Zolar 3 maanden onder het zadel @ Work!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Zolar 3 maanden onder het zadel @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:22

_haflinger schreef:
Dat wijken was om zijn spieren soepel te maken.

Dat kan zo niet hoor. Voordat je gaan wijken moet het paard van achter naar voor lopen, de rug ontspannen en de buik aanspannen. Anders rijd je 'm alleen maar vast.
Daarnaast vind ik het raar dat je zegt dat je paard sterk wordt, terwijl je kunt zien dat je instructrice daar terug aan het werken is.

Ik ben het eens met onley & zou op zoek gaan naar iemand anders.

Leuke pony verder :)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 20:38

@Hierboven

Oei, daar kan ik heel kwaad om worden.. Stel je voor, Ik zou mijn instructrice die mij al 4 jaar lang Privé les geeft, die ik mag betalen als ik dat wil, die me overal doorheen heeft geholpen, me jarenlang heeft ondersteund zomaar wegdoen voor een andere.. No Way, dat gebeurt nooit. Ze rijdt heel goed en heeft dit paard zo ver opgebracht. Ze meent niet dat ze het zelf kan, dat vroeg ik haar.. het gaat goed, zoals het gaat. Ik wil de Fjord graag laten zien, en niet te horen krijgen dat ik iemand anders moet zoeken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:41

Tsja je bepaald zelf de hoogte van de lat :) Ik zou hier niet tevreden mee zijn, daarom is het zo handig om instructeurs en vriendinnen apart te houden.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 20:51

Op dat gebied krijg je me niet om. Ik ben er hartstikke tevreden mee,, en dat is Zolar ook.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:04

Prima toch, het gaat erom dat jij tevreden bent met je instructrice :)
Het is goed om kritisch te blijven en neem de reacties dan ook zeker in je op, maar het is uiteraard aan jou wat je ermee doet :)

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:15

Eerst en vooral: leuk beest! :)
maar zoals Doubtless zegt: please doe jezelf en je paardje een plezier en zoek een andere instructrice. Ik weet dat dat niet simpel is, en zeker niet als je er zoals je zegt al 4 jaar les van hebt, maar naar wat ik hier zie...
Iemand die zonder laarzen en zover ik kan zien (maar daar pin ik me niet op vast) zonder tok op een paard zit dat 3 maand onder het zadel is, en het paard laat wijken als het nog niet eens kan rechtlopen en denkt dat dat de spieren losmaakt, is volgens mij iemand die niet zoveel van paardrijden/paarden opleren weet. Ik heb ook de overgang moeten maken naar een andere lesgever en vond dat in het begin ook heel vervelend, maar ik had wel heel veel werk om alle foutaangeleerde dingen uit m'n 13-jarig paard te stampen!
Jouw paardje is nog jong, dus doe jezelf een plezier en leer het 'm gewoon van de eerste keer juist aan.
Over de neusriem heb je al genoeg gehoord, maar verander 'm toch echt maar. Het ziet er misschien mooi uit, maar het is echt niet nodig weet je, en of hij nu mexicaans of gecombineerd was: juist hangen moet-ie altijd! :)
Probeer verder gewoon in het begin zoveel mogelijk aan de balans van je paard te werken en hem op 2 teugels te laten rijden. Mooi lopen en wijken komen dan later mits werk (en een goede lesgever ;)) helemaal vanzelf! :)

Veel succes, want het is echt een leuk dier!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:21

Arabiertje* schreef:
Een mexicaans hoofdstel, is even goed als een gewoon hoofdstel. Net het zelfde als met een bit, hangt het van de ruiter af of die daar vriendelijk mee kan omgaan. En dat lijkt goed!

Leuke pony heb je.

hoe kun je nou een neusriem vergelijken met een bit...

Op een bit heb je zelf altijd nog inspraak, namelijk de hoogte waarop je de teugels aanneemt en hoe strak en sterk je de teugels aanneemt.
Vooralsnog heeft dit geen invloed op een neusriem. De enige manier waarop je een neusriem kan beinvloeden is door hem strakker of losser te maken bij het opzadelen. En zo te zien zit hij hier te strak en is dat dus niet goed.
Verder mag hij nog een heel stuk omhoog wil hij goed zitten, hoe lager hij zit, hoe pijnlijker de inwerking.

Het beestje is net ingereden, ik zou dit NU direct rijtechnisch gaan oplossen dan heb je daar nog jaren profijt van. Met een neusriem werk je op deze manier alleen maar afstomping in de hand, en wat doe je er dan om?

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 21:30

Ik heb nu onderhand wel genoeg gehoord over de neusriem. Mijn instructrice blijft. Ik zal jullie wel eens laten zien hoe Zolar er uit gaat zien. hier komt nog een topic van 2012. Zolar kent mijn instructrice nu zo dat hij haar niet kan missen. Ze leren gewoon van elkaar. Aan die reacties heb ik niet veel.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:32

Het is natuurlijk geheel jouw keuze, maar als je geen commentaar kan verdragen of wilt aanvaarden, moet je ook geen bokt-topic plaatsen... Ik geloof best dat je er komt, het is enkel de manier waarop ;)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 21:32

Somebitch schreef:
Je neusriem zit te strak lijkt wel en sowieso te laag. Ik vind ook niet dat ja na 3 maanden al moet beginnen met wijken maar dat is jullie keuze. :j

Rijtechnisch commentaar hoef ik niet te geven omdat jij er niet opzit. :)

Leuke fjord heb je! :) :D Hoe groot is hij/zij?

Edit; Een Mexicaanse neusriem zorgt er niet voor dat er minder druk op het bit staat, daar zorgen je handen nl. voor. :j

Zolar is ongeveer 1.67. Flinke jongen dus :)

TurtleLove4 schreef:
Het is natuurlijk geheel jouw keuze, maar als je geen commentaar kan verdragen of wilt aanvaarden, moet je ook geen bokt-topic plaatsen... Ik geloof best dat je er komt, het is enkel de manier waarop ;)

O dat kan ik wel hoor, ik kan alleen neit tegen de woorden: 'zoek een andere instructrice'. en het hoofdstel weet ik nu wel.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:36

Een fjord van 1.67?!?! Dat moet je denk nog even nameten ;-)
Ik ben ook niet erg te spreken over de manier van optuigen en rijden... sorry

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:38

Je mag die dan ook niet zien als verwijt, maar als een tip. Je doet er maar mee wat je zelf wilt, wij geven ook maar onze mening :)

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 21:38

Bonita_Bon schreef:
Een fjord van 1.67?!?! Dat moet je denk nog even nameten ;-)
Ik ben ook niet erg te spreken over de manier van optuigen en rijden... sorry

Dat hebben we gedaan. Het is een behoorlijke jongen. Komt door zijn vader volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:40

_haflinger schreef:
Somebitch schreef:
Je neusriem zit te strak lijkt wel en sowieso te laag. Ik vind ook niet dat ja na 3 maanden al moet beginnen met wijken maar dat is jullie keuze. :j

Rijtechnisch commentaar hoef ik niet te geven omdat jij er niet opzit. :)

Leuke fjord heb je! :) :D Hoe groot is hij/zij?

Edit; Een Mexicaanse neusriem zorgt er niet voor dat er minder druk op het bit staat, daar zorgen je handen nl. voor. :j

Zolar is ongeveer 1.67. Flinke jongen dus :)

TurtleLove4 schreef:

O dat kan ik wel hoor, ik kan alleen neit tegen de woorden: 'zoek een andere instructrice'. en het hoofdstel weet ik nu wel.

:')

Mijn vriendin zegt heel droog: "is maar net hoe je meet", wijst naar de draffoto en vervolgt "als je hier vanaf de achterhoef via het gestrekte been richting schoft gaat dan haal je dat wel hoor"
:))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-12-11 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:41

Denk eens logisch na. Je ziet duidelijk dat dit een grote pony is, geen groot paard. 1.67, mijn kwpn ruin is 1.67....

Overigens vind ik een instructrice die rijd met een hoofdstel wat niet goed is afgesteld geen goede instructrice. 1 blik op de eerste foto en je ziet dat het te laag op het neusbot zit, no offence..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:42

Is hij niet eerder 1.47...
Hij lijkt kleiner dan mijn E-pony van 1.52.

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 21:42

Kom naar hem toe en ga hem meten zou ik zetten. het is echt waar hoor. Maarja. als je me niet wil geloven, hoef je me niet te geloven. zo simpel is het. Dat van de neusriem weet ik nu onderhand wel ;)

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:44

Ik kan enkel nog zeggen: neem de tips ter harte :)
En die arrogantie is trouwens echt niet nodig. Als bijna alle mensen in dit topic dezelfde mening delen en jij niet, zal het denk ik eerder aan jou liggen dan aan ons

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:44

Pfff wees niet zo gruwelijk eigenwijs en hooghartig TS, fjorden worden GEEN 1.67
En ik begon niet over de neusriem maar over de (lage) kwaliteit van je instructrice als ze hiermee gaat rijden..

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:45

Bonita_Bon schreef:
Pfff wees niet zo gruwelijk eigenwijs en hooghartig TS, fjorden worden GEEN 1.67
En ik begon niet over de neusriem maar over de (lage) kwaliteit van je instructrice als ze hiermee gaat rijden..

Misschien gemeten tot z'n oren :')

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 21:46

geloof me dan niet, kost evenveel moeite ;)
En ik ben niet DOM hoor. ik meet tot de schoft, zoals dat hoort!!

Ik vind het nu wel genoeg geweest. Van mij mag hier een slotje op.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:47

Z'n vader Holmar is trouwens 145 cm schofthoogte.
Dus het lijkt me sterk dat jou fjordje 167 cm is. Maar goed, misschien was de merrie een shire van 190 cm schofthoogte :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:48

Och ja, je krijgt commentaar, snel slotje erop. Typ even in op google "grootste fjordenpaard" en je komt uit op een schofthoogte van 1.60. dat is dus de grootste fjord ter wereld. Maar de jouwe is natuurlijk groter..... Tuurlijk...
Laatst bijgewerkt door Bonita_Bon op 15-12-11 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xSanneE_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 21:49

doe maar een Slotje. hier schiet ik HELEMAAL niks mee op :\ .

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:49

TS, niemand zegt dat je de keuze niet mag maken om je instructrice te houden en te blijven rijden zoals je rijdt. Want natuurlijk mag dat! men geeft alleen tips, en het is aan jou om die tot je te nemen en ermee te doen wat je wil. Liever bokkers die eerlijk hun mening geven, zodat je er mogelijk lering uit kan trekken, dan mensen die je naar de mond praten toch? Want daar open je ook geen topic voor :)

En een bepaald type reactie lokt een bepaald type reactie uit :)