HELP...hoe overleef ik mijn paardrijdende dochter....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:20

Mooi stel, vooral op foto 13 kijken ze beiden heerlijk eigenwijs. Succes ermee!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:22

genieten is dit, gewoon heerlijk genieten.
lekker laten hobbelen, gewoon zelf niet kijken, dat doe ik teminste hahaha
Kijk mijn dochter rijdt ook weleens op mijn vz paard en dan ga ik bewust niet kijken. Hoor wel hoe het is gegaan. Er is uiteraad wel iemand aanwezig hoor als ze op hem rijdt.
Maar je heb een heerlijke wollebaal zeg, kan je dochter mooi op verder groeien.

Mijn dochter te paard :o
Afbeelding

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:32

haha ik ken het. de moeder van mijn "bijrijdstertje" van mijn tinker (D-pony) vind het ook nog helemaal niets dat haar dochter (8jaar) "hogere" hindernissen dan een kruisje gaat springen op de ponyclub. Ze zegt het niet, maar aan dr nerveusiteit is het te merken. ;) (in mijn profiel staat een foto van de ponydemonstratie. dochtertje (6jaar) van de pensionstallinghoudster. Meeliften en gaan :') )
En het geld ook voor mijn moeder trouwens. Die heeft het nooit echt geweldig gevonden als ik ging springen en uiteindelijk ging crossen met mijn tinker. Zeker omdat het geen soepele sportponys zijn. Aan het eind van iedere les/training/wedstrijd is ze altijd blij al ik en mijn tinker weer heelhuids naar huis gaan. Dat word nog wat nu ik een warmbloedpaardje erbij heb. :D
Dus ik denk dat het gewoon hoort bij het moeder zijn ;)
Laatst bijgewerkt door AmberB_ op 13-10-11 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:37

Ohhhh als ik toch later eens zo'n dochter heb _/-\o_

Mijn moeder heeft het ook overleefd..... nou ja ze vindt het nu nog steeds slecht voor haar hart. Hahaha en ik ben al 30. Ben bang dat het nooit helemaal over gaat!

Sodeletuut

Re: HELP...hoe overleef ik mijn paardrijdende dochter....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:41

Ahh wat lief! Ik hoop ook dat ik later een paardendochter krijg!! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:42

Heerlijk topic! Wat een stoere dochter heb je! Ze zit ook netjes, talentje in de dop ;)

Olleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:42

Prijs jezelf gelukkig met zo'n dochter. Wij hebben 4 kinderen en geen ervan hebben een paarden gen ;(
Laat haar lekker genieten. Met vallen en opstaan wordt ze steeds beter.
Voor je eigen gemoedsrust zou les toch niet verkeerd zijn. Kan je van een afstandje kijken :o

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:46

Hier ook al zo. Ik heb er 3 met het gen! Zo leuk! Deze dame is wel heel erg stoer zeg! Super!
Mijn dochter is 8. Niet zo'n held en we kunnen dus alles heel rustig aan doen. Inmiddels enthousiast, want ze heeft vorige week haar eerste springles gehad. Met de bixies doet ze ook altijd mee aan het springen. :j Ik doe dat voornamelijk in de hoop dat dat goed gaat, zodat ze meer zelfvertrouwen krijgt. Haar zusje is 6 en die mopperde laatst tegen papa, dat ie toch onderhand de pony echt wel los kon laten... Die heeft nu al veel meer lef. Ben benieuwd hoe dat gaat ontwikkelen! Mijn lief vroeg bezorgd aan mij of dat dat wel zo verstandig was. Dus ik 'Ja hoor, dat deden we bij oudste toch ook al toen?' 'Ow ja, dan zal het wel kunnen...' Zusje van 6 ziet er uit als een 4-jarige, vandaar de twijfel. Broertje van 4 wordt tegenwoordig ook boos als mama de pony niet wil loslaten. Hij gaat het liefste staan op de pony en van de week gingen we al staand al een paar pasjes in stap. Dan wordt ook deze overbezorgde mama heel snel!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:56

Hahaha geweldige combinatie dit!! Die pony, wat een leukerd! :D En je dochter kan al lekker rijden zo te zien, maak je borst maar nat, dit is pas het begin natuurlijk.... ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:14

Oooooooooooh wat heeeerlijk!
Dochters van mijn vriend (hebben 't rijden van papa) waren laatst ook mee, ze konden kiezen tussen 3 shetters, b pony, d pony en mijn trekpaard kruising van 1.55. Jahoor die keer raden waar ze op moesten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:19

Wat een leuke dochter!

Ik nam zelf mijn eerste sprongetje op mijn 8e, was daarna niet meer te stoppen! Hoe wilder en hoger hoe beter! :) Mama heeft erg vaak schrik gehad in mijn plaats maar alles komt altijd goed, op wat breuken en blauwe plekken na? ;) Gewoon samen genieten! Binnenkort samen lekker in galop door het bos! :)

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:31

Och, hartverzakkingen ook hier aan de orde (onze dochter is net 8). Ze durft veel te veel en riep steeds dat ze het zo goed kon. Ging niet vallen enz. Ik uitgelegd dat ze echt wel eens zou vallen en dat dat best zeer kan doen.
Tot ze wel viel (mom into a shock ;-) ) en ik dacht dat het nu wel gedaan was met de pret. Madam stond een beetje beteuterd met een traan in de bak en wilde meteen weer op de pony. Grote smile op haar gezicht en ging weer verder.

Grappige hiervan is dat ze nu toch iets voorzichtiger omgaat met de pony's, maar nog net zoveel durft.
Miepje wil zonder beugels galoperen- ik met verzakking- maar gaat heel goed. Ik weer een beetje gerustgesteld, evenwicht zit er aardig in.
Maar toch...hoe gek ik zelf deed met de pony's vroeger...ik hou mijn hart vast. iedere keer als mijn zoon en dochter op de pony zitten.
Mijn zoon is altijd veel voorzichtiger geweest en zelf een periode wat angstig geweest.

Succes en sterkte op de lastige momenten :(:)
Erg leuk verslagje met hele leuke foto's! Leuke combi zo samen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:38

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:43

en een nieuwe paarde miep is geboren joh geniet ervan. dat bekkie.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 00:50

Haha geweldig..wat een mooi stel samen! Succes met je bloeddruk :P lekker van genieten joh! :D

denkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 02:26

haha die paardrijdende dochter overleef je niet. dochters winnen met zulke dingen bijna altijd.
Mijn mams doodsbang voor alles wat groter is dan een jackrussel (oke labrador kan dan nog wel) staat 3 jaar naar
aankoop van mijn bruine Uniek dapper in zijn stal met een peniceline kuur omdat mn kanjer
dood en dood ziek was van de castratie (lang verhaal kolere da maar tis allemaal goed gekomen)en omdat de da veel te duur is om iedere dag aan te laten komen om even dat spuitje te geven.

Tnx mams ur the best :D

En nu ik besloten heb om mn kanjer te verkopen omdat ik er geen tijd meer voor heb zie ik mn moeder sd kaartjes vol schieten met
plaatjes van mn mooierd... ze gaat zelfs hardlopen met de shet

dus ehm nee dat ga je niet overleven daar moet je aan toegeven .....:D

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 02:40

Heel herkenbaar, nog even en ze wil zonder beugels springen en weer even later zonder zadel :D . Galopperen zonder zadel en zonder handen, achterstevoren erop en dan draven :+ . Been there, done that. Mijn dochter is inmiddels 10.

En voor je het weet cross je samen door het bos

Afbeelding

Ik rijd er dus voor, en hoor aan haar gegiechel dat ze vlak achter me zit. Met zo'n smile

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 06:59

:(:) tsja strijd verloren. Het enige dat je nu nog kan redden, is een vriendje voor dochterlief, dat niet van paarden houdt. Maar ja, met 7 jaar zal dat nog wel een paar jaar duren.

Wat ben ik blij met een zoon, die niets van paarden moet weten _/-\o_ hij wil, als het echt niet anders kan, af en toe wel als groom achterop de koets bij de marathon. Maar daar houdt het dan wel op.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:00

Dat wordt een echte :D

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:19

Prachtige Foto,s mijn advies, genieten, genieten, genieten tijd gaat zooooo snel!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:29

Daar zijn ze weer, leuk :D Blijf het een geweldige combinatie vinden die dochter van je op haar mooie shetter. Maar waar is het mooie rose zadeltje nu.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:33

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:42

Heerlijk, dat ik-wil-iets-dat-niet-mag-gezicht _O-

Ik zie mezelf nog zitten met paarden op de manege, mijn moeder zal altijd heeeel druk iets te lezen of met iemand te praten, maar kijken deed ze niet. Springwedstrijden kwam ze ook liever niet bij kijken :') ...

Toch hoop ik ook ooit zo'n dochter te hebben! (met bijpassende leuke shettebaal <3 )

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:51

Hahaha geweldig geschreven.... :D
Je beschrijft eigenlijk een beetje hoe mijn moeder zich voelt... :)
Succes met de kleine meid... +:)+

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:56

Hahahahaha geweldig geschreven TS en vooral die foto's erbij met haar gezichtsuitdrukkingen.
Maar dat Hello Kitty truitje doet h'm!