Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
E_Nalanta schreef:Tesssie14 schreef:zonder zadel heb je minder belans,
Zeker niet, ik zit vele malen prettiger zonder zadel op m'n paard omdat er niet zo'n dikke lap leer tussenzit. Ieder zijn ding en manier toch? De een
vind het erg lastig en de ander doet het met twee vingers in de neus.....
Vind de plaatjes niet prettig ogen, ik zie blokkades in jou hele lijf en hand en het lijkt wel alsof je je paard uit alle macht probeert in deze houding
te houden. Ik vind wel dat je netjes zit trouwens!
pieps schreef:@miepie77 Tja, hoe noem je dit dan? Ik kan er echt niet opkomen..... Neusgaten? Nee, dat zijn de gaatjes, Luchtpijp? Doe zit toch in zijn nek. Ventilatiegaten? Briespijp? Snotgat? Weet jij t?
Iig zit de sperriem 'm in de weg met ademen (heeft ie daarom steeds z'n mond open?)
Chaos schreef:Oei. Een paard met rugproblemen dan vooral zo trainen. Ik denk dat het zonder zadel rijden, waarbij je hem wilt ontlasten, flink gecompenseerd word met het feit dat je hem van voren vastrijd, waardoor je rugproblemen weer verergert. Ik zeg vakantie en longetraining tot je een goed zadel hebt.
Happie schreef:Hoop dat met dit zadel de problemen weg zijn. Een goed zadel voor een paard vinden is best nog een hele klus. Heb je er ook nog een osteopaat bij gehaald of dat niet meer? Zou me niet verbazen gezien je rijstijl dat je pony gewoon goed vast zit.
Chaos schreef:Oei. Een paard met rugproblemen dan vooral zo trainen. Ik denk dat het zonder zadel rijden, waarbij je hem wilt ontlasten, flink gecompenseerd word met het feit dat je hem van voren vastrijd, waardoor je rugproblemen weer verergert. Ik zeg vakantie en longetraining tot je een goed zadel hebt.
Happie schreef:Volgens mij gaf ik een normale reactie. Ik reageer alleen wat ik zie op een foto en dat is een paard dat opgekropt loopt en zijn rug niet goed gebruikt. Het zou een heel ander beeld geven wanneer je voorwaarts neerwaarts zou rijden. Ik vindt het knap dat mensen kunnen zien of je pony vast zit of niet terwijl ze zelf geen osteopaat zijn. Je geeft zelf aan dat hij met het huidige zadel niet lekker liep wat denk je dat een niet passend zadel voor een pony doet? In mijn idee is dat niet een kwestie van paard rust geven en een ander zadel erop gooien maar goed. Vindt je reactie wat overdreven.
Grace schreef:Tips vind ik prima hoor, maar mijn rijstijl een beetje gaan beoordelen zonder dat je mij in het echt hebt zien rijden, vind ik persoonlijk wat te ver gaan.
Jullie moeten echt niet denken dat ik hup een ander zadel erop knal zonder eerst goed te kijken hoe het ligt, hoe hij erop reageert etc. etc. we hebben er verschillende zadels op gehad en naar allen gekeken hoe ze lagen, en ben pas op deze gaan rijden, voordat ik wist dat hij echt goed lag en pasteheb er ook meerdere mensen bij gehad om te beoordelen. dus ben er wel zorgvuldig mee op gegaan hoor
ik laat jullie binnenkort wel wat foto's onder het zadel zien en beoordeel dan aub weer even verder
![]()
als ik echt zo'n slechte rijstijl had en hij echt zo vast liep dan had.
1. mijn instructrice dit mij echt wel laten weten
2. mijn stalgenoten, waaronder nog een instructrice en ze rijden zelf allemaal hoog in dressuur.
Niet dat dat nou heel veel zegt.. maar dat zegt toch echt wel wat over hun rijden en het beoordelen daar van. En hun mening zegt me dan toch iets meer
Grace schreef:Ik waardeer de tips en doe er ook wel wat mee, dat ik in de aanval ga.. is als ik opmerkingen naar mijn hoofd krijg als.. jij kan niet rijden, je verpest hem.. nou dankje hoor.. weet niet of jij zulk commentaar van harte aanneemt. is miss niet zo letterlijk gezegt,, maar komt zeker zo over