Rensiepensie: tegenwoordig vrees ik dat het zadel echter niet meer zo goed ligt als zou moeten met een splinternieuw aangemeten zadel. De mail naar de zadelpasser is dus verstuurd samen met enkele foto's waarop het duidelijk te zien is. Hij ging zijn agenda raadplegen en terug contacteren voor een afspraak... ik zal hem dan tijdens deze afspraak ook even uithoren naar de zweetbladen ivm. mijn beenlengte enz... benieuwd wat ie daarop zal zeggen.
De zadelpasser heeft me inderdaad zien rijden, hij had in totaal 4 zadels mee. 3 dressuurzadels en 1 veelzijdigheid.
De veelzijdigheid viel meteen af, ik zat precies in spreidzit.
De dressuur heeft het gegaan tussen de Isabell Werth en de Dressuur 500 van Wintec... Dan toch voor de IW gegaan omdat ik al verliefd was erop van in de winkel... misschien beter de 500 gekozen maar die kon ie niet in bruin krijgen
en er werd mij gezegd dat de IW oké zat... dit omdat ik net bang was dat de zweetbladen te lang zouden zijn... Nu, we zullen zien wat ie zegt als ie langs komt...
Hoi J!
Hehe nee hoor, schuldig voelen is nergens voor nodig! Ik was al verliefd op het zadel het moment dat ik het in de winkel zag en mocht op zitten... het is dus mijn eigen keuze geweest... ik denk dat de stoelzit ook zwaar beïnvloed wordt door het feit dat de boom niet helemaal correct blijkt te zijn en het zadel dus naar achter gaat kantelen en mij dus ook naar achteren zet... en het feit dat mijn beugelriemen nog langer zouden moeten... Denk dat dat al veel verschil zou maken...
Ik kijk al uit naar deze zomer
Sanne_shelly: dank je wel voor je reactie! Je hebt groot gelijk hoor, het moet vooral plezier zijn maar het moet ook plezierig zijn voor het paard en ik was zwaar verkeerd bezig... en ga nu hard aan de slag dit te wijzigen...
De reden dat ik niet zo sta te popelen om terug zonder zadel te rijden is omdat ik vrees dat ik dan alsnog niet leer rijden met zadel en stijgbeugels en dat is toch ook wel belangrijk dat ik dit echt wel leer toch?
Joolien: dank je wel !
Robeer: dank je wel!! En inderdaad, ik ben hard bezig en zal nog lang hard bezig zijn met mezelf! En gras over laten groeien brengt niets op... van uitstel komt afstel dus meteen de koe bij de horens grijpen en gaan ervoor!
Ja dat van die handen openen was echt wel een eye opener (haha toepasselijk)... Ud'Anna kon plots wél reageren op afwenden... en het voelde in het begin wel zwaar tegenstrijdig maar eens zij zo reageerde was het opeens "bingo gevoel" er echt wel bij mij...
Dat van het stokje is echt een super tip! Dit doe ik nu met een touwtje... en dat van de longeerlijn hebben we ondertussen ook reeds toegepast maar niet met Ud'Anna, met een ander ouder paard die gewoon is om beginners op zijn rug te hebben...
Meissieline: dank je wel!!
Heleen: dank je!!
Het was een harde les maar het was nodig! Zachte heelmeesters maken stinkende wonden! En pas als je het wéét of hoort kan je er iets aan doen! Dus ik ben de mensen wel dankbaar!
Sin: Zadelmaker was Zadelmakerij Verhoestraete te Maldegem... Hij komt nu binnenkort terug omdat de boom te smal blijkt waardoor het zadel naar achteren gaat kantelen tijdens het rijden. Hij zou zijn agenda nakijken en me laten weten wanneer hij kan en dan spreek ik hem hier zeker ook over aan over die zweetbladen...
Dank je wel trouwens!