Oh dat is ook alleen maar goed, afwisseling is en blijft het beste ze

. Dan hou je het plezier er ook in. Aangezien je zelf zei dat je het nog wel hier en daar erg spannend vond, dacht ik dus dat iets lager voor jouw gevoel misschien fijner zou zijn. Jij moet ook leren om haar te ondersteunen en zeker met de ervaring met je vorige paard zal dat nog best wel eens lastig kunnen zijn voor je. En je hebt er inderdaad niets aan als je verstrakt.
Heb trouwens je pb gezien, had alleen nog niet de tijd gehad om er uitgebreid naar te kijken, dus die reactie hou je nog van me tegoed

. Vond die galop er wel heel anders (lees: beter) uitzien

.
@marcella, snap ook dat je nog niet van alles uit de kast trekt hoor bij een groentje, het zijn ook alleen maar tips om het verder uit te bouwen. Ik weet natuurlijk zo ook niet hoeveel ervaring jullie hebben met het leren springen van een jong/groen paard, dus zeg het liever 2 keer teveel dan 1 keer te weinig.
Die 75 cm valt normaal ook nog onder een huppeltje voor een paard van 1.70(+), maar dat kan toch ook nog wel eens per paard verschillen, sommige doen het beter op een lagere hoogte en anderen weer beter op iets meer hoogte. Vond haar nog niet echt overtuigend springen, zo'n hoogte moeten ze meestal ruim overheen kunnen komen en vond dat bij haar dus niet echt het geval. Juist groene paarden schieten er vaak meters overheen. Maar zoals ik al zei, ben benieuwd naar het volgende topic en de vooruitgang

.