Tobago van stroopwafel naar chocotof, scheerapparaat defect?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Tobago van stroopwafel naar chocotof, scheerapparaat defect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:04

Mag ik vragen waarom je voor dit model hebt gekozen?

Ik zou eerder kiezen voor een model met kale buik en meer haar houden op de rug (meer een dekenmodel). Dan hou je de rug lekker warm en kunnen ze toch voldoende warmte kwijt.

Daarnaast, ongeacht het model, vind ik het ook niet zo netjes gedaan. Ook als je voor de functionaliteit gaat kun je altijd nog besluiten om netjes te scheren en een beetje rekening te houden met de natuurlijke lijnen van een paard.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:07

Ik vind het ook niet functioneel, de plekken waar het paard het meest zweet zit nu nog haar?

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:09

Wat maakt dat nou uit zeg... als dit handig is, waarom dan niet? Wat kan bokt memmen!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:12

Sorry hoor maar ik vind dit gewoon lelijk.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:22

purny schreef:
Sorry hoor maar ik vind dit gewoon lelijk.

Sjongejonge, wat een geb*tch. Reageer dan gewoon niet of verwoord het op een normale manier.

Ik vind het hartstikke stoer staan, is weer eens wat anders!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:27

Vind het nog niet zo gek bedacht :D Warme buik onder deken, maar toch een groot oppervlakte om warmte kwijt te kunnen. Rugspieren ook nog lekker warm en geen uitrijdeken nodig in principe. Denk dat ik er best aan zou kunnen wennen, modeshow is toch niet nodig.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:34

UItrijddeken is zo nog wel nodig, omdat het zo ver naar boven geschoren is.
Singel had ik ook weg geschoren, nu schuurt het juist door het zweet en een goede singel zorgt niet voor plekjes op een geschoren huid.

Persoonlijk had ik een jachtmodel geschoren, vele malen functioneler en een stuk mooier ;) dit ziet er idd uit alsof je scheerapparaat kapot is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:25

@Saar, dit is niet hatelijk bedoeld hoor, maar ik persoonlijk vind het er gewoon niet uitzien en er zijn meerdere zoals mij. Dat jij het mooi vind is leuk maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Anders had de wereld er verrot saai uitgezien, iedereen dezelfde intresses en smaken.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:30

Moeten alle paarden een modeshow lopen ofzo? Het moet altijd maar mooi, mooi, mooi. Waarom helemaal scheren als alleen maar een gedeelte meer functie heeft?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:31

Amyyy schreef:
Moeten alle paarden een modeshow lopen ofzo? Het moet altijd maar mooi, mooi, mooi. Waarom helemaal scheren als alleen maar een gedeelte meer functie heeft?

Maar zoals men hier al zegt, de gedeeltes waar het paard het meeste zweet zit er nog aan.
Dus functioneel is dit ook niet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:33

Ik hou wel van creatief :). Ook Sjolvir haar modelletje vind ik leuk.

Ik twijfel nog een beetje, zou graag mijn altijd-buiten pony's wat meer scheren (nu alleen borstjes, tussen de voorbenen door en de singelplek) kaal. Maar vind kale buiken (ala jacht/deken model) niet zo'n fijn idee omdat ze hier altijd buiten lopen.

NinetyFour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:41

Arm paard :+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:45

Dennis, mijn merrie is op hoofd en benen na geheel geschoren.
Ze staat 24/7 buiten en heeft nergens last van, goede deken met hals op, die ook over de hele buik valt!
Wind en regen komt er niet bij, en ze smeert er graag een laag modder op (slaapt ook liggend buiten).
Haar stal staat altijd open voor haar, maar het enige wat ze er doet is haar krachtvoer eten :P.

Ik vind het model van de ts ook gewoon niet functioneel omdat de plekken die veel zweten(en dus makkelijk en snel warm worden) ongeschoren zijn!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 20:36

Ik zal overigens de laatste zijn, die zegt dat dit mooi is :o .
Echter momenteel werkt het prima. (bij hem waren vooral de hals drijf en drijf nat en zijn billen.)
Paard niet drijfnat en niet ontploffend _/-\o_ , allicht dat hij de volgende keer helemaal kaal gaat.

De bedoeling was overigens jachtmodel, maar ahum, aangezien hij tijdens het scheren toch 1 x van mening was niet helemaal mee te werken
zat er al een streep die ergens niet helemaal hoorde :+
Ik heb toen getwijfeld alles eraf te halen, maar als hij te fris zou worden, zou ik mezelf achteraf zeker voor mijn kop hebben geslagen.
Ben momenteel helemaal blij ermee. Nu maar 20 minuten zweetdekentjes nodig ipv 4 uur. (ja, ook ik koos met scheren voor het gemak :Y) )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:44

Rijd je nu nog wel met uitrijdeken? En wat voor winterdeken heb je er op liggen?
Het modelletje vind ik ook eh...apart :'), maar als het werkelijk voordeliger is als helemaal scheren zoek ik wel vast een goede paardenpsych.

Is de gedeeltes met haar nu alleen niet te warm onder de winterdeken?

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:05

leuke foto's!

Ideaal zo scheren, ik schoor Moon in t begin helemaal, maar de laatste keer heb ik toch ook wat vacht laten zitten.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:12

Leuke foto's hoor! En ach, dat gedoe over het scheren, het was toch een uitprobersel en ook nog een plus: het groeit wel weer aan hoor :)*

En hij maakt lekkere bokkesprongen!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:18

ik vindt het eigenlijk uist heel erg leuk gedaan zo :D veel beter dan al die stomme sterretje en hartjes op die achterwerken...

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:21

Hahahahihihi, ik vind het vreselijk ja. Maar het is wel een goed besluit. Echt een recessie-kapsel want je hebt, zoals al eerder gezegd, geen uitrijdeken of bontje nodig hihi.
En ja, zolang hij er blij mee is. :j
Mijn paard is heel netjes geschoren, totdat hij met zijn hoofd schudde...toen zat er een hap in.
Tsja... je gaat ook weer niet aan de andere kant een hap scheren :')

Om even op bovenstaande te reageren: bij Machnix hadden ze best sterretjes mogen laten staan, een soort van Stars&Stripes hahahaha _O-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:07

Uitrijddeken heb je nu alsnog nodig doordat de lijn te ver naar boven geschoren is (maar dit kwam door uitschieten zij ts zelf al, eigenlijk had het er meer als jachtmodel moeten uitzien).
En bontje hoef je ook niet met een goed passend zadel op een geschoren paard :D
dus zo'n geweldig model is het niet, maar uitschieten kan gebeuren als je een paard voor het eerst scheert. Wel zou ik echt de singel weggeschoren hebben ivm overmatig zweten en dan juist schuren. Maargoed iedereen zijn eigen patroontje :P.

_Juliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:02

haha, het ziet er wel heel orgineel uit :j

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:11

Ik vind het er eigenlijk best leuk uit zien haha.
En zoals de reactie boven mij: in ieder geval er orgineel :P

En als jij en je paardje er blij mee zijn,
is het helemaal super toch :)