Maar, ik heb dit topic geplaatst om gewoon te laten weten hoe het gaat met Pacha. Niet omdat je er achter vroeg, dus je hoeft je niet schuldig te voelen ofzo.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabiertje* schreef:FriesWytske: Akkoord, iedereen zijn mening. Maar om dit dierenmishandeling te gaan noemen, ik vind dit verschrikkelijk om te horen... Eerlijk gezegd, zouden er meer mensen moeten zijn zoals hun. Want sommige mensen laten hun paard al inslapen voor een peesblessure. Of verkopen het nadien weer... Pacha heeft pijn gehad, maar de pijn was wel draagbaar. Pacha kreeg pijnstilling, medicatie, massages... Zonder dit, zou hij inderdaad enorm af gezien hebben. Maar dat is het geval niet, want er waren zo veel mensen die voor Pacha klaar stonden om hem hier doorheen te helpen. En geloof me, als Pacha nog pijn zou hebben. Zou hij niet keer op keer zo een prestraties neerzetten, zou hij niet gek doen in de weide. Showen voor merrie's.. Nee, dan straalde dit paard geen levenlust meer uit. En dat doet die zeker en vast wel!
@Elin: Ik begrijp je mening, het hoofdstel en het zadel schuurt niet. Als je gaat kijken in het tweede topic, dan zie je dat hij daar een andere zadeldoek heeft als hier nu. Een soort wollige zadeldoek, + nog een doek er bij. Ze hebben hem altijd gecontroleerd of het pijn zou doen, of het zou schuren. Maar Pacha heeft vel op die brandwondes, alleen geen haar. Ik kan je zeker met volle 100% zeggen, dat Pacha gelukkig is. Hij leeft zoals eender welk ander paard. Hij is gelukkig, eet, bokt, steigerd, springt rond. Hij ziet er alleen anders uit.
FriesWytske schreef:Dan vind je het maar raar om dat te horen. Maar het is wel een vorm van mishandeling om een paard wat zo toegetakeld is te gaan berijden.
moelly schreef:Wauw! Wat prachtig dat het zo goed met haar gaat!
Nog veel succes!
PS: In welke klasse springt ze nu?
zoofje schreef:leuk dat het zo goed gaat!
dat gezeur hier! een mens met brandwonden wil daarna toch ook weer alles doen, waarom een paard niet?
Boras schreef:Ts ik zou mezelf niet blijven verdedigen. Dat roept telkens weer dezelfde discussies op waarvan je aangeeft dat je die niet meer wilt aangaan. Je bent de lezers niets verplicht. Al kan ik me de neiging tot verdediging wel voorstellen natuurlijk.
Ik vind het nog steeds een prachtig en krachtig paard.
Een oordeel vellen over de beslissing tot behandeling vind ik erg lastig vanachter een computerscherm, dus daar laat ik me niet over uit. Daarmee je wens tot geen discussie ook respecterend.
De update is heel interessant.
Arabiertje* schreef:Pacha heeft pijn gehad, maar de pijn was wel draagbaar.
Ik kan je zeker met volle 100% zeggen, dat Pacha gelukkig is. Hij leeft zoals eender welk ander paard. Hij is gelukkig, eet, bokt, steigerd, springt rond. Hij ziet er alleen anders uit.
FriesWytske schreef:zoofje schreef:leuk dat het zo goed gaat!
dat gezeur hier! een mens met brandwonden wil daarna toch ook weer alles doen, waarom een paard niet?
En die heeft ook pijn, omdat de huid gaat trekken. Maar die geven het aan. Ik vind het geen gezeur. Een paard is een vluchtdier, dus die zal nooit laten zien dat ie pijn heeft.
FriesWytske schreef:Dan vind je het maar raar om dat te horen. Maar het is wel een vorm van mishandeling om een paard wat zo toegetakeld is te gaan berijden.
FriesWytske schreef:@ xEliine Ik spreek mezelf niet tegen. Heb in mijn leven al genoeg paarden gezien, waarvan ik wist dat ze pijn moesten hebben. Maar die zich niet anders gedroegen als normaal.
@ chantalhaf Dus mishandeling is alleen als ze heel erg mager zijn, niet kunnen lopen e.d.. Sorry hoor, maar dit paard heeft weinig haar op de meeste plaatsen om hem te beschermen tegen het schuren van het tuig. Of tegen de zon.
Als een bekende ruiter/amazone op zo'n paard had gereden, dan was het commentaar niet zo lief geweest als het nu is. Dan had iedereen hier moord en brand geroepen. En hem/haar van dierenmishandeling beticht. En nu mag dit allemaal wel.