Zadeldrukmeter, wat een eyeopener!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:05

Interessant om te zien hoor!
Maar zo'n pad kende ik nog niet! Ik heb ook eens een zadeldrukmeting laten doen, maar toen had mijn zadelmaker een laptop bij zich en dan zag je de druk daar op, zo kon je ook zien dat je bijv. in stap en draf wel recht zat, maar in de galop ineens niet.
Ik moet wel zeggen; weten is één ding, maar het veranderen blijft toch heel moeilijk.. en recht is natuurlijk ook niemand.
Zelf heb ik in mijn lessen ook vaak zat dat iemand scheef zit en het is echt lastig om dat goed te veranderen, als je alleen maar let op het wel of niet scheef zitten gaat zo iemand vaak verkrampt zitten en een scheefheid in het bekken ofzo kan ik als instructie in dat ene uurtje les echt niet recht krijgen!

Caira

Re: Zadeldrukmeter, wat een eyeopener!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:36

Ik zat ook zo scheef, en heb nu les van een centered riding instructrice, ik leer nu zelf recht te zitten, en het is echt schokkend wat voor effect dit heeft op mijn paard.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 19:37

@ aerdenhout:

Zoals ik al zei, wist ik wel dat ik wat scheef zat en dat ik in mijn rechter heup in knik.
maar dat het zo erg was en zo veel impact had heb ik mij niet gerealiseerd.
Ik weet ook eigenlijk zeker dat dit allemaal van het laatste half jaar is.
Ik heb in April mijn rug gebroken. Voor die tijd zat ik eigenlijk zelfs eerder naar rechts....

Ik heb geen specifieke oefeningen mee gekregen. Ik kreeg nu al voldoende info om te verwerken.
Bewustwording is de eerste stap.

Ik merk nu met rijden al groot verschil. Ik ben nu de hele dag bewustbezig met recht staan.
Ik heb spierpijn in mijn rug en Billen. Echt wennen om weer een corrcte stand aan te nemen.
Even kijken hoe het nu gaat anders zelf ook nog ff naar de kraker!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:20

Als je spierpijn hebt in je billen, creëer je daar dan niet juist teveel spanning. Je moet zitten op je zitbeenknobbels, het paard iets geven om te dragen, en geen harde billen maken.

Ik heb stage gelopen bij Akasha Rijkunst (een van de betere maneges, vooral gericht op zit en houding ruiter) en daar ben ik mij ook veel bewuster geworden van mijn lichaam, erg leuk! Kan nu langer staan zonder last te krijgen in mijn onderrug en zonder moe te worden.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 20:36

In mijn billen is misschien ook van het stappen :+
Weet dat ik zacht moet zitten maar probeer als ik sta mijn bekken en heup ook in de goede stand te zetten en heb nu dus wel een beetje last van mijn "boven billen"

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:04

Mooi om te zien, en wat goed van je dat je de foto's hier durft te plaatsen!
Veel succes met oefenen. Goed in ieder geval dat je je ook aan je eigen rug laat helpen.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 23:24

Dank je!!
Ja zelf van de week ook naar de kraker/fisio.