hand 30min gewandeld, terwijl Moreno even alleen in het paddock heeft gestaan. Lagune reageert altijd erg heftig op wind en regen, en bij stormen van dit formaat gallopeert hij gerust weer door alle omheiningen :') :D Leek me dus veiliger om hem gewoon maar even aan een halstertje mee te nemen aan de hand. En jongens jongens, wat is dat spannend.... Het mag dan wel een oud ZZ paard zijn geweest dat de halve wereld gezien heeft, lopen langs de weg is en blijft hem volledig onbekend. Het is dan ook doodnormaal om midden op de weg stil te blijven staan, en steeds weer een poging te doen de grasprietjes in de berm van dichtbij te bekijken.. Dat we vervolgens bijna geschept worden door een klein vrachtwagentje deert hem in 1e instantie helemaal niets... Of nouja, je moet niet aan zijn vrouwtje komen natuurlijk :') Reden genoeg om je oren plat in de nek te doen, tanden bloot en ineens een paar passen in galop "In aanval te gaan op de desbetreffende vrachtwagen" :+ Typisch Lagune...

Naast de coolpacks ben ik nu begonnen met cooldown-zalf voor zijn benen. Ik was nogal sceptisch toen ik ermee begon, maar begin voorzichtig wat enthousiaster te worden. Lagune's been voelde namelijk warm aan toen ik hem van stal haalde, maar na het inmasseren van de zalf (waar hij tegenwoordig overigens keurig zijn beentje voor in de lucht houd) voelde de pees binnen 5 minuten al ijskoud aan. Beetje jammer dat zo'n potje 10,50 euro kost, en binnen 2 weken alweer op is.... Maargoed....

Eerlijkheidshalve is dat enige échte nadeel aan mijn keuze voor Lagune, alle extra kosten... Ik had mezelf voorgenomen om hem gewoon zo normaal mogelijk te houden, en als het niet ging; Heel hard - Dan was het jammer en zou ik hem alsnog laten gaan. Maar ik merk dat ik in deze korte tijd toch alle kansen aangrijp waarvan ik denk dat deze een zinnige bijdrage kunnen leveren aan het herstel van mijn lieve Goen. Dat heeft alleen deze maand toch al zo'n 400 euro aan extra kosten gegeven excl. de rubbermatten waar ik nog steeds met spoed naar opzoek ben.... Behoeft denk weinig verbeelding dat dat best even slikken is :D
Mijn moeder is op facebook overigens een actie gestart waarbij je kans maakt op en rekening bij de rabobank met 500,00... Hoe meer 'ik vind dit leuk' reacties ik krijg, hoe groter de kans is dat we winnen ten behoeve van Lagune

Update: De contouren van zijn been beginnen weer mooi zichtbaar te worden, en het getraumatiseerde gebied rondom zijn kogel begint ook 'in te drogen' en hard te worden. Kortom het been stabiliseert zichzelf weer, treed weer goed onder en de vochtafvoer komt langzaam op gang. Toch zou ik heel graag deze maand eens een echo laten maken, om te zien wat die harde knobbel die nu tevoorschijn is gekomen (na het verdwijnen van het vocht) precies is.....

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:18

Hoi! Ik wil het topic zo graag blijven volgen, maar op mijn thuis pc loopt mijn internet vast zodra ik het open. Nu op mijn werk dus maar even bijgelezen en blij te zien dat er nog steeds vooruitgang in zit!
Klinkt allemaal heel positief. Ik zou inderdaad ook graag een echo maken van die bult en ik hoop natuurlijk dat het niets is en dat hij er geen last van heeft.

Wel grappig dat hij jou verdedigt naar die vrachtwagen toe!

Ik blijf mijn pet voor je afnemen!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:20

Wat een verhaal. Wat fijn dat jij nog de zorg op je neemt van je oude paard. Geweldig. Uit jouw verhalen is hij dat zeker meer dan waard (ook al is je portemonnee ooit een keertje leeg).

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:35

Wat een geweldig verhaal! Ik ga dit volgen want ben erg benieuwd naar het herstel van Laguna.
In ieder geval super dat hij weer bij jou staat om zo in ieder geval de kans te krijgen om weer
beter te worden. Heel veel succes :)

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:56

Pinda_Dipje schreef:
2 Januari 2012
Mijn moeder is op facebook overigens een actie gestart waarbij je kans maakt op en rekening bij de rabobank met 500,00... Hoe meer 'ik vind dit leuk' reacties ik krijg, hoe groter de kans is dat we winnen ten behoeve van Lagune

Mag ik de link? Dan klik ik op 'vind ik leuk' :j

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:09

StalDuijndam schreef:
Pinda_Dipje schreef:
2 Januari 2012

Mag ik de link? Dan klik ik op 'vind ik leuk' :j

Me too :)

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:12

Mag ik de link? Dan klik ik op 'vind ik leuk' :j[/quote]
Me too :)[/quote]

Nog iemand met interesse!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:20

Ik zal de link vanavond even plaatsen, zit nu op mijn werk en daar is facebook helaas geblokkeerd! Lief van jullie!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:21

Wat een verhaal, en wat knap van je dat je dit doet. Ik hoop echt van harte dat het helemaal goed gaat komen! :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:33

Oh wat goed van je dat je het toch nog probeert! En je manier van aanpak vind ik zeker paardwaardig, beter zo en lekker buiten en contact met andere paarden. Ik hoop van harte voor Lagune en voor jou dat hij kan genieten van zijn welverdiende leven!

Kop op!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:36

Wat een bijzonder verhaal! erg veel sterkte en succes!
en trouwens, ik wil die link ook wel :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:49

Hoe heet de link op FB? dus niet zozeer de link zelf sturen, maar iets waar ik op kan zoeken? Ik heb gezocht op "Lagune" maar kan het niet vinden... En thuis kan ik dit topic niet openen, dus zal morgen worden of via PB. Ik wil graag "like"-en, zodat je die € 500,- krijgt!!!