Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vulina schreef:Ik begrijp niet hoe je vanaf bv foto 6 kan zeggen dat dat zadel niet past? Tuurlijk klapperd het en ligt het dieptepunt verre van in het midden. En natuurlijk lijkt het te krap. Maar wanneer je het zadel naar achteren zou leggen, kan het zomaar zijn dat het niet meer omhoog komt van achter, het dieptepunt in het midden komt te liggen en er veel ruimte ontstaat omdat het nu op het smalste/hoogste deel ligt van de rug!
Somebitch schreef:Vulina schreef:Ik begrijp niet hoe je vanaf bv foto 6 kan zeggen dat dat zadel niet past? Tuurlijk klapperd het en ligt het dieptepunt verre van in het midden. En natuurlijk lijkt het te krap. Maar wanneer je het zadel naar achteren zou leggen, kan het zomaar zijn dat het niet meer omhoog komt van achter, het dieptepunt in het midden komt te liggen en er veel ruimte ontstaat omdat het nu op het smalste/hoogste deel ligt van de rug!
Het zadel komt niet omhoog van achteren maar kiep achterover, ookal leg je dit verder naar achteren dan verhelpt dat dit probleem niet, het zadel ligt echt veelste ver achterover daarvoor.
Romanoff schreef:Hmm tja ik heb voor mijn jonke (3,5jaar) wel een boomzadel laten aanmeten, ook wel wat voor op de groei.
Boomloos had ik wel liggen, maar door zijn hoge smalle schoft ging het drukken, welke pommel er ook in zat. Dus die heb ikverkocht.
Boomloos voel je wel iets meer onder je paard maar heb ik met boomzadel nu met mn paard ook erg fijn contact
Laura_x_ schreef:Past het zadel wel? Ik vind het erg apart liggen.
En met longeren, je kan beter de teugels eraf halen. Is mischien even werk, of je moet teugels hebben met 'klik haakjes', maar zo heeft je paard wel de optimale ruimte.
Moet wel goed komen