na 3 weken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Re: Ud'Anna en ik na 3 weken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:48

Voeten misschien iets minder ver in de beugel.
Dan kan je ook wat beter ''staan zitten'' als je draaft.
Leuke pony trouwens!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:02

Als je echt zoveel beter zit zonder zadel, waarom dan geen barebackpad? Of ga ik nu te kort door de bocht? En dan eerst de basis goed krijgen in stap (jouw houding / sturen / etc.) voordat je in draf gaat (al is doorzitten misschien niet het beste voor een jonge paardenrug). Met intensieve begeleiding en stapje voor stapje kan dit best goed komen, het is alleen een lange weg omdat jouw niveau ook moet groeien.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:05

Ik vind het al veel beter als de eerste keer dat ik een topic van jullie tegen kwam. :) Super dat er vooruitgang is.

Ik zou zeggen, veel succes met de tips die je hier al gekregen hebt.
Je gaat echt super met kritiek om, top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:00

Ik zit een beetje mee te lezen maar is het niet beter om eerst aan je eigen houding te gaan werken en dan pas aan de houding van je pony? Want nu als je iets probeert zit je haar eigenlijk alleen maar in de weg. Je probeert het goed maar vooral omdat je haar zelf doorrijdt zou ik eerst gewoon een hele poos aan je eigen houding gaan werken. Zitles nemen, heel veel zitles. Laat de pony zo lang gewoon de normale rondjes in de baan rondlopen maar laat stelling, buiging en al dat soort dingen achterwege, dat heeft nu nog geen zin.

Succes :)

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 07:37

Ik heb je andere topics ook bekeken, en het ziet er al beter uit !
Er zit dus wel vooruitgang in. Je moet wel echt aan je houding werken, maar daarom is het goed dat je les genomen hebt. Het is ook echt een leuk paardje !
x

GiniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:42

Heel eerlijk, je gaat vooruit, er is verbetering. Maar je paard loopt ieder fototopic slechter, met meer en meer spanning.
Ik denk dat jouw vooruitgang, te traag gaat om samen met dit (groene) paard te groeien. Met andere woorden, tegen de tijd dat jij jouw houding voor elkaar hebt, vrees ik dat deze haf allang "verpest" gaat zijn. En dan heb jij weer moeite om hem correct te rijden en ga je weer in oude fouten hervallen, wat toch zonde zou zijn, niet?

Ik zou dus echt (niet alleen voor het welzijn van jouw paard, maar ook voor jouw eigen rijtechnische kunnen) een paar intensieve zitlessen en daarna dressuurlessen nemen op een ervaren paard. Laat jouw haf dan ofwel door iemand ervaren doorrijden of ga longeren en zoek daarin terug de ontspanning op.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:30

Het ziet er alweer een stukje beter uit dan de vorige keer! Gaat steeds beter naar mijn idee. *\o/*

En TS, als de zadelmaker komt, kijk dan of je het zadel kunt ruilen voor een ander exemplaar. Want ookal wordt hij pas gemaakt op je paardje, jij zit gewoon echt niet goed in dit zadel. Volgens mij is het qua inchmaat al te groot, en die zweetbladen zijn VEEL te lang voor jou. Jij moet ook lekker zitten in een zadel. Dat helpt je houding en je zit ook te verbeteren. :j

Goed dat je contact op hebt genomen met de zadelmaker trouwens!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:44

Hey Nikita...

Fijn dat het iets beter gaat, ik zie ook wel verandering aan je houding. Maar toch klopt er iets niet... Heb je soms ergens last van? Pijn tijdens het rijden ofzo? Want je maakt je heel erg vast vindt ik. Precies alsof je je moet vast klammen want dat je anders denkt dat je er van af gaat vallen. Probeer eens van te gaan rijden en echt enkel en alleen aan jezelf te denken deze keer. Probeer keer op keer tegen jezelf te zeggen, hakken uitdrukken ellebogen tegen mijn lichaam rechte rug. En kijk naar waar je rijd, je gaat zien dat dat ook al heel veel verschil brengt. En dan gaat Ud'Anna ook veel rechter lopen.

Ik zou voorlopig ook met iets langere teugels rijden, je moet echt je ellebogen tegen je lichaam houden, maar ook contact. Probeer je handen ook echt boven de schoft van je paard te houden... En zeg het elke keer tegen jezelf. Je kan dat de eerste paar keren zelf gewoon in stap/draf doen. Denk eerst aan jezelf, ik denk dat Ud'Anna het zeker en vast kan. Maar nu moet je je echt focussen op jezelf. Zeg tegen jezelf '' Hakken uitdrukken, ellebogen tegen m'n lichaam, recht voor mij kijken, en ontspannen. '' Zit trots op je paard, maar ontspan, laat al je spieren rusten.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:25

Ik bekeek net je filmpje, en ik vraag me af of je zelf in de gaten hebt dat je echt cónstant met stelling rijdt, je pony constant over de buitenschouder wegloopt en dat je voortdurend trekt aan de teugels? Daarmee werk je alleen scheefheid in de hand. Ik zou echt beginnen met teugels loslaten en pony recht laten lopen. Daarbij zou ik ook lichtrijden ipv doorzitten, want je stuitert zo'n beetje alle kanten uit. Ik heb niet al je reacties gelezen, maar is het geen idee om je pony uit handen te geven aan iemand ervarener ofwel hele goede en regelmatig les te krijgen? Heb je les op dit moment?
Verder zie ik eerlijk gezegd weinig tot geen verbetering tov je vorige topic, sorry daar ga ik eerlijk in zijn. Vind het nog steeds best oneerlijk voor jouw pony. Sorry voor het harde commentaar want je reageert supersympathiek!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:37

ik heb net even een ander filmpje bekeken...toen je net je wintec had?
Om te beginnen leuke pony!
Heb je les?Goed les bedoel ik?
Dan begrijp ik niet waarom je steeds maar doorzit.
Je hebt nog helemaal geen balans,en daarom heeft je pony het moeilijk....omdat ze jong is heeft ze ook nog geen balans en als er dan een ruiter opzit zonder balans helpt dat haar niet.
Je hebt naar mijn idee nog veel te weinig ervaring om zo een jong paard te rijden.
Of je moet hele goede begeleiding hebben,maar daar heb ik mijn twijfels over.

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:06

Er zit wat verbetering in, maar je houding is niet helemaal goed. Is het misschien een idee om eerst te werken aan je zit, want nu komt je paard namelijk uit balans en dan krijg je een heel rommelig plaatje. Een ander zadel zou inderdaad kunnen helpen en zit lessen ook.
Succes! :)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:09

Eerst en vooral wil ik nog even opmerken dat ik je echt super dapper vindt om dit hier te zetten en om 'het gevecht' samen met je pony aan te gaan.

Ik twijfel wel een beetje aan de kwaliteit van je lessen. Je lijkt mij iemand die echt geholpen wil worden en open staat voor kritiek, doorzettingsvermogen heb je volgens mij ook wel genoeg MAAR dan begrijp ik niet waarom er weinig verbetering is door het lessen. Je zou met sprongen vooruit moeten gaan als je goed les kreeg.
En zoals ik hierboven ook al las, probeer je paard zoveel mogelijk met rust te laten en let vooral op je eigen houding, je paard kan niet netjes lopen zolang je niet bijna 100% perfect zit. Je kan dan beter je paard gewoon doorrijden, losse teugel, lekker ontspannen en op je eigen houding letten, misschien vragen om je paard aan de longe te nemen, beetje terug naar de basis.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:16

Het ziet er een beetje uit alsof je geen balans kan vinden en je erg aan de teugels vasthoud. Je zegt ervaring te hebben zonder zadel te rijden, dus ik zou zeker wat vaker zonder zadel gaan rijden.

Ik weet niet of je paard braaf is of niet, maar wat erg helpt is zonder teugels rijden. Dus knoop erin, en rijden maar. Je kunt gewoon op de hoefslag rijden. Dan leer je pas echt goed zitten. Overgangen kunnen ook prima zonder teugels. Eigenlijk zijn de teugels er vaak meer voor de ruiter dan voor het paard.

Edit; hakken laag! Als je je benen lang maakt en je hakken uitdrukt zit je meteen een stuk stevige