Nieuwe ruiters in de les wat gezellig zeg! Ahum....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Nieuwe ruiters in de les wat gezellig zeg! Ahum....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:34

Nicky, ze is 15 ;)

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 22:35

nicky_rilana schreef:
dan ben je echt niet veel meer hoor

geloof me, echt waar. Word over het algemeen ook voorgetrokken in de les en kan daar goed met de instructie overweg, lunch met ze werk er etc. ben 15 jaar oud en sta wel hoger door de rest doordat ik er werk en goed met de instructie omga etc. p.s. wat doet mijn leeftijd er toe?

little_birdy

Re: Nieuwe ruiters in de les wat gezellig zeg! Ahum....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:35

waarom voel jij je beter als de rest?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:36

Je hebt goede cijfers, daarom kun je niet helpen met paarden beleren? Want als je slechte cijfers had gehad, was dat wel een mogelijkheid? Ik zie de logica niet.

Verder denk ik dat wanneer je zo goed kan rijden, ook voor jezelf oefeningen kan doen en tijdens het springen niet letten op hoogte maar juist op het goede ritme, timing, afstanden. Dat leer je beter op lagere hindernissen dan op hoge. En als je het echt zat bent, nou, dan zie ik het probleem niet, dan stop je lekker en ga je met je eigen pony onder begeleiding aan de gang. Ieder paard hoort op een ander terrein ook te rijden zijn, dus volgens mij heb je wat dat betreft nog zat te leren en oefenen! :)

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:36

KLfan schreef:
Ik ga het ook met de instructrice regelen, heb ook een hogere stand dan de normale ruiter daar en werk er ook.

8)7 _O- _O- _O-

wsl ben je ook te goed om op je eigen haf in de manegeles te rijden... :P
Laatst bijgewerkt door reeskees op 07-12-11 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:37

KLfan schreef:
nicky_rilana schreef:
dan ben je echt niet veel meer hoor

geloof me, echt waar. Word over het algemeen ook voorgetrokken in de les en kan daar goed met de instructie overweg, lunch met ze werk er etc. ben 15 jaar oud en sta wel hoger door de rest doordat ik er werk en goed met de instructie omga etc. p.s. wat doet mijn leeftijd er toe?

Dan zou ik me eerder aan jou irriteren, als ik als nieuwe ruiter daar aan zou komen om wat te leren eerlijk gezegd
en had ik dus meteen na die les vragen voor een andere dag :o
Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 07-12-11 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:37

omdat je best verwaant over komt en als je dan 26 bent ofzo klinkt het echt verwaat, maar 15 kan wel kloppen, je weet nog niet hoe het op een manege gaat, als jij weg bent daat het daar ook door en er is makkelijk weer iemand te vinden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:39

Ach, jezelf overschatten hoort bij de puberteit.

Ik ben gestopt met lessen op de manege, ik leerde er geen klap van. Ik reed wel op mijn eigen pony mee, maar er werd te weinig mee gedaan.
Is er geen andere les waar je heen kan? :)

vibabu

Jeetje, het enige wat in me opkomt. Jij vindt jezelf wel heel erg goed!
Een beetje lesgever die haakt in op wat jij kan. In "mijn" lessen is het niveau heel erg gevarieerd. Van een die totaal geen wedstrijdambitie heeft en nog moeite heeft om haar paard vwnw te rijden t/m Z ruiters. Springen idemdito. Wat maakt het uit? Springen gaat niet om de hoogte maar om de techniek. Dressuur is terug naar de basis niet slecht.

Roosch

tiwi1969 schreef:
Niet zo gek hoor om op een manege te rijden als je zelf een pony hebt, mijn dochter doet het ook :D omdat ze daar:

...
/3 leert zich niet als een verwend nest te gedragen :D

.

Helaas leert TS dat niet.

Jemig, wat blaas jij hoog van de toren af.

Je hebt twee opties. Of je neemt de situatie aan zoals het nu is, of je stopt ermee.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:40

KLfan schreef:
Ik ga het ook met de instructrice regelen, heb ook een hogere stand dan de normale ruiter daar en werk er ook.

Dan vraag ik me af waarom je sowieso op een manege wil rijden :')
Met jouw ervaring zou ik dan iets anders van je verwachten.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:41

Jij hebt een redelijk eigen dunk van jezelf zeg. Inplaats van te klagen kan je natuurlijk ook gewoon voor jezelf rijden. Voor een goede ruiter maakt het niet uit of er beginners in de bak rijden dat houdt je juist scherp. Neem tijdens de les eens wat eigen initiatief en je zult zien dat er dan vanzelf feedback van je instructrice komt als ze zoals jij zegt ook daad werkelijk goed kan les geven.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 22:42

ponylies schreef:
waarom voel jij je beter als de rest?

huh. deze vraag begrijp ik niet. Ik zeg alleen dat ik sneller iets kan regelen etc. omdat ik niet alleen klant ben.
#reeskees doe alsjeblieft even fatsoenlijk.
#xRebecca ik heb geen goede cijfers was een typ fout kom ik nu achter ;)
#nicky rilana ben niet verwaant en weet hoe het er op de manege aantoe gaat
#vuurneon bedankt voor je normale reactie en ja ik zoek naar een andere les.
#mika11 ik bedoel met hogere stand dat ik makkelijker iets gedaan kan krijgen doordat ik er werk etc.
#happie ik kom om te leren en rijd al veel voor mezelf

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:43

kan je niet na een gevordeden les.. heb ik ook gedaan ik heb tot mijn 19 op de manege gereden..
ook van de dinsdag na heel kort de zaterdag en toen na de vrijdag avond. daar later nog een uur opgeschoven na de ouderen.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 07-12-11 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:43

als je weet hoe het er aantoe gaat dan weet je ook dat je geen hogere stand hebt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:44

Je bent niet verwaand zeg je, maar je vindt wel dat je meer bent dan andere ruiters, dat je een hogere stand hebt, dat je meer rechten hebt, dat je niet 'alleen' klant bent..
Ik snap het niet, hoor..

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:44

Voor je zelf rijden is dan toch prima? Eigenlijk zeg je nu dus dat het niet ligt aan de ruiters uit de les maar instructrice. Had dan het verhaal anders begonnen inplaats van er rijden weer beginners in mijn les zucht steun...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:45

Hier komen er eerder woorden boven als "arrogant" en "over het paard getild" eigenlijk.

Dat je dingen makkelijker geregeld krijgt, is tot daar aan toe maar kom op zeg...
Praat niet zo neerbuigend over mensen die net leren rijden aub?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 22:46

paardenfreak schreef:
kan je niet na een gevordeden les.. heb ik ook gedaan ik heb tot mijn 19 op de manege gereden..
ook van de dinsdag na heel kort de zaterdag en toen na de vrijdag avond. daar later nog een uur opgeschoven na de ouderen.

Kan idd maar moet ook in mijn schema passen heb namelijk vrijdag scouting. ja scouting. dus ik denk dat ik eerst even kijk of ik op een donderdag of maandag kan maar bedankt voor het meedenken.
#roosch de manege is soms redelijk persoonlijk ken je de mens meer dan krijg je meer gedaan
#sammy daar hebben ze beginners lessen voor.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:47

Roosch schreef:
Je bent niet verwaand zeg je, maar je vindt wel dat je meer bent dan andere ruiters, dat je een hogere stand hebt, dat je meer rechten hebt, dat je niet 'alleen' klant bent..
Ik snap het niet, hoor..

:') _O-

_/-\o_ Amen.

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat dit wel weer 'ns een reltopicje zou kunnen worden O:)

TS: wordt jij nou niet echt heel erg moe van jezelf? Mijn god, ik kreeg in de puberteit geleerd hoe ik wat meer voor mezelf moest op komen en om wat zelfverzekerder te zijn.

Maar bij jou ehm, is alles wel héel erg doorgeslagen!
Was ik de betreffende instructrice/manegehoudster dan had ik zo'n kind die zich 'van een hogere stand' vind en zichzelf 'meer' vind, al láng de deur gewezen, werkelijk. :r

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:48

dan neem je toch privéles? :D

chevax

Moderatoropmerking:
De sfeer in dit topic gaat er niet op vooruit als jullie persoonlijk naar elkaar worden. Graag op een fatsoenlijke manier naar elkaar reageren.

Sammyy

KLfan schreef:
#sammy daar hebben ze beginners lessen voor.

Dat klopt, maar je kunt het ook bekijken dat ze er voor gezorgd hebben dat de dinsdag les gewoon blijft bestaan zodat jij kunt blijven rijden.
Anders hadden jij en je andere les-genoot een andere dag uit moeten kiezen..

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:50

Waarom ga je niet gewoon eens praten met je lesgeefster leg het probleem gewoon eens uit en vertel waar je mee zit.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:50

Ik heb ook jaaaaaren op een manege gereden,
Ik heb er altijd heeel veel van geleerd, juist door op zoveel verschillende pony's te zitten.
Ik reed zelf in een van de gevorderde lessen, maar reed soms mee in een wat mindere les ( als een van de pony's weer eens vervelend was :+ ) ik vind het erg fijn om dan weer even terug te gaan naar de basis.
En ook al is je pony tot gevaarlijks aan toe op vreemd terrein, dan is het juist goed om er mee te oefenen!
Als je dat niet wilt, is het je eigen probleem en dien je je ter gedragen net zoals elke andere klant. :o