Daar is Beau weer! 
Wat vervelend dat je zelf zoveel spanning hebt tijdens wedstrijden. Heb je wel eens gedacht aan een homeopatisch middel om jezelf wat rustiger te krijgen? Plantival wordt bijvoorbeeld veel bij examenvrees gebruikt bijvoorbeeld.
kohtje schreef:Ik heb zelf geen kracht in mijn benen . Ik had altijd sporen met grove wielen waarmee ik met minimale druk toch aanwijzingen kon geven. Er is niets zo vervelend om naar iemand te kijken die elke pas aan het drijven is. Die zweep voorlopig de deur uit want inderdaad is het zo aangewent dat de op de zweep rijd.
Ik heb ook weinig kracht in mijn benen en ben ook met een grof wieltje gaan rijden.
Het hele verschil was dat Jim qua tempo prima aan mijn been was en reageerde op de lichtste kuitdruk.
Probleem was de buiging. Hij boog niet om mijn binnenbeen en liep er soms dwars doorheen. Hij begreep het ook gewoon niet goed omdat hij het nooit geleerd heeft. Ik kon hem de hulp met mijn been niet goed geven. Nu met een grof wieltje kan ik hem wel prima plaatsen en heb ik een paard wat er niet meer doorheen loopt, maar begrijpt wat ik bedoel.
Overigens stak ik mijn benen in het begin ook af omdat ik het maar enge dingen vond 
Maar toen ik voelde hoe goed hij er op reageerde heb ik ze leren gebruiken en het werkt heel fijn 
nadeel is dat jij niet met wieltjes mag starten. Tenminste, ik neem aan dat je bij de pony's start?
Daarnaast heb ik het idee dat je Beau tegenhoudt met je zit. Hij lijkt zo van de foto's ook niet altijd te dragen, maar ook te stuwen. Hij heeft een sterk achterbeen, maar brengt hem niet altijd goed onder. Hoe is hij in de hand? Als ik naar jouw handhouding kijk vind ik je verbinding wat strak. Maar dat is puur van de foto's.
Wel is het voor jou van belang dat je jezelf in balans brengt. Ik denk dat je hem tegenhoudt met je zit, je hangt ook wat naar achter. Een actieve zit kan ook helpen hem actiever te laten lopen.
Verder vind ik jullie een heel leuk stel om naar te kijken. Beau is een fijne haflinger en jullie passen prima bij elkaar.
Nu nog de finetuning vinden en dan zul je weer met sprongen vooruit gaan