noon en ik met nieuw zadel, past ie mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: noon en ik met nieuw zadel, past ie mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 22:43

ja maar zijn die wel geschikt voor lange benen? Heb er al even op gegoogeled maar kan er niet echt iets over vinden. Wat meer wrong is fijn, maar een knie die over een dikke wrong heen duikt is helemaal drama whaha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:47

Denk dat het wel mee valt.
Maar een Passier GG bijvoorbeeld is iets meer geschikt voor langere benen.

Weet je, het is gewoon een kwestie van proberen!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 22:49

passier gg vind ik echt rotzadels! mn ouders hebben er nog 1 liggen, brr, vond dat een verschrikking (past ook niet op mijn paard trouwens qua type). Ik weet dat het een kwestie van proberen is, maar als ik die andere ga proberen moet ik deze weer wegbrengen en dit zou net kunnen. Als die andere niet past heb ik weer helemaal niks, omdat die van een particulier komt. Nou ja, ik slaap er nog wel een nachtje over. Ik vind trouwens mijn premiere zachter zitten dan deze KN.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:00

Leg gewoon die Prestige er ook even op, om te vergelijken. Ik vind je krap in de KN zitten en je knieën....dat is echt niet fijn. Maar dat weet je zelf ook wel. En het kan aan de fotoos liggen, maar ik heb het idee dat het zadel enigzins te laag ligt van voren. Ik zou er ook zeker geen bontje onder leggen, dat vult teveel op. Succes, een passend zadel is een zoektocht!

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:21

Dat zadel ziet er al veel fijner uit dan de vorige!
Het lijkt idd alsof je niet veel ruimte over hebt, maar het is niet storend en als het goed voelt.... dan is het toch goed :)

En als een zadel écht goed ligt op een paard kan je beter geen bontje gebruiken ;)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:44

Het zadel is al een stuk beter dan je vorige! Maar vind hem eigenlijk net niet/net wel kunnen.

Ook vind ik dat het zadel achter niet mooi aansluit. En als je zadel zonder bontje goed past past het met bontje niet meer goed want een bontje maakt het zadel kleiner.

Misschien is het een idee om een zadelpasser erbij te halen. Dan kun je vaak verschillende modellen passen/uitproberen. Ook kijkt een zadelpasser mee of jij wel goed in het zadel past.