Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:59

daantjuhhh schreef:
Ik ben ook bang dat een verzekeraar niet gaat betalen hiervoor.

Mede omdat de gebruiksfunctie van het paard niet aangetast is.
Als je van te voren op het paard kon rijden, dan kan dat zonder die staart nog steeds..

Ik zou het dan proberen te gooien op waarde vermindering van het paard.
Wellicht dat dat in verzekeringsland iets begrijpelijker is.

(kijk dat het beestjes zijn die je niet voor de verkoop hebt dat maakt niks uit)

Dit valt toch gewoon onder vandalisme? Als ik een kras maak op jouw auto kan je er ook nog steeds in rijden, de gebruiksfunctie wordt er niet minder van. Enkel de waarde.

Marit

Re: Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:00

Tuurlijk, kun je gewoon door hun laten betalen hoor. Het is vernieling van andermans eigendom, en de 'reperatie' in dit geval moeten zij dus ook gewoon betalen. Nu nog even zien te overtuigen dat 'reperatie' ook echt van belang is en dus niet alleen voor het zicht is.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:02

Ik denk dat je het via de verzekering goed kan spelen hoor.. een staart heeft voor een paard een functie! laten we dat niet vergeten..
En als die wordt afgeknipt vervalt die functie.. je kan er zowiezo wat aan doen want ze zitten aan jou eigendom..

Bij de belgische paarden in NL mag de staart ook niet meer verwijderd worden omdat die een functie heeft.
Misschien dat je het nog zou kunnen gooien op "mishandeling" is lichte maten want het paard wordt wel wat afgenomen wat hij nodig heeft (zij het minder in de winter maar toch)

ik blijf bij mijn vorige post.
Nogmaals praten met beide ouders, beginnen over de functie van de staart en beginnen over extensions en de rekening.. werken ze niet mee, aangifte doen! en kijken hoever je de politie kan krijgen..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:09

Ik begrijp heel goed dat je heel erg boos bent en dat jij het helemaal correct vindt als de ouders opdraaien voor kosten van extensions. Mààr helaas in de wereld, en zeker de wereld van schadevergoedingen is echt niet alles even logisch, ookal zou je dat graag willen. Het zou maar erg zijn als jij dure extensions laat zetten, je de rekening doorgeeft en die ouders je gewoon uitlachen en zeggen "je denkt toch niet dat wij zoiets gaan betalen?". Jij naar de verzekering gaat en daar het antwoord krijgt "tja, sorry mevrouw, maar naar onze mening groeit een staart vanzef wel aan en heeft het paard er niet echt schade van in de winter, wij kunnen u niet verder helpen." Het is ronduit van de zotte, maar de werel is helaas niet altijd rechtvaardig. Zoek dus best eerst heel goed uit wat je rechten zijn, ookzal zijn ze in jouw ogen totaal onrechtvaardig. Je zal wel een poortje vinden, maar zorg er gewoon voor dat je goed voorbereid bent als je aangifte zou gaan doen :j .

Die tip van het erbijhalen van de verlaagde koopwaarde door een miezerige staart/manen vind ik wel een hele goede, dat zal zeker wel iets zijn wat ze juridisch gezien beter verstaan als "hij kan moeilijker vliegen wegslaan nu" :j .
Werd ter trouwens ook iets gedaan met die aangifte van dierenmishadeling? Stond er ook bij dat de daders verplicht werden de schade te betalen? Zo ja dan zou je het wel kunnen proberen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:12

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:13

Ik zou ook zeker eerst kijken hoe sterk je staat voordat je de extensions erin laat zetten..

Maar ik denk dat je een heel eind komt mits je het goed kan onderbouwen.
(in dit geval de eigenaar van de andere 2 paarden want die waren er erger aan toe toch?)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:13

Focussed schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik ben ook bang dat een verzekeraar niet gaat betalen hiervoor.

Mede omdat de gebruiksfunctie van het paard niet aangetast is.
Als je van te voren op het paard kon rijden, dan kan dat zonder die staart nog steeds..

Ik zou het dan proberen te gooien op waarde vermindering van het paard.
Wellicht dat dat in verzekeringsland iets begrijpelijker is.

(kijk dat het beestjes zijn die je niet voor de verkoop hebt dat maakt niks uit)

Dit valt toch gewoon onder vandalisme? Als ik een kras maak op jouw auto kan je er ook nog steeds in rijden, de gebruiksfunctie wordt er niet minder van. Enkel de waarde.

Ja dus is het waarde vermindering.
De auto doet het nog steeds net zo goed.

Ik geef alleen maar aan, dat ze dat ook moet aangeven.

P.S. Natuurlijk vindt ik zelf wel dat het een functie heeft.
Ik zou er ook absoluut niet aan moeten denken dat ze zoiets flikken bij mijn dier!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:14

Jeetje wat vreselijk zeg :/

Maar even over die staart, de vliegen en dat er in de winter geen vliegen zijn. In de winter heeft de staart de functie om het paard te helpen warm te blijven. Paard staat met de kont naar de wind wanneer het waait en de staart houdt een boel wind tegen als je het mij vraagt?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:15

Ik zou als er betaald moet worden wel de kosten laten delen. Dat het eerste meisje oprecht spijt heeft is super maar toch heeft ze het wel gedaan en komt ze er alsnog simpel mee weg. Ik heb ook wel eens dingen gedaan waar ik erg spijt van had maar kwam er alleen daarmee niet weg...

Snap niet dat ze dit konden doen...

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:25

Dier= zaak is zaaksbeschadiging en er is nog iets als een onrechtmatige daad.
Persoonlijk zou ik het er niet bij laten zitten, puur ogv principe.
Je blijft met je poten van andersman zaken af PUNT.
Sorry is voor mij niet afdoende en ze hebben niet 1 dier gedaan maar 3 en dat vind ik een behoorlijk verschil.
Ze zijn dus ook op priveterrein geweest neem ik aan?
Of het paard er nou last van heeft doet er eigenlijk niet eens toe in mijn opvatting. Kan zwaarder wegen maar tast mijn principe niet aan.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:25

O mijn god wat vreselijk !!!
Ik zou die kinderen serieus iets aangedaan hebben..
Zou mezelf echt niet kunnen beheersen als ze aan mij
paard zouden komen.

Ik zou zeker aangifte doen ! :j Hoe jong ze ook zijn; dit kan gewoon
echt niet.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:33

Via de politie spelen zegt mijn vriend (zit in de verzekeringen) Omdat het kinderen zijn (minderjarig) is de kans groot dat je het kan verhalen op de verzekering van de ouders..

Maar hij zegt wel dat je aangifte moet doen omdat je dan sterker staat.

Ik zou met de ouder praten, vragen of ze het willen vergoeden, zo niet, "prima, dan doen we aangifte en spelen we het zo"

Aanvulling:
De vraag is of de verzekering van de ouders hier aansprakelijk voor is. Zo niet, de ouders zelf wel.
Voorbeeld: als ik doelbewust een kras zet op een auto is er geen verzekering die dat voor mij vergoed. Dat moet ik dan uit eigen zak betalen.
Snap je ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:40

ik zou ook woest zijn blijf gewoon met je jatten van een paard af. dat ene meisje zal het wel niet meer doen maar dat andere...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:44

mltex schreef:
Dier= zaak is zaaksbeschadiging en er is nog iets als een onrechtmatige daad.
Persoonlijk zou ik het er niet bij laten zitten, puur ogv principe.
Je blijft met je poten van andersman zaken af PUNT.
Sorry is voor mij niet afdoende en ze hebben niet 1 dier gedaan maar 3 en dat vind ik een behoorlijk verschil.
Ze zijn dus ook op priveterrein geweest neem ik aan?
Of het paard er nou last van heeft doet er eigenlijk niet eens toe in mijn opvatting. Kan zwaarder wegen maar tast mijn principe niet aan.

Zo bedoel ik het ook, alleen verwoord jij het een stuk duidelijker!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:52

Nouja die matige sorry is nog meer als wat ik gewent ben.
Hadden ooit meiden die onze jonge paarden op onze wei gingen temmen, meerdere groepjes. Een meisje bedreigde zelfs andere dat zij ze verzorgte. Dus wei keer daar in de auto gaan zitten en verschillende meiden de stuipen op het lijf gejaagt en 2 die met halsters, borstels en zweepjes de wei in waren gegaan weggestuurd en vervolgens achtervolgt. Bij hun huis aangebelt en ouders die opendoen beweren dat hun kind dat niet doet en dat we ons vergist hebben...
Dan zakt je broek toch af!
Een van de pony's is gericht gaan bijten, een ander is zo bang geworden dat je hem met een lasso nog niet eens kon vangen. Is later thuis door deuren en hekken heen gegaan.

Als ik hier een probleem heb en de kinderen gaan klagen bij de moeders over dat ik ze niet eerlijk behandel of te hard laat werken krijg ik de moeders op visite om mij even te vertellen wat ik allemaal niet mag. Als ik dan voorstel om te leasen ipv te verzorgen en dus ook te helpen met de werkzaamheden is het huis helemaal te klein.

Als er hier iets kapot gaat heeft niemand het gedaan, wat ik vreemd vind want ik wordt er misschien niet blij van, maar heb nog nooit iemand wat laten vergoeden omdat ik mijn pony's ook ken en weet wat ze soms uithalen. Ben ik dan de enige die als ze iets kapot maakt het vervangt of het vergoed?

Als meiden weg willen of er is wat gebeurt moet dit ook geheim worden gehouden voor mij. Iedereen mag het weten behalve ik.

Gelukkig zijn er ook genoeg die wel eerlijk zijn, maar van sommige kids en hun moeders begrijp ik toch echt niets.
Hoe moet zo iemand nou leren van zijn fouten als het nooit concequenties heeft, ik heb daarom ingevoerd dat iedereen die me bezodemietert kan ophoepelen en moet zeggen dat het werkt, ineens heeft iedereen spijt en wordt ik belaagt met sorry mailtjes of met boze berichten van ouders die het ongepast vinden. Maar iemand moet ze toch wat leren.
Bizar is vooral dat ik een aantal van die meiden later nog wel een terug zie of verhalen hoor en er zijn er maar weinig die op het rechte pad blijven. Is dat wat je wilt als ouder?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 01:18

PP >> VVDD

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:00

ik zou zeer zeker aangifte doen
en zou ool proberen de kosten bij die ouders te verhalen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:12

Wooow wat bizar wat een nachtmerrie zeg!

lisannne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:56

vreselijk zeg, ik kan zo iets nou echt niet begrijpen. :n

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:51

wat vreselijk
Een aantal jaren geleden is dit ook bij de haflinger Merlin ( van Denise) uit ZH gebeurd
Zij reed op heel hoog niveau met haar haflinger en die had prachtige manen en staart
En toen heeft ook een of andere onverlaat manen en staart op stal afgeknipt
De dader is zover als ik weet nooit gepakt, haflinger heeft extensions gekregen
Paardje leeft overigens niet meer, maar dat staat los van dit verhaal

Ik zou zeker de kosten van de extensions verhalen op de dader

Vreselijk hoe deze maatschappij in elkaar steekt :( :( :(

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:52

Sjonge, zou echt aardig pissig zijn! Inderdaad kijken of je het via de verzekering kan regelen. Succes in ieder geval.

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:39

jeetje wat vreselijk! ik had die kinderen wat aangedaan denk ik.. ik ben zelf 15 maar ik moet er niet aan denken dit ooit te doen.. het staat ten eerste niet en vind het erg sneu voor de dieren...

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:41

wat erg jeetje echt freselyk echt sneu ik zou idd ook willen dat de daders het betalen.
heb je mishcien een foto?
xx

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:44

Jaime, wat erg!! :oo

Ik denk niet dat ik aangifte zou doen, zou wel de kosten van de extensions bij de ouders van de daders neerleggen. als ze daar niet in mee willen, zou ik wél aangifte doen.

:(:) :(:)

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:55

Jeeeezz wat heftig... Pff ik zou helemaal gek worden. Kinderen moeten gewoon met hun poten van je paarden afblijven. Wat denken ze wel niet zeg... Heb je al een foto van de schade??