verleasen/verkopen.. daar gaat je vertrouwen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monatoetke

Re: verleasen/verkopen.. daar gaat je vertrouwen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 22:03

Tja Paddenpad, zoals ik net ook al in een eerdere reactie zei, daar is nu niemand mee geholpen...

Het is gewoon een oliebol situatie, ik wilde mijn hart even luchten en een ander kan leren van mijn fouten hoop ik.

En wat DaisNBenj zegt... het is niet opzettelijk gedaan allemaal, puur en alleen in goed vertrouwen in mijn medemens... als dat mij een slecht of dom persoon maakt, so be it. Ik ben gewoon erg positief ingesteld en probeer zo veel mogelijk mensen te vertrouwen en ja dat is een valkuil geweest nu...

Neoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:04

Jeetje zeg wat heftig.. Ik heb zelf ook een paardje in bruikleen/lease en als ik dit zo hoor zie ik ineens een hele andere kant :+

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:14

Nee dat niet,maar echt slim is het ook niet!
En ik reageer zoals ik het zie.
Hoezo wel een ander dier kopen wanneer dit geschil nog loopt?
En straks weer een impuls krijgen om te vertrekken zit ze weer met een diertje dat waarschijnlijk de dupe wordt van haar impulsieve handelen.

Moet zeggen heb geen medelijden met TS hoor maar wel met de paarden,neem dan gewoon geen dieren wanneer jezelf nog alle kanten op wilt en daardoor de dieren steeds bij een ander terechtkomen,ga dan zelf leasen of bijrijden.

TS positief zijn is niet erg maar vind je eerder Naief en impulsief,hoop dat je erzelf ook van geleerd hebt nu en voor je dieren zorgt zoals het hoort ook wanneer je ze achter laat en vertrekt,want vind dat nogal egoistisch op de manier hoe je het nu doet.

Succes ermee!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:18

Impulsief?! Ze kwam mij niet impulsief over :n .
Ze had contact gehad met M. Mensen gesproken over haar.
Ze is thuis geweest en op haar paardje komen rijden? Veel besproken?

Je weet jammer genoeg nooit wie je voor je hebt.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 22:23

@paddenpad, Dit geschil liep nog niet ten tijde van Shaf, anders had ik het ook niet gedaan.

En ik heb geen reden om weer te 'vertrekken' want het is gebleken dat dat totaal niks voor mij is. Maar goed ik heb eerlijk gezegd geen zin (en ik denk dat ik er ook geen baat bij heb) om mij te gaan verantwoorden tegenover iemand die zo duidelijk een mening heeft over mij terwijl je mij en de gehele situatie niet kent. :)

Ik snap je wel, het is natuurlijk een klein gedeelte van het hele verhaal wat al enkele maanden terug begon en daardoor is zo'n conclusie trekken vrij simpel. :)

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:40

Waarom mag de TS niet de naam van deze oplichtster noemen? Het is toch uit eerste hand.
Al is het maar om ander te waarschuwen voor deze persoon.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:42

Doma_clasica schreef:
Waarom mag de TS niet de naam van deze oplichtster noemen? Het is toch uit eerste hand.
Al is het maar om ander te waarschuwen voor deze persoon.

ik neem aan dat ts deze wel per pb wil doorgeven

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:43

Ik snap niet dat hier berichten verwijderd worden, omdat er iemand genoemd wordt die bewezen een oplichtster is. Recent heeft ze weer mensen opgelicht.
En wat ik nog minder snap is dat zo iemand niet gebant wordt op bokt.nl!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:45

Er is ook hier een topic op Bokt van een Unique, diegene heeft haar pas een maand.
Is dat jouw Unique (van French Buffet)?

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:52

chanel1985 schreef:
Ik snap niet dat hier berichten verwijderd worden, omdat er iemand genoemd wordt die bewezen een oplichtster is. Recent heeft ze weer mensen opgelicht.

_/-\o_

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:55

chanel1985 schreef:

Ik denk dat jullie doelen op heel iemand anders... De naam van de persoon hier bedoeld in de OP kun je per pb opvragen bij TS. Het gaat hier niet over een M.B. maar over een M.R.
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 25-12-11 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 22:57

@Mika, nee dat is niet dezelfde Unique :)

M is geband van bokt. Ik werd verzocht door de mods de naam weg te halen uit mijn verhaal. Waarschuwingstopics zijn niet toegestaan.

Edit, via PB wil ik best wel het e.e.a. doorgeven inderdaad.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:58

:) Oke

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:01

Dus het is niet diegene die vernoemd is daarjuist, waarvan de reactie verwijderd is of wel, want kan niet meer volgen.

Die vernoemd is, is in ieder geval niet gebant, terwijl dat zij niet zuiver is.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 23:03

Nee, de persoon die genoemd werd was het niet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:05

Echt een erg verhaal dit en wat een lef om een paard te ruilen terwijl hij niet eens is afbetaald !

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:16

Unique Samber X Rentmeester staat niet meer op mp..
toch al verkocht?

Ik hoop dat je haar kunt volgen.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:17

Wat een verhaal zeg. Hoe haalt M het in haar hoofd! Hoop voor je dat het zo snel mogelijk wordt afgehandeld en dat jij krijgt waar je recht op hebt, en Unique natuurlijk.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 23:18

@Knert, Nee klopt, advertentie is al een poosje terug verwijderd. Heb deze week nog contact met ze gehad (al nadat de advertentie weg was) en ze staat nog bij hun :)

Heb ze ook gevraagd om me op de hoogte te houden van een nieuwe eigenaar mocht de tijd daar zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:05

Tja het kan in princiepe iedereen wel overkomen die voor verlease of leasekoop open staat
bij ts is er onder een andere naam dan bekend gereageert en daardoor wist de ts het niet helaas.. Maarja voor het zelfde geld was het wel goed gegaan je weet het nooit 100% zeker het is een gok..

Hoop dat vooral dat andere hiervan leren je kan op allerlei manieren bedonderd worden of je nou een sjabrak koopt of een paard oplichting is er in alle vormen. In dit geval had ts meschien toch beter voor verkoop kunnen kiezen en dan gelijk het bedrag in een keer . Maarja das allemaal achteraf en zoals we al hebben kunnen lezen wij kennen haar hele situatie niet.

Toen ik mn paardje verkocht vond ik het ook moeilijk en aan de ene kant dacht ik ook aan verlease want ja ik was eigenlijk nog helemaal niet zo zeker van mn zaak en vond het moeilijk om er afstand van te doen en dan heb je nog de kans dat je hem terug kan halen als je hem mist. Maarja er is ook een risico want het paard kan ondanks een contract of weet ik het verruild worden of doorgekocht sommige mensen hebben er schijt aan en dan moet je achter je paard of je geld aan hollen ... Ik wens ts veel suc6 en geluk met de zaak en hoop echt dat zij gewoon netjes haar geld krijgt.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 00:11

Ik kan inderdaad alleen maar hopen dat men hier van kan leren. Ik mag niet waarschuwen, dus dat doe ik dan ook niet. Maar mijn verhaal delen vind ik het minste wat ik kan doen.

Ik hoop ook dat Unique waar dan ook een goede baas treft waar ze kan blijven. Ik dacht dat ze dat had gevonden bij M door alle leuke berichten die ik kreeg (samen bosritten gemaakt en ze zouden eind november een wedstrijdje gaan doen... achteraf bleek dat ze toen al niet meer bij M stond... zucht) en heb daarom ingestemd met de betalingsregeling die ze wilde... tja ik ben soms te goed van vertrouwen. :o

Helaas kan dat niet meer in zo'n wereld, blijkt.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:20

Het is inderdaad spijtig wat je overkomen is en hopelijk leren anderen er uit

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:44

randie schreef:
Citaat:
Nou volgens mij werkt dat niet zo hoor,wanneer je een gestolen paard gekocht hebt wat Unique is omdat ze niet afbetaald is en men zich niet aan het lease/verkoopcontract houdt kun je het paard gewoon inleveren en een rechtzaak beginnen tegen de heler.

Ze zijn in deze verplicht Unique aan jou terug te geven en mogen het niet weer doorverkopen,raar dat de politie geen beslag gelegd heeft op Unique en de nieuwe eigenaresse Unique gewoon laten doorverkopen.

staat me ook iets van bij hoor! Misschien even op bokt zoeken volgens mij is hier eerder een topic over geweest.

Teruggeven kun je ze volgens mij niet verplichten, omdat zij het paard in goeder trouw gekocht (of in dit geval geruild) hebben, maar je kunt er idd wel beslag op laten leggen :j zodat het paard blijft waar ie is :) en adhv de uitspraak vd rechter terecht komt bij de volgens hem rechtmatige eigenaar :j

Gevonden :) omdat het goede nieuws ineens op voorpagina staat :D
In de 2e post staat idd ook een stukje over het beslag
[VVDD] Mededeling over verdwenen Haflinger Alvaro: update p16!
[VN] Bokker krijgt Alvaro terug na juridische procedure

Ik zou dit toch in achterhoofd houden ookal hoef je in principe Unique niet terug, maar nu weet je wel nog waar t paard is en heb je dus wel de mogelijkheid om haar "vast te houden". Onthou ook dat je van een kale kip niet kan plukken ;) dan kun je misschien nog lang wachten op het geld :o

Succes!
Laatst bijgewerkt door grid op 26-12-11 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 23:47

Verhaal van Alvaro ken ik inderdaad. Hij heeft bij ons op stal gestaan tot afgelopen vrijdag :D

Ik zal eens naar die reactie op zoek gaan en het nogmaals voorleggen bij de advocaat en politie dan.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:30

Ik had in je vorige topic ook al gereageerd en wil je nu nogmaals veel succes wensen.

De huidige eigenaresse heeft het paard ter goede trouw verkregen. Ze is dus rechtmatig eigenaar waardoor Unique niet bij haar weggehaald kan worden. De ervaring leert zelfs dat in dit soort zaken vaak toegewezen wordt aan de huidige eigenaar.