Arabische topper reservekampioen @ Friese kampioenschappen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Milootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:03

*\o/* <3

Oh wat ben ik trots op de knappe gouden man en op jou natuurlijk ook _/-\o_ Jullie zijn een super goede combi en ik ben heel blij dat jullie nog steeds DE klik hebben!!

Gefeliciteerd met jullie reservekampioen plekje!

Geef mijn vroegere gouden trots maar een hele dikke knuffel en keep up the good work! You make me really proud +:)+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:08

Ik vind het zo knap van jullie! Welverdiend tweede!

Belarus heeft van nature al zo'n prachtige oprichting, dat gaat je nog goed van pas komen in de hogere klasses! Volgend jaar L1 kampioen! :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 10:25

Pashon schreef:
leuke foto's zijn nog wel wat aandachtspunten maar dat je op de goede weg zit is weet je want daar ben je door beloond met de punten!

Echter vind ik het wel jammer dat je zo'n bit erin hebt hangen is hier een reden voor?
En waarom niet even zijn manenkam bijgeschoren?
en nog een vraagje, je hebt hem wel in de knotten maar hebt de manenkam wel zover afgeschoren als dat voor show gebeurd waarom? Of je had de manen in een hengstenvlecht "moeten" doen of het 3e oor niet zover weg moeten scheren.

Verder erg leuk diertje al mag die voor het mooie wat voller van mij.

Haha, vind dit wel een grappige reactie. Denk je dat je het toch wel een beetje goed doet, anders had ik vast geen reservekampioen geworden..
Natuurlijk zijn er veel aandachtspunten. Maar je kunt toch ook niet verwachten dat ik met een pony die ik een half jaar heb, die nog geen wedstrijdervaring had en ik had ook geen wedstrijdervaring dat we nu alles perfect doen..

Ten tweede, zijn bit.. Volgens mij is een dubbel gebroken kneveltrens het zachtste bitje wat er bijna te krijgen is.. Dus daar hoef ik verder niet op in te gaan..

En over zijn manen. Een paar weken geleden heb ik besloten om zijn lange manen naar handbreedte te trekken. Hij had dus dat stuk afgeschoren manen nog wel. Omdat ik dat niet mooi vind bij korte manen laat ik het bijgroeien. Maarja, dat is niet binnen 2 weken gebeurt. Daarom ziet het er dus nu even niet super mooi uit..

Als laatste is hij inderdaad niet erg dik. Hoe dit komt weten we niet. Hij is inmiddels naar de tandarts geweest en is goed ontwormd.
Hij komt inmiddels alweer aan dus het komt vast goed..

Pashon

Re: Arabische topper reservekampioen @ Friese kampioenschappen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:01

zeg in plaats van grappig te gaan doen, had je ook een leer kunnen trekken. Ik zeg nergens dat je verkeerd bezig ben. Is wel duidelijk dat jij enkel de oehs en ahhs wil horen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:06

Maar waaruit moet ze leer trekken dan Pashon? Want een vriendelijker bit is er niet, en 2 op de Friese Kampioenschappen lijkt me ook niet onverdienstelijk. Verder valt er altijd overal aan te werken, dat zal ze ook zeker doen, maar zeggen dat ze er leer uit had moeten trekken terwijl je er niet bijzegt waaraan ze zou kunnen werken lijkt me raar?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 11:36

Nee hoor. Ik zeg zelf ook dat er nog veel dingen zijn om te verbeteren.. en natuurlijk ben ik daar ook mee bezig! Maar je mag toch ook wel eens tevreden zijn? En ik denk dat als je 2de op het FK bent geworden je toch wel even trots en tevreden mag zijn..

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:12

Ziet er ontzettend goed uit Kim! Heel knap dat je hem in zo'n korte tijd al zo lekker aan het sjouwen hebt.
Vind het ook heel leuk om te zien dat jullie echt steeds meer een combinatie gaan vormen. Jammer dat er weinig AVS-wedstrijden jou kant op zijn, zou je graag een keertje echt zien rijden!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:29

Calimero, uiteraard mag dat! Maar ondanks je trots en dat recht heb je uiteraard moet je wel open blijven staan voor opbouwend commentaar dan word je volgende keer geen reserve kampioen maar heb je meer kans om kampioen te worden. Kritisch blijven kijken is erg belangrijk

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 13:21

Rijerijerije schreef:
Ik vind het zo knap van jullie! Welverdiend tweede!

Belarus heeft van nature al zo'n prachtige oprichting, dat gaat je nog goed van pas komen in de hogere klasses! Volgend jaar L1 kampioen! :D

L1 hebben ze jammer genoeg geen indoor kampioenschappen.
Dus moet eigenlijk dan L2 zijn, haha :+

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 13:23

Pashon schreef:
Calimero, uiteraard mag dat! Maar ondanks je trots en dat recht heb je uiteraard moet je wel open blijven staan voor opbouwend commentaar dan word je volgende keer geen reserve kampioen maar heb je meer kans om kampioen te worden. Kritisch blijven kijken is erg belangrijk

Natuurlijk ben ik dat! Kom maar op. Het moet dan alleen wel kloppen. Je eerste reactie over het bit klopte niet aangezien dit het zachtste bit is wat er is. En over de manen was dus zo door omstandigheden. Daarom reageerde ik er op..
Als je opbouwend commentaar heb waar ik iets aan heb zal ik zeker eraan werken!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:25

een kneveltrens is zeker niet het zachtste bit wat er is, door de scharen werkt het bit juist scherper in als een gewoon watertrensje. Staan genoeg tips in.

Manen hoord nou eenmaal niet getrokken bij een arabier, maar dat is eigen keus. Vind zelf dat het beter bijgewerkt had kunnen worden maar nogmaals dat is eigen keus.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 13:27

Pashon schreef:
een kneveltrens is zeker niet het zachtste bit wat er is, door de scharen werkt het bit juist scherper in als een gewoon watertrensje. Staan genoeg tips in.

Manen hoord nou eenmaal niet getrokken bij een arabier, maar dat is eigen keus. Vind zelf dat het beter bijgewerkt had kunnen worden maar nogmaals dat is eigen keus.

Waarom werkt het scherper in dan? Die scharen zitten naast het bit aan de zeikant en zorgen er alleen voor dat het bit stiller ligt..
Weet niet waar je weg haalt dat het scherper is..

En inderdaad, manen is geen opbouwend commentaar maar een questie van smaak.. Dus sorry, maar aan je adviezen heb ik weinig.
En wat bedoel je met beter bijwerken? Dat ene stuk moet weer bijgroeien dus ik zie niet in waar ik het beter moet bijwerken..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:34

Calimero_ schreef:
En over zijn manen. Een paar weken geleden heb ik besloten om zijn lange manen naar handbreedte te trekken. Hij had dus dat stuk afgeschoren manen nog wel. Omdat ik dat niet mooi vind bij korte manen laat ik het bijgroeien. Maarja, dat is niet binnen 2 weken gebeurt. Daarom ziet het er dus nu even niet super mooi uit..

Als laatste is hij inderdaad niet erg dik. Hoe dit komt weten we niet. Hij is inmiddels naar de tandarts geweest en is goed ontwormd.
Hij komt inmiddels alweer aan dus het komt vast goed..

Oh my wat zonde zeg. Ik heb niets tegen korte maantjes hoor maar bij een arabier vind ik het toch echt lang horen. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak, ik vroeg me nav de foto's ook af waarom je niet had bijgeschoren maar dit verklaart. :)
Daarnaast vind ik hem niet dun hoor, AV's zijn nu eenmaal zo gebouwd.

Ziet er verder wel heel netjes uit en een hele prestatie tussen de paarden, daar mag je best trots op zijn. Hopelijk kun je dat ook volhouden in de hogere klasse's.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:36

Pashon: Met lange of korte manen had TS geen hogere of lagere punten gehaald dan dat ze nu heeft behaald: daar wordt maar één cijfer voor gegeven, namelijk bij de "verzorging van het geheel". Dat ligt dus heel persoonlijk, en TS vindt getrokken mooier, dat is haar goed recht, net als dat het jouw goed recht is om te vinden dat het lang hoort. Met jouw tips had ze dus geen beter resultaat behaald. Bovendien heb ook ik geen rijtechnische tips zien staan, dus dat kan ze ook niet opbouwend opvatten, aangezien jij alleen jouw mening geeft over de manen en het bit.

Knevelbit heeft geen scharen. Dus ook geen hefboomwerking, en werkt dus ook niet scherper in.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:40

Vind hem helemaal niet dun, juist precies goed.
Men is te dikke paardjes gewend denk ik.

Qua manen is kwestie van smaak, vind lange manen mooi maar het eerste stuk scheren weer heel lelijk dus groot gelijk dat je dat laat aangroeien.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:49

"Een kneveltrens heeft staafjes dwars op het mondstuk die voorkomen dat het bit door de mond van het paard getrokken wordt. De staafjes helpen ook bij het sturen door druk uit te oefenen tegen de wang van het paard" ( zie ook wiki enz)
pashon: veel vriendelijker vind je ze dus niet, anders wil ik wel graag een uitleg over jou idee van de kneveltrens. laten we nu weer ontopic gaan.

cali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:19

*\o/* Gefeliciteerd Kim! Wat een super prestatie, kan je trots op zijn!!
Leuk om te zien dat het zo goed gaat met mn oude stalgenootje!! ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:27

rijerije klopt zie inderdaad dat ik geen rijtechnisch commentaar heb gegeven, dacht dat ik dat wel gedaan had maar was in een ander topic. sorry daarvoor.

Anneliesjd ook arabieren kunnen lekker vol zijn, heeft niks met de bouw van het ras te maken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:31

Pashon schreef:
Anneliesjd ook arabieren kunnen lekker vol zijn, heeft niks met de bouw van het ras te maken.

Maar wel met het individu.
Arabieren zijn niet vergelijkbaar met de gemiddelde kwpn'er, in vergelijking daarmee lijken ze al snel iel.
Te dik is ook zeker niet goed.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:34

dat zeg ik ook nergens en ik vergelijk heb ook helemaal niet met een KWPN'er.

Hoe dan ook brengt niks toe om deze discussie in dit topic te voeren.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 15:36

Kijk hier was hij inderdaad wat te dun:

Afbeelding

Hoe dat kwam weten we niet.. Hij krijgt elke dag 3 keer meer dan genoeg kuil.. Elke dag een kilo brok en een kilo muesli.
Als het mooi weer is staat hij ook de hele dag in het gras..
Hij is een paar weken geleden naar de tandarts geweest en op tijd ontwormd..

Hij komt nu weer lekker aan.. En vind hem nu eigenlijk precies goed.. Hij is in 'showconditie' wat dat betreft..
Ik bedoel, je kunt niet met een paard met een hangbuik aankomen op de wedstrijden toch? Haha.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:40

Gaaf zeg, ga zo door.

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:41

Calimero_ schreef:
@Amalarab: Het was echt super om daar tegen allemaal grote kwpn'ers te rijden en dan ook nog eens reservekampioen te worden!

Nou, dat zegt dan heel veel over jullie hoor!

Super netjes gedaan!

Vind het ook goed uitzien, lekker ontspannen.
En een prachtig paardje heb je! Hele luxe uitstraling.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:43

Super kim! Jullie gaan echt vooruit saampjes!

Wat mij opviel (was in het weekend bij jullie stal en zag perry ook staan) dat hij net iets te dun is,
dus denk daar wel om!
Verder heb je hem lekker ontspannen aan het lopen, denk nog wel aan je houding, je neigt een beetje
te veel voorover te zitten.
Maar verder netjes, jullie komen er wel :D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 15:46

Dankje Lotte :)

Zoals je hierboven kunt lezen is dat hij even wat dunner is ons een raadsel..
Meer dan wij er nu aan doen kunnen we ook niet aangezien ze gevoerd worden.. Kan wel heel vaak zeggen dat hij meer moet hebben maar meer niet..

Ook over het voorover zitten had ik op de eerste pagina iets gezegd:

Calimero_ schreef:
Dankjullie :)

@Patsy: Ik weet het! Hij is alleen nog niet helemaal super aan de hulpen en dan kan ik ook niet nog helemaal lekker gaan zitten zeg maar. Met trainen merk ik heel goed dat wanneer hij er fijner door is en fijner aan de hulpen is ik meer ga zitten en wanneer het helemaal niet wil ik weer wat inzak en voorover ga zitten..