Trick riding!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xJolijn

Re: Trick riding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:08

Hee Tali wat een leuke stills :D
Mijn foto's ook nog een eervolle vermelding :D

Nou, als het weer goed weer wordt (kleine kans :') ) en Surprisel een beetje normaal doet, kunnen we in de vakantie misschien gaan tricken? :)

Groetjes en tot zo (als je dit nog leest) :wave:
http://i44.tinypic.com/x4f2xl.jpg

Oh, ik hoef niet meer te zeggen hoe ongelooflijk gaaf ik het vind, toch? O:)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:46

Gaaaaaf!!

Je moet toch wel een flink portie lef hebben en je paard goed kunnen vertrouwen om dit te doen!
Wat ik me wel afvraag, worden de oefenigen altijd links van het paard gedaan en heeft dit een reden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:58

wat gaaf :):)
ik ga dit aan mn zusje laten zien, die durft ook alles :')

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 11:49

@Jolijn: is goed, en ik had eigenlijk een foto van Jackson verwacht bij je linkje :')
@_Lot en Spytgnieskje: ik was via Arthur's westernstore bij de site van The Future Guys gekomen,
en toen vond ik het geweldig en heb ik het ook geprobeerd. Ik heb Surprise opgeleid door ernaast te gaan hangen, en dan met mijn tong te klakken (daar reageert ze heel goed op ;)).
Toen ze daaraan gewend was een baan uitgezet, en geleerd dat ze daar rechtuit in galop overheen moet. Consequent zijn daarmee, zo mag ze bijv. niet zomaar omdraaien. Dat gecombineerd met hangen, et voilà! :D
@troi: ik heb twee keer bij The Future Guys meegetraind, maar het is twee uur rijden, dus de rest moest ik mezelf via YouTube aanleren. Via Arthur heb ik trouwens ook mijn trick zadel gekocht.
@klomp: dan kan je alle riemen aan de rechterkant laten hangen, en het is makkelijker voor je paard als je vooral links hangt. Voor jezelf trouwens ook, aan de rechterkant hangen voelt heel omgekeerd :').
@de rest: allemaal heel erg bedankt voor de leuke reacties :D!
Sorry als het onoverzichtelijk is, heb het via m'n iPod getypt ;).

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:00

Haha ik moest lachen om die boten :') droog

Maar wat superknap zeg! Je bent net een poppetje, gaat je heel makkelijk af
Petje af!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:07

Gaaaaf!
Vriendlief wil dat ook graag doen, ik heb gezegd schaf een zadel aan leen m'n paard en veel plezier, ik vind het te eng. :')

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:08

Superrrr vet!
Ben nog een beginner, maar kun je voor de grap gewoon een lesje nemen ergens hierin?

Ben wel met een handstand+draai van mn zadel afgesprongen een keer bij de manege toen de instructrice toch al weg was aan t einde van de les. Kreeg niet leuke opmerkingen xD want t was heeeel gevaarlijk lol

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 12:18

Je kan les nemen bij The Future Guys (Noord-Brabant) de Thunder Guys in België en in Amerika :')
Flauwe reactie van ze zeg, probeer je eens wat anders...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:21

Gave foto's zeg! :D
Al vind ik wel dat je zit erg slecht is op die dressuurfoto hoor! Gewoon op je kont blijven zitten, dan zit je je paard heus wel uit! :)) :D

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:26

Surprise_Boy schreef:
Je kan les nemen bij The Future Guys (Noord-Brabant) de Thunder Guys in België en in Amerika :')
Flauwe reactie van ze zeg, probeer je eens wat anders...

En dat kan ook gewoon als je niet heel veel rijervaring hebt? En hoe gaat zo'n lesje dan?

Haha, ja vond ik ook niet lief van ze :p Maar straks schrok het paard ofzo... :p heeeel eng(iedereen stond al stil op het midden).

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:57

Bedankt voor je uitleg! :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:59

Ik heb het al eens een keer gezien en vond het toen ookal zo geweldig, wat stoer zeg!

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 13:46

@Mixje90: Ik denk dat je daar wel wat in stap en draf mag proberen als je echt graag wil, hoor ;)
Alleen de galop gaat daar ontieglijk hard, dus dat is dan te gevaarlijk.
't Is best vermoeiend daar, je gaat vooral vaulten (af, op, af, op). De paarden lopen net als in een beginnersles in een treintje, eerst rijden ze wat energie eruit, dan gaan ze vaulten, hangen, in stap en draf. Je hebt een paar keer een wissel (6 paarden en meer dan 6 ruiters ;) ), en dat gaat een half uurtje door ongeveer. Dan gaan ze 1 voor 1 in galop, ook weer stunten, en dan gewoon uitstappen ;) .

@Sok: maar ik rijd nog niet zo lang, ik zeg altijd tegen mn instructrice dat ik niet in galop kan, maar ze luistert niet! :( :')

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:49

@Surprise_Boy

Taliet! Dat vat ik op als belediging! :(
* ik luister toch altijd??? *
Maar het is ook wel leuk om alleen al een keer te kijken bij The Future Guys :)

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 13:51

@xJolijn: tis idd heel leuk om te zien alleen al, ja :j en supergezellig! :D
En tja, sorry hoor, ''instructrice''! :') En je luistert wel, maar je dóet niks! {:)-:(

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:58

Surprise_Boy schreef:
@Mixje90: Ik denk dat je daar wel wat in stap en draf mag proberen als je echt graag wil, hoor ;)
't Is best vermoeiend daar, je gaat vooral vaulten (af, op, af, op). De paarden lopen net als in een beginnersles in een treintje, eerst rijden ze wat energie eruit, dan gaan ze vaulten, hangen, in stap en draf. Je hebt een paar keer een wissel (6 paarden en meer dan 6 ruiters ;) ), en dat gaat een half uurtje door ongeveer. Dan gaan ze 1 voor 1 in galop, ook weer stunten, en dan gewoon uitstappen ;) .

@Sok: maar ik rijd nog niet zo lang, ik zeg altijd tegen mn instructrice dat ik niet in galop kan, maar ze luistert niet! :( :')

Cool, lijkt me best leuk om te leren! Is een keer wat anders dan de standaard voltige! :Y) (al is dat misschien praktisch om al te kunnen?)

Pffff! Wat een stomme instructrice heb jij zeg! :P Ze ziet toch dat je paard je gewoon probeert af te schudden?! Misschien moet je klittenband aan je broek en zadel naaien, dat helpt vast wel! :j :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:08

voltige voor de adrenaline junkie? :') Het ziet er echt heel gaaf uit! Hoe ben je hier eigenlijk mee begonnen?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:13

Sok schreef:
Surprise_Boy schreef:

Cool, lijkt me best leuk om te leren! Is een keer wat anders dan de standaard voltige! :Y) (al is dat misschien praktisch om al te kunnen?)

Pffff! Wat een stomme instructrice heb jij zeg! :P Ze ziet toch dat je paard je gewoon probeert af te schudden?! Misschien moet je klittenband aan je broek en zadel naaien, dat helpt vast wel! :j :D
En bedankt ^)

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:15

Door de Future Guys, het hele verhaal staat in m'n profiel en een aantal posts terug ;)
En ja, mijn instructrice is ver-schrik-je-lijk!
Voltige is trouwens niet nodig om te kunnen, misschien handig voor vaults, maar het draait minder om evenwicht doordat je paard sneller gaat en je gewoon kan hangen ;).

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:17

Surprise_Boy schreef:
Door de Future Guys, het hele verhaal staat in m'n profiel en een aantal posts terug ;)
Voltige is trouwens niet nodig om te kunnen, misschien handig voor vaults, maar het draait minder om evenwicht doordat je paard sneller gaat en je gewoon kan hangen ;).

Je bent zelf verschrikkelijk, Miss moet jij maar Duits gaan doen XD

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:19

Eh, Jolijn? We hebben nu pauze en straks tussenuur ;)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:21

Surprise_Boy schreef:
Eh, Jolijn? We hebben nu pauze en straks tussenuur ;)

Bosman heeft wel Duits ;)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:23

Surprise_Boy schreef:

Ik bedoel meer, hoe ben je in eerste instantie bij hun terecht gekomen, en dus ook op het idee gekomen om dit te gaan doen :) geeft niet, ik zal je profiel in ieder geval gaan lezen :)

Ik vraag me eigenlijk af, doe je alle stunts nu links van je paard?

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:29

zo ziet het waarschijnlijk uit als ik van mijn paard donder.. maar dan ongecontroleerd... :D :D
Nee ff serieus: echt heeeeel knap hoor, dat je dat durft !! Ik heb echt met stijgende verbazing naar je foto's zitten kijken. Ik ben met mijn 35 jr. niet zo lenig meer, en zal het ook nooit meer worden.. :o :o . Nee, ik kijk wel lekker naar jouw foto's ! Top !

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:46

Ja, dat is makkelijker voor mij en mijn paard, staat ook op de vorige pagina ;)
@pinkypie: :') dan hoop ik alleen niet dat je blijft hangen :)