Mijn nieuwe aanwinst! Adoptiepaardje...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:04

Dank jullie wel Langcara & SpecialBel :o :D

@ armanike : kijk eens aan, nog een fan :Y) :))
Ben inderdaad blij dat ik hem in principe nog een (heel) aantal leuke jaren kan bieden :j Als alles loopt zoals het zou moeten lopen toch :P Het zou inderdaad kunnen dat ik er op ga rijden in de toekomst, maar dat is niet de hoofdzaak en zeker niet meteen de bedoeling. We zien wel :)

Fireheart

Re: Mijn nieuwe aanwinst! Adoptiepaardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:09

wat een leuk dier zeg :D
super dat je hem nog een kans geeft!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:52

Hij is zooooo leuk Sabine :D

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:58

zo! die zie je overduidelijk genieten zeg! lijkt me heerlijk om zo'n paardje op te vangen als je daar de mogelijkheid toe hebt. <3 ken er wel een paar van de manege waar ik heb gewerkt die ik graag een oude dag had gegund ipv de slager...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:06

Super leuke foto's Sabine! Dat komt helemaal goed, zie ik nu al :D Geef maar veel foto updates he! ;)

Ja, die kop erop, haha, kan best zijn dat dat is waar zijn vorige gezin niet goed mee om kon gaan, al heb ik de indruk dat hij best snel te corrigeren is, zolang je maar duidelijk bent :) Komt zeker goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:17

Dank jullie wel Adindaa & VisibreTeam! :D :D

@ girlyggirl : ik vind het zelf ook een heerlijk idee!
Ik heb altijd al gezegd (als klein kind al): als ik ooit de loterij win dan koop ik een huisje met veel grond en ga ik oude manègepaarden opvangen ... Die loterij is nog niet gelukt, maar voor eentje heb ik wel de mogelijkheden momenteel, dus daarom ben ik er ook voor gegaan :D (en natuurlijk omdat ik het beestje kende, dat geeft toch wat extras ;) ).

@ Sol : haha, mij kennende zullen jullie bedolven worden onder de foto's :Y) :)) Al doet mijn toestel de laatste tijd beetje moeilijk met het donkere weer enzo, dus misschien meer naar het voorjaar toe :') Ik kan me wel voorstellen dat het een karakter is waar sommige mensen moeite mee hebben :j Ik durfde hem vandaag ook niet heel erg corrigeren omdat ik schrik had hem angstig te maken ofzo, maar ik denk niet dat ik daar bang voor moet zijn. Voor zover ik het nu gezien heb en met hem wat bezig geweest ben is het gewoon een typje à la [***], dus dat komt dan wel goed :Y) Op een bepaald moment, toen we bijna bij de weide waren, schrok hij van iets (weet niet van wat), geen probleem dat hij schrikt maar hij sprong zo dat ik bijna op mijn gezicht in een plas water belandde, gelukkig maar tot aan de enkels in het water/de modder, dat soort idee :+ En toen had ik als reactie "ey man, doe eens niet zo gek" en toen bekeek hij me van "oh, jij bent ook hier?" en toen we verder gingen lette hij toch best goed op mij :Y) Dus ik denk niet dat ik schrik moet hebben om mij eens te laten horen :+

Als het weer morgen een beetje mee zit ga ik hem eens kennis laten maken met de poets/wasplaats en hem beetje borstelen en dan eventueel in de piste wat basisoefeningen doen (volgen, halthouden, ruimte respecteren, pasje achteruit .. dat soort dingetjes :) ).

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:19

Nee, dat denk ik ook niet. Dat is het gevaarlijke, zeker met die zielige oude manegepaardjes :P je gaat ze teveel vertroetelen en voor je het weet word je gewoon opzij gebonjourd als ze door moeten of het eten daar is ^^ We hadden hier vroeger zo'n oudje, 30+ en een mager cushing mormeltje, iedereen medelijden natuurlijk, maar hij liep je wel altijd fijn ondersteboven omdat niemand hem wou corrigeren, haha.

Grondwerkdingetjes is een heel goed idee denk ik! Zeker ex-manegepaarden zijn nogal gewend als ze lomp doen, dat de mensen dan niet meer teveel van hen vragen (hoe jaag ik lastige penny's uit m'n stal-idee)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:20

Super dat jullie hem die kans geven! Hopelijk kan die nu lekker verdiend genieten! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:25

Whaha ja Sol, inderdaad!
En hij heeft dan ook nog een blind oog, dus dan weet je helemaal niet wat je ermee moet aanvangen :') Maar ik moet zeggen dat als ik het niet zou weten, ik het aan zijn reacties niet zou zien, hij heeft zich echt wel goed aangepast met dat oog :j
Maar we beginnen gewoon met wat grondwerk en verder natuurlijk wat tutten en rondhangen in de weide, en dan zien we wel :)

Dank je wel Blanket :D

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:13

Heel leuk paard! Ben heel benieuwd hoe die 2 het straks samen kunnen vinden.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:25

ahh wat een leukerd! echt fijn dat jullie hem nog een kans geven! +:)+

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:33

Wat een leukerd! Had hij die naam serieus al ?Wat een toeval! :D Het klinkt wel erg leuk met Cobe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:49

Dank je wel Britt_Mara :D

Haha ja ikenindi, hij heette zo al op de manège. Allemaal heel toevallig hé :Y) :)) Soms moeten dingen gewoon zo zijn denk ik :+ Is ook heel toevallig dat ik hem eerst niet erbij kon nemen en dat hij toen naar een andere thuis ging en ik toen van stal verhuisde en hij daarna terug kwam :+

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:55

Ik vind het echt leuk van je dat je hem hebt ´geadopteerd' Je weet maar nooit waar hij anders heen zou gaan. Heel leuk beest, stevig en een mooie bouw! Leuk ding! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:19

Bwa, nu hij op het opvangcentrum stond is het zeker dat hij altijd wel een goede thuis zou gevonden hebben (zijn ze heel streng op :Y) ) ;) Maar ik ben blij dat iemand toen op de manège gezegd heeft hem wel mee te nemen :j Anders was hij er nu denk ik niet meer geweest...

Hij is verder ook echt mijn type paard/pony .. Ik hou van stevige dieren met een karaktertje :D
Zolang dat karaktertje te handelen is dan wel, maar dat moet vast wel lukken :+

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:55

Boke <3 Hijs echt heel leuk Sabine! Ik ben benieuwd naar het volgende topic :D

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:02

Waarom gaan ze niet gewoon samen in 1 wei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:15

Wat een leukerd! Boke & Cobe zouden een leuk 2-span zijn denk ik :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:20

wat een leuk dier zeg!
Heerlijk dat ie bij jou een leuk plekje heeft gevonden :)
Komen ze straks samen in de wei te staan of blijft alles apart?

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:49

Heej die ken ik!
Ik ben op die manege op kamp geweest, was een hele lieve pony en lieveling van velen dacht ik ^^
Leuk om te zien dat hij een plaatsje krijgt bij jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:02

Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties :D

@ kimmillie : omdat die van mij een beetje sociaal gestoord is en ik dat risico niet wilde lopen. Maar in principe is het wel de bedoeling dat ze gewoon samen op de weide gaan :j Ik wil alleen eerst weten of hij zichzelf wel redt als die van mij het weer eens in z'n hoofd krijgt om vervelend te gaan doen :+ Dus eerst even een paar daagjes naast elkaar en dan kijken we wel weer :)

@ eefj33 : whaha ja, ik heb die vraag vandaag ookal gehad, of ik ze allebei voor de kar ging beleren :+ :))

Leuk Carrowl dat je hem herkent! :)

lauradia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:56

Hier se! Boke! Daar heb ik vroeger nog op gereden in de manege! Wist niet dat die te koop stond :p

Zo'n superleuke pony!

Moest je hem ooit kwijt willen ... denk dan maar eens aan mij :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:11

Haha, kijk eens aan, hij wordt nogal herkend zeg :D
Hij stond ook niet te koop hoor .. Manège wilde hem weg en toen heeft iemand kunnen voorkomen dat hij naar de slacht ging (manège zet niet uitgebreid paarden te koop) en toen zij er niet meer voor kon zorgen is hij naar het opvangcentrum gegaan en zo is hij hier terecht gekomen. Dus hij heeft nooit echt te koop gestaan ofzo :+ En het is ook niet de bedoeling dat hij zomaar weer weg gaat :)

Had trouwens maar 14 foto's in de beginpost, dus ik gooi er nog eentje in van vandaag :Y)

Afbeelding

<3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:20

Ooh die is leuk <3
Ik hou van zulke beesten,lekker grof :D
Veel plezier met hem :D

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:33

Wat een knapperdje <3
Leuk dat hij hbij jullie terecht gekomen is :))